
Η ρωσική εταιρεία FSUE Atomflot, που λειτουργεί το μόνο διεθνώς στόλο αποκλειστικά πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών και έχει έδρα το Μουρμάνσκ στον Αρκτικό Ωκεανό, εξέφρασε την επιθυμία της για άμεση εφαρμογή του σχεδίου της για κατασκευή ενός πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού νέας γενιάς κατηγορίας Leader (120 MW). Το παγοθραυστικό έχει σχεδιαστεί από το Κρατικό Ερευνητικό Κέντρο Krylov σε συνεργασία με το CDB Iceberg.
Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν στο πλαίσιο της Κρατικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη στην Αρκτική, στην οποίο προήδρευσε ο Ρώσος υπουργός μεταφορών Maksim Sοkolov, ο σχεδιασμός και κατασκευή νέων πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών έχει μεγάλη σημασία για τη Ρωσία και την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών στον βορρά. Η Ρωσία έχει προχωρήσει στην εκπόνηση ενός σχεδίου κατασκευής νέας γενιάς παγοθραυστικών υπό τον τίτλο Project 10510.
Το νέο παγοθραυστικό προορίζεται να παρέχει υπηρεσίες καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε πλοία που θα διαπλέουν την Βόρεια Θαλάσσια Οδό και θα έχουν μεγάλη χωρητικότητα άνω των 100.000 dwt και μήκος μεγαλύτερο των 50 μέτρων. Στόχος είναι το παγοθραυστικό να μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως και 10 κόμβους σε πάγο πάχους δύο μέτρων.
O προκαταρκτικός σχεδιασμός και μελέτη του παγοθραυστικού κατηγορίας Leader θα ολοκληρωθεί το τρέχον έτος. Το 2016 θα αρχίσει η ανάπτυξη του λεπτομερούς σχεδιασμού του παγοθραυστικού που θα διαρκέσει έως το 2019, ενώ στόχος είναι το πλοίο να καθελκυστεί το 2024.
Να σημειωθεί ότι όλα τα υλικά και ο απαραίτητος εξοπλισμός για την κατασκευή του παγοθραυστικού μπορούν να τα προμηθεύσουν ρωσικές εταιρείες, ενώ ο τεχνολογικός εξοπλισμός του θα είναι απόλυτα συμβατός με αυτόν που ήδη χρησιμοποιείται για την κατασκευή των πολλαπλών χρήσεων, πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών τύπου Arktika (Project 22220).
Φωτό: http://en.portnews.ru/news/210588/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ