
Σύμφωνα με το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters oι ινδικές κρατικές επιχειρήσεις μπορεί να χρειαστεί να ναυλώνουν πλέον το ήμισυ των εμπορευματικών μεταφορών με τοπικούς ναυλωτές και πλοιοκτήτες ώστε να βοηθήσουν στη διάσωση των ινδικών ναυτιλιακών εταιρειών που κλονίζονται από την παγκόσμια ύφεση στη μεταφορά εμπορευμάτων.
Το υπουργικό συμβούλιο της Ινδίας εξέτασε ήδη το ενδεχόμενο για τις κρατικές εταιρείες πετρελαίου, χάλυβα, άνθρακα και λιπασμάτων να ναυλώνουν υποχρεωτικά τουλάχιστον τα μισά από τα φορτία τους μέσω των τοπικών εταιρειών.
Το Νέο Δελχί προτείνει δηλαδή, οι εισαγωγείς να υπογράψουν χρονοναυλώσεις έως 5 ετών με τις τοπικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Αν και ο ινδικός στόλος σήμερα δεν είναι αριθμητικά ισχυρός ώστε να εξυπηρετήσει τις εθνικές ανάγκες, τα συμβόλαια 5 ετών θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να συγκεντρώσουν κεφάλαια για να επεκτείνουν τους στόλους τους, ειδικά σε μια εποχή που το κόστος αγοράς είναι μάλλον ιδανικό.
Η αύξηση της δια θαλάσσης εμπορευματικής κίνησης από και προς την Ινδία αυξήθηκε 230% μεταξύ 2000 και 2014, οι ινδικές εταιρείες αναπτύχθηκαν μόνο κατά 26 % και αυτό σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters είναι εξαιρετικά ανησυχητικό και δυσοίωνο για το ναυτιλιακό κλάδο της χώρας ως προς το άμεσο μέλλον.
Η επιδότησή του από το Δελχί θα επιτρέψει τη βιωσιμότητά του όσο και την ανέλιξη του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου σε όλες του τις εκφάνσεις.
Το μερίδιο μάλιστα στις μεταφορές των ινδικών εμπορευμάτων δεν ξεπέρασε το 9% το 2015 σε σχέση με το 30% το 1990. Η κυβέρνηση βέβαια γνωρίζει τις συνθήκες του διεθνούς ανταγωνισμού αλλά και την κατάσταση της διαφθοράς και των καρτέλ στο εσωτερικό της χώρας και αναμένεται να ενισχύσει τη συγκεκριμένη αγορά αλλά με συγκεκριμένους κανόνες και παραμέτρους.
Η οποιαδήποτε διαστρέβλωση της αγοράς για τους διεθνείς διαχειριστές και ιδιοκτήτες πλοίων χύδην φορτίου θα είναι ένα ακόμα τεράστιο χτύπημα κάτι από τη μέση σε μια εποχή μεγάλης ανασφάλειας και γενικότερης δυσκαμψίας στο χώρο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ