
Η ρωσική εταιρεία FSUE Atomflot, που λειτουργεί το μόνο διεθνώς στόλο αποκλειστικά πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών και έχει έδρα το Μουρμάνσκ στον Αρκτικό Ωκεανό, εξέφρασε την επιθυμία της για άμεση εφαρμογή του σχεδίου της για κατασκευή ενός πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού νέας γενιάς κατηγορίας Leader (120 MW). Το παγοθραυστικό έχει σχεδιαστεί από το Κρατικό Ερευνητικό Κέντρο Krylov σε συνεργασία με το CDB Iceberg.
Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν στο πλαίσιο της Κρατικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη στην Αρκτική, στην οποίο προήδρευσε ο Ρώσος υπουργός μεταφορών Maksim Sοkolov, ο σχεδιασμός και κατασκευή νέων πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών έχει μεγάλη σημασία για τη Ρωσία και την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών στον βορρά. Η Ρωσία έχει προχωρήσει στην εκπόνηση ενός σχεδίου κατασκευής νέας γενιάς παγοθραυστικών υπό τον τίτλο Project 10510.
Το νέο παγοθραυστικό προορίζεται να παρέχει υπηρεσίες καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε πλοία που θα διαπλέουν την Βόρεια Θαλάσσια Οδό και θα έχουν μεγάλη χωρητικότητα άνω των 100.000 dwt και μήκος μεγαλύτερο των 50 μέτρων. Στόχος είναι το παγοθραυστικό να μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως και 10 κόμβους σε πάγο πάχους δύο μέτρων.
O προκαταρκτικός σχεδιασμός και μελέτη του παγοθραυστικού κατηγορίας Leader θα ολοκληρωθεί το τρέχον έτος. Το 2016 θα αρχίσει η ανάπτυξη του λεπτομερούς σχεδιασμού του παγοθραυστικού που θα διαρκέσει έως το 2019, ενώ στόχος είναι το πλοίο να καθελκυστεί το 2024.
Να σημειωθεί ότι όλα τα υλικά και ο απαραίτητος εξοπλισμός για την κατασκευή του παγοθραυστικού μπορούν να τα προμηθεύσουν ρωσικές εταιρείες, ενώ ο τεχνολογικός εξοπλισμός του θα είναι απόλυτα συμβατός με αυτόν που ήδη χρησιμοποιείται για την κατασκευή των πολλαπλών χρήσεων, πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών τύπου Arktika (Project 22220).
Φωτό: http://en.portnews.ru/news/210588/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ