
Τα ναυπηγεία Nordic Yards παρέδωσαν πρόσφατα στο Ρωσικό υπουργείο Μεταφορών δύο πλοία διάσωσης, που είχαν αναλάβει να κατασκευάσουν, και τα οποία φέρουν το όνομα «Murman» και «Beringov Proliv». Το «Murman» έχει ήδη φτάσει στον ρωσικό λιμένα του Μουρμάνσκ, στον Αρκτικό Ωκεανό, ο οποίος θα αποτελεί την βάση του, ενώ το «Beringov Proliv» έφτασε στο λιμάνι του Βλαδιβοστόκ.
Τα δύο πλοία θα χρησιμοποιηθούν από την Rosmorrechflot (Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για τις Θαλάσσιες και Ποτάμιες Μεταφορές της Ρωσίας) σε αποστολές περιπολίας, έρευνας και διάσωσης στο επονομαζόμενο Βορειοανατολικό Πέρασμα, κατά μήκος των ακτών της Σιβηρίας μέχρι τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Τα δύο πανομοιότυπα πλοία έρευνας και διάσωσης, το «Μurman» και το «Beringov Proliv», είχαν παραγγελθεί από το Ρωσικό υπουργείο Μεταφορών το 2012 στο πλαίσιο του ομοσπονδιακού προγράμματος της χώρας με την ονομασία «Ανάπτυξη του Συστήματος Μεταφορών της Ρωσίας (2010-2015)».
Τα δύο πλοία έχουν μήκος 87,75 και πλάτος 18,50 μέτρα, μέγιστο βύθισμα 6,5 μέτρα και μπορούν να σπάσουν πάγο πάχους έως και ένα μέτρο, ενώ μπορούν να αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 1,5 κόμβου. Επιπλέον και τα δύο πλοία θα μπορούν να φιλοξενήσουν πλήρωμα 38 ατόμων, ενώ θα διαθέτουν και ένα ελικοδρόμιο στην πλώρη.
Χάρη στον υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό τους και τη νοσοκομειακή υποδομή τους, τα πλοία Μurman» και «Beringov Proliv», θα είναι σε θέση να εξασφαλίσουν άρτιες συνθήκες ιατρικής περίθαλψης όσων ατόμων διασώζουν κατά τις επιχειρήσεις διάσωσης που θα διενεργούν, ακόμα και κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες.
Πέραν όμως της διάσωσης τα δύο πλοία θα εκτελούν και επιστημονικές έρευνες στην περιοχή του Αρκτικού Ωκεανού, με έμφαση στη μελέτη του θαλάσσιου πυθμένα.




Φωτό: http://www.nordicyards.com/news-and-press.html#fotos-grafiken-logos
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ