
Τα ναυπηγεία Nordic Yards παρέδωσαν πρόσφατα στο Ρωσικό υπουργείο Μεταφορών δύο πλοία διάσωσης, που είχαν αναλάβει να κατασκευάσουν, και τα οποία φέρουν το όνομα «Murman» και «Beringov Proliv». Το «Murman» έχει ήδη φτάσει στον ρωσικό λιμένα του Μουρμάνσκ, στον Αρκτικό Ωκεανό, ο οποίος θα αποτελεί την βάση του, ενώ το «Beringov Proliv» έφτασε στο λιμάνι του Βλαδιβοστόκ.
Τα δύο πλοία θα χρησιμοποιηθούν από την Rosmorrechflot (Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για τις Θαλάσσιες και Ποτάμιες Μεταφορές της Ρωσίας) σε αποστολές περιπολίας, έρευνας και διάσωσης στο επονομαζόμενο Βορειοανατολικό Πέρασμα, κατά μήκος των ακτών της Σιβηρίας μέχρι τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Τα δύο πανομοιότυπα πλοία έρευνας και διάσωσης, το «Μurman» και το «Beringov Proliv», είχαν παραγγελθεί από το Ρωσικό υπουργείο Μεταφορών το 2012 στο πλαίσιο του ομοσπονδιακού προγράμματος της χώρας με την ονομασία «Ανάπτυξη του Συστήματος Μεταφορών της Ρωσίας (2010-2015)».
Τα δύο πλοία έχουν μήκος 87,75 και πλάτος 18,50 μέτρα, μέγιστο βύθισμα 6,5 μέτρα και μπορούν να σπάσουν πάγο πάχους έως και ένα μέτρο, ενώ μπορούν να αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 1,5 κόμβου. Επιπλέον και τα δύο πλοία θα μπορούν να φιλοξενήσουν πλήρωμα 38 ατόμων, ενώ θα διαθέτουν και ένα ελικοδρόμιο στην πλώρη.
Χάρη στον υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό τους και τη νοσοκομειακή υποδομή τους, τα πλοία Μurman» και «Beringov Proliv», θα είναι σε θέση να εξασφαλίσουν άρτιες συνθήκες ιατρικής περίθαλψης όσων ατόμων διασώζουν κατά τις επιχειρήσεις διάσωσης που θα διενεργούν, ακόμα και κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες.
Πέραν όμως της διάσωσης τα δύο πλοία θα εκτελούν και επιστημονικές έρευνες στην περιοχή του Αρκτικού Ωκεανού, με έμφαση στη μελέτη του θαλάσσιου πυθμένα.
Φωτό: http://www.nordicyards.com/news-and-press.html#fotos-grafiken-logos
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ