
«Ελληνικό ναυτιλιακό παράδειγμα – Ηγετικές μορφές του ελληνικού εφοπλισμού κατά τον 20ό αιώνα»
Το περιοδικό «Ναυτικά Χρονικά» έχει την τιμή και χαρά να ανακοινώσει την έκδοση του βιβλίου με θέμα το «ελληνικό ναυτιλιακό παράδειγμα – ηγετικές μορφές του ελληνικού εφοπλισμού κατά τον 20ό αιώνα».
Πρόκειται για τον πρώτο ειδικό τόμο που εκδίδει η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικού, σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα «ΕΠΙΛΕΓΩ ΝΑΥΤΙΛΙΑ» του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την καθηγήτρια Ναυτιλιακής Ιστορίας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τζελίνα Χαρλαύτη, με την πολύτιμη συνδρομή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Η μοναδικότητα του ελληνικού ναυτιλιακού παραδείγματος ή αλλιώς του ελληνικού ναυτιλιακού θαύματος έγκειται στο γεγονός ότι μία μικρή νησιωτική χώρα λίγων εκατομμυρίων κατοίκων κατόρθωσε μέσα στις δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες του 20ού αιώνα να χτίσει και να λειτουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους σε παγκόσμιο επίπεδο. Το «γιατί» και το «πώς» συνέβη αυτό επιχειρούν να απαντήσουν έμπειροι αρθρογράφοι, ερευνητές και προσωπικότητες των ναυτιλιακών γραμμάτων, αλλά και νέοι επιστήμονες του χώρου των ναυτιλιακών σπουδών. Η Τζελίνα Χαρλαύτη, ο Σταύρος Μιχαηλίδης, η Ελένη Μπενέκη, η Δήμητρα Καρδακάρη, ο Αλκιβιάδης Κοτσαύτης, ο εκδότης των «Ναυτικών Χρονικών» Ηλίας Μπίσιας, συμβάλλουν με τα κείμενά τους στην κατανόηση του λαμπρού σύγχρονου παρόντος αλλά και του ένδοξου –και συχνά άγνωστου– παρελθόντος της ελληνικής ναυτιλίας του 20ού αλλά και του 19ου αιώνα.
Σκοπός αυτού του ειδικού τόμου, που ενδέχεται να λάβει χαρακτηριστικά ετήσιας έκδοσης, είναι να επιτρέψει τη γνωριμία του ειδικού και μη αναγνωστικού κοινού με το θρυλικό κόσμο της ελληνικής ναυτιλίας.
Η ζωή και το έργο ορισμένων από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλίας παρουσιάζονται μέσα από τις σελίδες του τόμου. Έτσι ο αναγνώστης θα διαβάσει για τη ζωή και το έργο του Λεωνίδα Εμπειρίκου, ενός «επιχειρηματία par excellence στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου» και για τον Μανώλη Κουλουκουντή, έναν από τους «πατριάρχες» της ελληνικής ναυτιλίας του 20ού αιώνα». Από τις σελίδες του τόμου δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ο Σταύρος Λιβανός, «ο Έλληνας εφοπλιστής, ο ναυτικός, ο δημιουργός, ο θεμελιωτής της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας», αλλά ούτε και «ο παγκόσμιος εφοπλιστής Αριστοτέλης Ωνάσης και η περίοδος γιγάντωσής του, 1923-1954». Ο τόμος κλείνει με την παρουσίαση δύο ακόμα μεγάλων μορφών της Ελληνικής ναυτιλίας: του Αντώνη Χανδρή και της «θεσμικής εκπροσώπησης της πλοιοκτησίας και της απ-εξάρτησης από το παρελθόν (1975-1981)», καθώς και του Ιωάννη Λάτση και του ομίλου των εταιρειών του.
Τα «Ναυτικά Χρονικά» στα ογδόντα πέντε χρόνια της κυκλοφορίας τους έχουν υπάρξει φιλόξενα σε πολλές έρευνες και μελέτες που αφορούσαν την ιστορία και ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας. Από το 1931 έως και σήμερα το περιοδικό αποτελεί για κάθε ερευνητή και λάτρη της ελληνικής ναυτιλίας μία μοναδική πηγή γνώσεων. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η παρούσα έκδοση, που συνιστά την απαρχή μίας προσπάθειας σύνδεσης της ελληνικής ναυτιλιακής παράδοσης με τη σύγχρονη ναυτική και ναυτιλιακή εκπαίδευση, θα διανέμεται, τιμής ένεκεν, σε φοιτητές ΑΕΙ και σπουδαστές ΑΕΝ.
Για τα «Ναυτικά Χρονικά» το ναυτιλιακό θαύμα των Ελλήνων πλοιοκτητών και ναυτικών του 19ου και 20ού αιώνα αξίζει και πρέπει να επικοινωνηθεί στους συμπολίτες μας, νέους και μεγαλύτερους, ειδικούς και μη στα ναυτιλιακά ζητήματα, για να γνωρίσουν ή να ξαναδιαβάσουν με μία φρέσκια ματιά τη μοναδική ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας και να αισθανθούν υπερήφανοι για το ναυτικό παρελθόν μας και αισιόδοξοι για το θαλασσινό μας μέλλον.
Το βιβλίο μπορείτε να το «κατεβάσετε» ήδη από την ηλεκτρονική πλατφόρμα www.readpoint.com/maritime.aspx και να το προμηθευτείτε στα βιβλιοπωλεία ΙΑΝΟΣ (Σταδίου, Αθήνα- Πλ. Αριστοτέλους, Θεσσαλονίκη) και TELSTAR (2ας Μεραρχίας, Πειραιάς).
Για ειδικές αποστολές τηλ. 210 92 22 501
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ