
O νηογνώμονας RINA Hellas, μέλος του διεθνούς ομίλου RINA, εγκαινιάζει το R&D/Innovation Centre, ένα νέο εξειδικευμένο κέντρο έρευνας και καινοτομίας που έχει έδρα τον Πειραιά. Στόχος του κέντρου είναι η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας του RINA σε διεθνές επίπεδο, καθώς και η αναζήτηση περαιτέρω ερευνητικών δυνατοτήτων σε Ελλάδα και Κύπρο σε στενή συνεργασία με την Ε.Ε. και την ισχυρή ναυτιλιακή κοινότητα των δύο χωρών.
Το R&D/Innovation Centre του RINA συμμετέχει σε μία ερευνητική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπό τον τίτλο Σχέδιο HORIZON 2020. Στόχος της πρότασης είναι η διαμόρφωση και ανάπτυξη μοντέλων και εργαλείων που θα επιτρέψουν την ολιστική βελτιστοποίηση του κύκλου ζωής των πλοίων.
Στη συνέντευξη Τύπου ο Σπύρος Ζολώτας, RINA Area Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο, τόνισε ότι ο RINA έχει δεσμευτεί να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους πελάτες του καθώς και να βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων, βοηθώντας τους πελάτες του να έχουν καλύτερες επιδόσεις στην άκρως ανταγωνιστική ναυτιλιακή αγορά. Ο ίδιος τόνισε ότι το R&D/Innovation Centre στον Πειραιά θα βελτιώσει ποιοτικά και θα επεκτείνει το φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών του διεθνούς νηογνώμονα συνδυαστικά με την παρουσία των Piraeus Marine, Plan Approval Centre, Marine Technical Support Centre, Yachting Centre και της RINA Academy Hellas.
Διευθυντής του Piraeus R&D/Innovation Centre έχει τοποθετηθεί ο Στέφανος Χατζηνικολάου, ναυπηγός μηχανολόγος μηχανικός, με δεκαετή ερευνητική εμπειρία ως μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, που έχει εργαστεί σε διάφορα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ ερευνητικό έργα. Ο κ. Χατζηνικολάου παρουσίασε το σύστημα διαχείρισης ενέργειας InfoSHIP Ego. To InfoSHIP EGO είναι ένα λογισμικό διαχείρισης ενέργειας (software), ένα αρθρωτό σύστημα συνδεδεμένο με τον εξοπλισμό πλοήγησης πλοίου, τους αυτοματισμούς της γέφυρας και της μηχανής και άλλους αισθητήρες που παρέχουν ένα αξιόπιστο και ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας του πλοίου με παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο επί του πλοίου και στην ξηρά.
Ένα από τα πιο σημαντικά ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα οποία συμμετέχει ο RINA, το AnNa Project (Advanced National Networks for Administrations Project – Μελέτη και Ανάπτυξη Εθνικής Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας), θα παρουσιαστεί στην Αθήνα το διήμερο 4 και 5 Δεκεμβρίου.
Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχε και ο Mario Dogliani, ο υπεύθυνος του έργου «RINA Connecting Europe Facilities (CEF) Projects». Ο κ. Dogliani αναφέρθηκε εν συντομία στο έργο, που χρηματοδοτείται από την ΕΕ τονίζοντας ότι στόχος του είναι η δημιουργία μίας ηλεκτρονικής ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας για την υποβολή των διατυπώσεων υποβολής δηλώσεων, με σκοπό τη διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών. Το νομικό υπόβαθρο για την υλοποίηση της ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας (maritime single window) τίθεται από την οδηγία 2010/65/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Οκτωβρίου 2010, σχετικά με τις διατυπώσεις υποβολής δηλώσεων για τα πλοία κατά τον κατάπλου ή/και απόπλου από λιμένες των κρατών μελών και για την κατάργηση της οδηγίας 2002/6/ΕΚ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ