
 
															Το 2016 η ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια προβλέπεται να μειωθεί από τα σημερινά υψηλά επίπεδα. Ο βασικός λόγος είναι ότι το εμπόριο αργού πετρελαίου προβλέπεται να μειωθεί λόγω της άφθονης αποθήκευσης, ενώ ο στόλος των δεξαμενοπλοίων αναμένεται να γιγαντωθεί με ταχύ ρυθμό. Σύμφωνα με τους συμβούλους της Drewry οι τιμές των ναύλων στην αγορά των crude tankers είναι σε καλά επίπεδα λόγω της έντονης εμπορίας, μεταφοράς και αποθήκευσης αργού πετρελαίου. Οι τιμές στην αγορά των product tankers έχουν επίσης σημειώσει άνοδο παρά την αύξηση του στόλου, ενώ αρκετά product tankers «μεταπήδησαν» στην αγορά των crude. Τα υψηλά ποσοστά στην αγορά δεξαμενοπλοίων συνέχισαν να προσελκύουν μια σειρά από φορείς χημικών προϊόντων / πετρελαίου στο εμπόριο προϊόντων, ενώ ένας αριθμός μεγαλύτερος δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων μετακόμισε στο εμπόριο αργού προκειμένου να επωφεληθεί από υψηλότερα κέρδη.
H αποθήκευση σε προϊόντα πετρελαίου έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και αυτό έχει οδηγήσει τους διαχειριστές να ναυλώνουν δεξαμενόπλοια ως πλωτές αποθήκες λόγω έλλειψης αποθηκευτικών χώρων ειδικά σε συγκεκριμένες περιοχές. Η Drewry αναμένει ότι η επικειμένη έξαρση στις παραδόσεις νεότευκτων αλλά και η επιστροφή αρκετών σκαφών (που σήμερα χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι) στην spot αγορά θα επηρεάσει τους ναύλους ειδικά μετά το 2016.
Οι πλοιοκτήτες πρέπει να παραμείνουν συγκρατημένοι ως προς τις παραγγελίες τους στη συγκεκριμένη αγορά αφού μακροπρόθεσμα η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων της ενεργειακής αγοράς των ΗΠΑ και των αναγκών της Άπω Ανατολής μπορεί να δημιουργήσει σε ανατροπή της παρούσας ευημερίας.
Φωτο: ΕΡΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ