
Σύμφωνα με το North P&I Club νέοι κανονισμοί, που αφορούν την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις, θα τεθούν σε εφαρμογή στο άμεσο μέλλον.
Ειδικότερα, η έλλειψη βασικών μέτρων κυβερνοασφαλείας, όπως για παράδειγμα η απουσία firewalls στα servers των πλοίων, ενδέχεται μελλοντικά να είναι η αιτία για την επιβολή σημαντικών προστίμων προς τους πλοιοκτήτες.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Colin Gillespie, υποδιευθυντής στο τμήμα loss prevention του North P&I Club, «η ασφαλής λειτουργία των πλοίων εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα, και για αυτό το λόγο πρέπει να είναι επαρκώς προστατευμένα από τυχόν εξωτερικές απειλές».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως και η ίδια η Αμερικανική Aκτοφυλακή θεωρεί τις κυβερνοαπειλές ως «έναν από τους πιο σοβαρούς κινδύνους για τα εθνικά συμφέροντα των Η.Π.Α.». Αν και ακόμα δεν έχουν τεθεί σε ισχύ συγκεκριμένοι κανονισμοί, είναι εξαιρετικά πιθανό αυτό να γίνει στο άμεσο μέλλον, με πρωτεργάτη την κυβέρνηση των Η.Π.Α., όπως έγινε και στο παρελθόν με τον OPA 90’.
Αντίστοιχα, και ο IMO έχει αναγνωρίσει τους κινδύνους από κυβερνοεπιθέσεις και θα συνεδριάσει το Μάιο του 2016 με στόχο τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων και κανονισμών προς αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος.
Το τι θα ορίζουν οι νέοι κανονισμοί είναι άγνωστο μέχρι στιγμής, αν και αναμένεται πως θα δημιουργηθούν νέες υποχρεώσεις από την πλευρά του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή του πλοίου, όπως η εξειδικευμένη εκπαίδευση του πληρώματος, η ύπαρξη συστήματος εκτίμησης κινδύνου αλλά και η πιθανή αύξηση των ασφάλιστρων κάλυψης τέτοιων απειλών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ