
Ειδική εξεταστική επιτροπή της Γερουσίας της Αυστραλίας, με θέμα την ακτοπλοΐα και την άρση των περιορισμών καμποτάζ, αποφάνθηκε πρόσφατα υπέρ του ανοίγματος της εσωτερικής αγοράς και σε αλλοδαπές εταιρείες ή πλοία νηολογημένα σε τρίτες χώρες.
Η αρχική έκθεση έγινε δεκτή από την Shipping Australia (SAL), έναν οργανισμό που εκπροσωπεί τα διεθνή ναυτιλιακά συμφέροντα και τις διεθνείς ναυτιλιακές επιχειρήσεις, και απορρίφθηκε από τις εθνικές Ενώσεις Εφοπλιστών, τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα εργατικά συνδικάτα, και τους οικολόγους.
Η έκθεση των 43 σελίδων δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις δυσκολίες που έχουν οι τοπικοί παραγωγοί και οι μικρές επιχειρήσεις στις νησιωτικές περιφέρειες της Αυστραλίας στην πρόσβαση σε φθηνότερα, πιο ευέλικτα και ταχεία μέσα μεταφορών, ειδικά θαλασσίων.
Τα τελευταία 30 χρόνια ο στόλος της ακτοπλοΐας της χώρας μειώνεται δραστικά και ενώ είναι λόγοι εθνικής ανάγκης να διατηρηθεί ο συγκεκριμένος κλάδος και να υποστηριχθεί το νηολόγιο, η οποιαδήποτε πολιτική πρέπει να λάβει υπόψη της τις εθνικές ανάγκες άλλων σημαντικών κλάδων μεταξύ των οποίων είναι η αγροτική παραγωγή, ο τουρισμός αλλά και η περιφερειακή ανάπτυξη.
Ομιλητές της αντιπολίτευσης θεωρούν ότι το νέο νομοσχέδιο, που θα ολοκληρωθεί μετά την έκθεση, θα «ξεπουλήσει το εθνικό συμφέρον» επιτρέποντας σε πλοία νηολογημένα σε σημαίες ευκαιρίας αλλά και σε χαμηλόμισθα πληρώματα χωρών της Ασίας και της Αφρικής να εισέλθουν επιτυχώς στις εγχώριες εμπορικές οδούς.
Η κατάσταση του στόλου που θα αναπτυχθεί στις ακτές της χώρας θα πρέπει να απασχολήσει την κυβέρνηση αφού οι θαλάσσιες περιοχές είναι εξαιρετικού οικολογικού ενδιαφέροντος.
Η κυβέρνηση ωστόσο υποστηρίζει ότι η υπό διαμόρφωση ναυτιλιακή νομοθεσία και οι τροπολογίες που θα υποστηριχθούν θα επιτρέψουν σε νέα πλοία να παρέχουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες στην εγχώρια ναυτιλιακή αγορά και το γεγονός αυτό θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη και θα προσφέρει άμεσα οφέλη στην αυστραλιανή γεωργία, στους κατασκευαστές και τελικά και τους καταναλωτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ