
Ο εμπορικός στόλος της Ελβετίας αποτελείται από 46 πλοία που ανήκουν και λειτουργούν από έξι εταιρείες. Το γραφείο Ναυσιπλοΐας της Ελβετίας (Schweizerische Seeschifffahrtsamt), που έχει έδρα την Βασιλεία και εποπτεύεται από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο, μεριμνά για την τήρηση όλων των σχετικών νομικών συνθηκών, εποπτεύει τη διαχείριση του ποντοπόρου εμπορικού στόλου και εκπροσωπεί την Ελβετία στους διεθνείς οργανισμούς.
Πέραν του εμπορικού στόλου, το γραφείο Ναυσιπλοΐας της Ελβετίας διαθέτει ένα ακόμα τμήμα που αφορά σε θαλάσσια σκάφη αναψυχής αλλά και σε μικρά σκάφη που πλέουν σε ξένα ποτάμια και παράκτιες περιοχές. Τέλος, το γραφείο Ναυσιπλοΐας της Ελβετίας έχει την ευθύνη της γραμματείας της ελβετικής αντιπροσωπείας στην Κεντρική Επιτροπή για τη Ναυσιπλοΐα στο Ρήνο (ZKR).
Σε ό,τι αφορά τον ποντοπόρο εμπορικό στόλο της Ελβετίας, αυτός με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του Ιουνίου 2015 αποτελείται από 46 πλοία με συνολική χωρητικότητα 1.000.000 τόνων (dwt), που αντιστοιχούν στο ένα τοις χιλίοις της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Ο στόλος της Ελβεταίας επιχειρεί σε όλο τον κόσμο και αποτελείται από φορτηγά πλοία χύδην φορτίων, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, φορτηγά πλοία πολλαπλών χρήσεων, καθώς και δεξαμενόπλοια για μεταφορά ασφάλτου και άλλων προϊόντων.
Ο ελβετικός στόλος λειτουργεί από έξι ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες οφείλουν να έχουν την έδρα τους στην Ελβετία. Οι πλοίαρχοι πρέπει να υποβάλλουν περιοδικές εκθέσεις στους εκπροσώπους της ελβετικής κυβέρνησης στο εξωτερικό (πρεσβείες, προξενεία), και είναι υπεύθυνοι για την πρόσληψη και απόλυση των πληρωμάτων τους. Οι εφοπλιστές, από την πλευρά τους, πρέπει να παρέχουν εβδομαδιαίες ενημερώσεις σχετικά με την τρέχουσα θέση των ποντοπόρων σκαφών τους, που πλέουν υπό ελβετική σημαία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…

Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…

Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…

Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…

Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…

Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…

Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…

Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ