
Σύμφωνα με το North P&I Club νέοι κανονισμοί, που αφορούν την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις, θα τεθούν σε εφαρμογή στο άμεσο μέλλον.
Ειδικότερα, η έλλειψη βασικών μέτρων κυβερνοασφαλείας, όπως για παράδειγμα η απουσία firewalls στα servers των πλοίων, ενδέχεται μελλοντικά να είναι η αιτία για την επιβολή σημαντικών προστίμων προς τους πλοιοκτήτες.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Colin Gillespie, υποδιευθυντής στο τμήμα loss prevention του North P&I Club, «η ασφαλής λειτουργία των πλοίων εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα, και για αυτό το λόγο πρέπει να είναι επαρκώς προστατευμένα από τυχόν εξωτερικές απειλές».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως και η ίδια η Αμερικανική Aκτοφυλακή θεωρεί τις κυβερνοαπειλές ως «έναν από τους πιο σοβαρούς κινδύνους για τα εθνικά συμφέροντα των Η.Π.Α.». Αν και ακόμα δεν έχουν τεθεί σε ισχύ συγκεκριμένοι κανονισμοί, είναι εξαιρετικά πιθανό αυτό να γίνει στο άμεσο μέλλον, με πρωτεργάτη την κυβέρνηση των Η.Π.Α., όπως έγινε και στο παρελθόν με τον OPA 90’.
Αντίστοιχα, και ο IMO έχει αναγνωρίσει τους κινδύνους από κυβερνοεπιθέσεις και θα συνεδριάσει το Μάιο του 2016 με στόχο τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων και κανονισμών προς αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος.
Το τι θα ορίζουν οι νέοι κανονισμοί είναι άγνωστο μέχρι στιγμής, αν και αναμένεται πως θα δημιουργηθούν νέες υποχρεώσεις από την πλευρά του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή του πλοίου, όπως η εξειδικευμένη εκπαίδευση του πληρώματος, η ύπαρξη συστήματος εκτίμησης κινδύνου αλλά και η πιθανή αύξηση των ασφάλιστρων κάλυψης τέτοιων απειλών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ