
O νηογνώμονας RINA Hellas, μέλος του διεθνούς ομίλου RINA, εγκαινιάζει το R&D/Innovation Centre, ένα νέο εξειδικευμένο κέντρο έρευνας και καινοτομίας που έχει έδρα τον Πειραιά. Στόχος του κέντρου είναι η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας του RINA σε διεθνές επίπεδο, καθώς και η αναζήτηση περαιτέρω ερευνητικών δυνατοτήτων σε Ελλάδα και Κύπρο σε στενή συνεργασία με την Ε.Ε. και την ισχυρή ναυτιλιακή κοινότητα των δύο χωρών.
Το R&D/Innovation Centre του RINA συμμετέχει σε μία ερευνητική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπό τον τίτλο Σχέδιο HORIZON 2020. Στόχος της πρότασης είναι η διαμόρφωση και ανάπτυξη μοντέλων και εργαλείων που θα επιτρέψουν την ολιστική βελτιστοποίηση του κύκλου ζωής των πλοίων.
Στη συνέντευξη Τύπου ο Σπύρος Ζολώτας, RINA Area Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο, τόνισε ότι ο RINA έχει δεσμευτεί να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους πελάτες του καθώς και να βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων, βοηθώντας τους πελάτες του να έχουν καλύτερες επιδόσεις στην άκρως ανταγωνιστική ναυτιλιακή αγορά. Ο ίδιος τόνισε ότι το R&D/Innovation Centre στον Πειραιά θα βελτιώσει ποιοτικά και θα επεκτείνει το φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών του διεθνούς νηογνώμονα συνδυαστικά με την παρουσία των Piraeus Marine, Plan Approval Centre, Marine Technical Support Centre, Yachting Centre και της RINA Academy Hellas.
Διευθυντής του Piraeus R&D/Innovation Centre έχει τοποθετηθεί ο Στέφανος Χατζηνικολάου, ναυπηγός μηχανολόγος μηχανικός, με δεκαετή ερευνητική εμπειρία ως μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, που έχει εργαστεί σε διάφορα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ ερευνητικό έργα. Ο κ. Χατζηνικολάου παρουσίασε το σύστημα διαχείρισης ενέργειας InfoSHIP Ego. To InfoSHIP EGO είναι ένα λογισμικό διαχείρισης ενέργειας (software), ένα αρθρωτό σύστημα συνδεδεμένο με τον εξοπλισμό πλοήγησης πλοίου, τους αυτοματισμούς της γέφυρας και της μηχανής και άλλους αισθητήρες που παρέχουν ένα αξιόπιστο και ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας του πλοίου με παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο επί του πλοίου και στην ξηρά.
Ένα από τα πιο σημαντικά ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα οποία συμμετέχει ο RINA, το AnNa Project (Advanced National Networks for Administrations Project – Μελέτη και Ανάπτυξη Εθνικής Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας), θα παρουσιαστεί στην Αθήνα το διήμερο 4 και 5 Δεκεμβρίου.
Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχε και ο Mario Dogliani, ο υπεύθυνος του έργου «RINA Connecting Europe Facilities (CEF) Projects». Ο κ. Dogliani αναφέρθηκε εν συντομία στο έργο, που χρηματοδοτείται από την ΕΕ τονίζοντας ότι στόχος του είναι η δημιουργία μίας ηλεκτρονικής ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας για την υποβολή των διατυπώσεων υποβολής δηλώσεων, με σκοπό τη διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών. Το νομικό υπόβαθρο για την υλοποίηση της ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας (maritime single window) τίθεται από την οδηγία 2010/65/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Οκτωβρίου 2010, σχετικά με τις διατυπώσεις υποβολής δηλώσεων για τα πλοία κατά τον κατάπλου ή/και απόπλου από λιμένες των κρατών μελών και για την κατάργηση της οδηγίας 2002/6/ΕΚ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ