
Η ρωσική εταιρεία FSUE Atomflot, που λειτουργεί το μόνο διεθνώς στόλο αποκλειστικά πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών και έχει έδρα το Μουρμάνσκ στον Αρκτικό Ωκεανό, εξέφρασε την επιθυμία της για άμεση εφαρμογή του σχεδίου της για κατασκευή ενός πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού νέας γενιάς κατηγορίας Leader (120 MW). Το παγοθραυστικό έχει σχεδιαστεί από το Κρατικό Ερευνητικό Κέντρο Krylov σε συνεργασία με το CDB Iceberg.
Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν στο πλαίσιο της Κρατικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη στην Αρκτική, στην οποίο προήδρευσε ο Ρώσος υπουργός μεταφορών Maksim Sοkolov, ο σχεδιασμός και κατασκευή νέων πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών έχει μεγάλη σημασία για τη Ρωσία και την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών στον βορρά. Η Ρωσία έχει προχωρήσει στην εκπόνηση ενός σχεδίου κατασκευής νέας γενιάς παγοθραυστικών υπό τον τίτλο Project 10510.
Το νέο παγοθραυστικό προορίζεται να παρέχει υπηρεσίες καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε πλοία που θα διαπλέουν την Βόρεια Θαλάσσια Οδό και θα έχουν μεγάλη χωρητικότητα άνω των 100.000 dwt και μήκος μεγαλύτερο των 50 μέτρων. Στόχος είναι το παγοθραυστικό να μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως και 10 κόμβους σε πάγο πάχους δύο μέτρων.
O προκαταρκτικός σχεδιασμός και μελέτη του παγοθραυστικού κατηγορίας Leader θα ολοκληρωθεί το τρέχον έτος. Το 2016 θα αρχίσει η ανάπτυξη του λεπτομερούς σχεδιασμού του παγοθραυστικού που θα διαρκέσει έως το 2019, ενώ στόχος είναι το πλοίο να καθελκυστεί το 2024.
Να σημειωθεί ότι όλα τα υλικά και ο απαραίτητος εξοπλισμός για την κατασκευή του παγοθραυστικού μπορούν να τα προμηθεύσουν ρωσικές εταιρείες, ενώ ο τεχνολογικός εξοπλισμός του θα είναι απόλυτα συμβατός με αυτόν που ήδη χρησιμοποιείται για την κατασκευή των πολλαπλών χρήσεων, πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών τύπου Arktika (Project 22220).
Φωτό: http://en.portnews.ru/news/210588/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ