
O νηογνώμονας RINA Hellas, μέλος του διεθνούς ομίλου RINA, εγκαινιάζει το R&D/Innovation Centre, ένα νέο εξειδικευμένο κέντρο έρευνας και καινοτομίας που έχει έδρα τον Πειραιά. Στόχος του κέντρου είναι η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας του RINA σε διεθνές επίπεδο, καθώς και η αναζήτηση περαιτέρω ερευνητικών δυνατοτήτων σε Ελλάδα και Κύπρο σε στενή συνεργασία με την Ε.Ε. και την ισχυρή ναυτιλιακή κοινότητα των δύο χωρών.
Το R&D/Innovation Centre του RINA συμμετέχει σε μία ερευνητική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπό τον τίτλο Σχέδιο HORIZON 2020. Στόχος της πρότασης είναι η διαμόρφωση και ανάπτυξη μοντέλων και εργαλείων που θα επιτρέψουν την ολιστική βελτιστοποίηση του κύκλου ζωής των πλοίων.
Στη συνέντευξη Τύπου ο Σπύρος Ζολώτας, RINA Area Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο, τόνισε ότι ο RINA έχει δεσμευτεί να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους πελάτες του καθώς και να βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων, βοηθώντας τους πελάτες του να έχουν καλύτερες επιδόσεις στην άκρως ανταγωνιστική ναυτιλιακή αγορά. Ο ίδιος τόνισε ότι το R&D/Innovation Centre στον Πειραιά θα βελτιώσει ποιοτικά και θα επεκτείνει το φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών του διεθνούς νηογνώμονα συνδυαστικά με την παρουσία των Piraeus Marine, Plan Approval Centre, Marine Technical Support Centre, Yachting Centre και της RINA Academy Hellas.
Διευθυντής του Piraeus R&D/Innovation Centre έχει τοποθετηθεί ο Στέφανος Χατζηνικολάου, ναυπηγός μηχανολόγος μηχανικός, με δεκαετή ερευνητική εμπειρία ως μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, που έχει εργαστεί σε διάφορα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ ερευνητικό έργα. Ο κ. Χατζηνικολάου παρουσίασε το σύστημα διαχείρισης ενέργειας InfoSHIP Ego. To InfoSHIP EGO είναι ένα λογισμικό διαχείρισης ενέργειας (software), ένα αρθρωτό σύστημα συνδεδεμένο με τον εξοπλισμό πλοήγησης πλοίου, τους αυτοματισμούς της γέφυρας και της μηχανής και άλλους αισθητήρες που παρέχουν ένα αξιόπιστο και ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας του πλοίου με παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο επί του πλοίου και στην ξηρά.
Ένα από τα πιο σημαντικά ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα οποία συμμετέχει ο RINA, το AnNa Project (Advanced National Networks for Administrations Project – Μελέτη και Ανάπτυξη Εθνικής Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας), θα παρουσιαστεί στην Αθήνα το διήμερο 4 και 5 Δεκεμβρίου.
Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχε και ο Mario Dogliani, ο υπεύθυνος του έργου «RINA Connecting Europe Facilities (CEF) Projects». Ο κ. Dogliani αναφέρθηκε εν συντομία στο έργο, που χρηματοδοτείται από την ΕΕ τονίζοντας ότι στόχος του είναι η δημιουργία μίας ηλεκτρονικής ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας για την υποβολή των διατυπώσεων υποβολής δηλώσεων, με σκοπό τη διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών. Το νομικό υπόβαθρο για την υλοποίηση της ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας (maritime single window) τίθεται από την οδηγία 2010/65/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Οκτωβρίου 2010, σχετικά με τις διατυπώσεις υποβολής δηλώσεων για τα πλοία κατά τον κατάπλου ή/και απόπλου από λιμένες των κρατών μελών και για την κατάργηση της οδηγίας 2002/6/ΕΚ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ