
H Moore Stephens ανακοίνωσε την ετήσια έκθεσή της αναφορικά με το συνολικό ετήσιο κόστος λειτουργίας και τα έξοδα στον κλάδο της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την έκθεση ο ναυτιλιακός κλάδος σημείωσε μείωση του κόστους κατά μέσο όρο 0,8% σε σχέση με το 2014.
Είναι η τρίτη χρονιά που καταγράφεται μείωση του κόστους και των εξόδων, γεγονός εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την πτωτική πορεία, ειδικά σε σχέση με το 0,3%, που ήταν η μείωση του κόστους το 2013.
Όλες οι κατηγορίες δαπανών ήταν σε πιο χαμηλά επίπεδα από τις αντίστοιχες της προηγούμενης 12ημηνης περιόδου, επιβεβαιώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές των πλοίων επιχειρούν πλέον με σύνεση και στενή παρακολούθηση των εξόδων και των προμηθειών τους.
Πιο συγκεκριμένα ο δείκτης που αφορά στα δεξαμενόπλοια προσέγγισε το -1,1%, ενώ ο δείκτης των φορτηγών μειώθηκε στο -0,6%. Ο δείκτης που αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά -1,2%.
Τα αντίστοιχα στοιχεία του προηγούμενου έτους είχαν παρουσιάσει μια μικρή αύξηση στο δείκτη των δεξαμενόπλοιων, και μείωση των εξόδων των φορτηγών πλοίων καθώς και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το κόστος των πληρωμάτων ήταν ελαφρώς χαμηλότερο κατά -0,1%, (-0,2% για το 2013 ενώ ενδεικτικά αναφέρεται στην έκθεση του 2008 ότι η αύξηση στο κόστος πληρωμάτων ήταν της τάξης του 21%).
Σύμφωνα με δηλώσεις αναλυτών της Moore Stephens η τρίτη διαδοχική ετήσια μείωση του κόστους λειτουργίας είναι μεν καλή είδηση για μια βιομηχανία που ήδη αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές προκλήσεις χωρίς σταματημό αλλά μια πιο προσεκτική ανάλυση οδηγεί σε πιο ασφαλή συμπεράσματα: Στο τέλος του 2001, το μέσο ημερήσιο κόστος λειτουργίας για ένα Panamax (bulk carrier) ήταν 3.565 δολάρια ΗΠΑ ενώ το 2014 ήταν 6.046 δολάρια ΗΠΑ. Για ένα Handysize δεξαμενόπλοιο, τα αντίστοιχα κόστη ήταν στα 4.164 δολάρια ΗΠΑ και 7.931 δολάρια ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ