
Ειδική εξεταστική επιτροπή της Γερουσίας της Αυστραλίας, με θέμα την ακτοπλοΐα και την άρση των περιορισμών καμποτάζ, αποφάνθηκε πρόσφατα υπέρ του ανοίγματος της εσωτερικής αγοράς και σε αλλοδαπές εταιρείες ή πλοία νηολογημένα σε τρίτες χώρες.
Η αρχική έκθεση έγινε δεκτή από την Shipping Australia (SAL), έναν οργανισμό που εκπροσωπεί τα διεθνή ναυτιλιακά συμφέροντα και τις διεθνείς ναυτιλιακές επιχειρήσεις, και απορρίφθηκε από τις εθνικές Ενώσεις Εφοπλιστών, τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα εργατικά συνδικάτα, και τους οικολόγους.
Η έκθεση των 43 σελίδων δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις δυσκολίες που έχουν οι τοπικοί παραγωγοί και οι μικρές επιχειρήσεις στις νησιωτικές περιφέρειες της Αυστραλίας στην πρόσβαση σε φθηνότερα, πιο ευέλικτα και ταχεία μέσα μεταφορών, ειδικά θαλασσίων.
Τα τελευταία 30 χρόνια ο στόλος της ακτοπλοΐας της χώρας μειώνεται δραστικά και ενώ είναι λόγοι εθνικής ανάγκης να διατηρηθεί ο συγκεκριμένος κλάδος και να υποστηριχθεί το νηολόγιο, η οποιαδήποτε πολιτική πρέπει να λάβει υπόψη της τις εθνικές ανάγκες άλλων σημαντικών κλάδων μεταξύ των οποίων είναι η αγροτική παραγωγή, ο τουρισμός αλλά και η περιφερειακή ανάπτυξη.
Ομιλητές της αντιπολίτευσης θεωρούν ότι το νέο νομοσχέδιο, που θα ολοκληρωθεί μετά την έκθεση, θα «ξεπουλήσει το εθνικό συμφέρον» επιτρέποντας σε πλοία νηολογημένα σε σημαίες ευκαιρίας αλλά και σε χαμηλόμισθα πληρώματα χωρών της Ασίας και της Αφρικής να εισέλθουν επιτυχώς στις εγχώριες εμπορικές οδούς.
Η κατάσταση του στόλου που θα αναπτυχθεί στις ακτές της χώρας θα πρέπει να απασχολήσει την κυβέρνηση αφού οι θαλάσσιες περιοχές είναι εξαιρετικού οικολογικού ενδιαφέροντος.
Η κυβέρνηση ωστόσο υποστηρίζει ότι η υπό διαμόρφωση ναυτιλιακή νομοθεσία και οι τροπολογίες που θα υποστηριχθούν θα επιτρέψουν σε νέα πλοία να παρέχουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες στην εγχώρια ναυτιλιακή αγορά και το γεγονός αυτό θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη και θα προσφέρει άμεσα οφέλη στην αυστραλιανή γεωργία, στους κατασκευαστές και τελικά και τους καταναλωτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ