
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Gard P&I Club, η πλειονότητα των λιμένων της Υεμένης έχουν επιστρέψει στην κανονική τους λειτουργία. Παρ’ όλ’ αυτά τα μέτρα ασφαλείας που έχουν ληφθεί από την πλευρά της Σαουδικής Αραβίας παραμένουν σε ισχύ.
Οι πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των λιμένων είναι οι εξής:
• Ανοιχτοί λιμένες: Salif, Hoeidah, Mokha, Aden, Mukalla
• Κλειστοί λιμένες: Ras Isa, Balhaf, Ash Shihr
(Οι πληροφορίες παρέχονται από το Gulf Agency Co. (Yemen) Ltd.)
Υπενθυμίζεται πως η κατάσταση στην Υεμένη παραμένει έκρυθμη, γι’ αυτό και οι ενδιαφερόμενοι πλοίαρχοι και διαχειριστές θα πρέπει να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τους τοπικούς πράκτορες και συνδέσμους τους για να ενημερώνονται για τις τελευταίες εξελίξεις στην χώρα και τους λιμένες της.
Για την είσοδο ενός πλοίου στα χωρικά ύδατα της Υεμένης, απαιτείται οι πλοίαρχοι να λάβουν μέσω του πράκτορα ή των παραληπτών των φορτίων ειδική άδεια από το υπουργείο Μεταφορών της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να αποσταλεί η ειδική φόρμα άδειας «Request for Commercial and Relief Vessels to Yemeni Ports» στην ηλεκτρονική διεύθυνση «Yemen.transport@gmail.com». Στη συνέχεια, όταν το πλοίο φθάσει στο στενό Bab Al-Mandab (3 ν.μ. από τα χωρικά ύδατα της Υεμένης), οι πλοίαρχοι θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το Πολεμικό Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας (δίαυλος VHF 16), για να καθοριστεί θέση αγκυροβολίου και να διεξαχθεί η τελική επιθεώρηση.
Η επιθεώρηση, η οποία αφορά το φορτίο και τα πιστοποιητικά που το συνοδεύουν, δεν εμπλέκει καθόλου το πλήρωμα παρά μόνο τον πλοίαρχο. Εάν κριθεί επιτυχής τότε το πλοίο πρέπει να επικοινωνήσει εκ νέου με την Αρχή του Λιμένος μέσω του διαύλου VHF 14/16, για να οριστεί νέα θέση αγκυροβολίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ