
Σύμφωνα με το North P&I Club νέοι κανονισμοί, που αφορούν την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις, θα τεθούν σε εφαρμογή στο άμεσο μέλλον.
Ειδικότερα, η έλλειψη βασικών μέτρων κυβερνοασφαλείας, όπως για παράδειγμα η απουσία firewalls στα servers των πλοίων, ενδέχεται μελλοντικά να είναι η αιτία για την επιβολή σημαντικών προστίμων προς τους πλοιοκτήτες.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Colin Gillespie, υποδιευθυντής στο τμήμα loss prevention του North P&I Club, «η ασφαλής λειτουργία των πλοίων εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα, και για αυτό το λόγο πρέπει να είναι επαρκώς προστατευμένα από τυχόν εξωτερικές απειλές».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως και η ίδια η Αμερικανική Aκτοφυλακή θεωρεί τις κυβερνοαπειλές ως «έναν από τους πιο σοβαρούς κινδύνους για τα εθνικά συμφέροντα των Η.Π.Α.». Αν και ακόμα δεν έχουν τεθεί σε ισχύ συγκεκριμένοι κανονισμοί, είναι εξαιρετικά πιθανό αυτό να γίνει στο άμεσο μέλλον, με πρωτεργάτη την κυβέρνηση των Η.Π.Α., όπως έγινε και στο παρελθόν με τον OPA 90’.
Αντίστοιχα, και ο IMO έχει αναγνωρίσει τους κινδύνους από κυβερνοεπιθέσεις και θα συνεδριάσει το Μάιο του 2016 με στόχο τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων και κανονισμών προς αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος.
Το τι θα ορίζουν οι νέοι κανονισμοί είναι άγνωστο μέχρι στιγμής, αν και αναμένεται πως θα δημιουργηθούν νέες υποχρεώσεις από την πλευρά του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή του πλοίου, όπως η εξειδικευμένη εκπαίδευση του πληρώματος, η ύπαρξη συστήματος εκτίμησης κινδύνου αλλά και η πιθανή αύξηση των ασφάλιστρων κάλυψης τέτοιων απειλών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ