
H Moore Stephens ανακοίνωσε την ετήσια έκθεσή της αναφορικά με το συνολικό ετήσιο κόστος λειτουργίας και τα έξοδα στον κλάδο της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την έκθεση ο ναυτιλιακός κλάδος σημείωσε μείωση του κόστους κατά μέσο όρο 0,8% σε σχέση με το 2014.
Είναι η τρίτη χρονιά που καταγράφεται μείωση του κόστους και των εξόδων, γεγονός εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την πτωτική πορεία, ειδικά σε σχέση με το 0,3%, που ήταν η μείωση του κόστους το 2013.
Όλες οι κατηγορίες δαπανών ήταν σε πιο χαμηλά επίπεδα από τις αντίστοιχες της προηγούμενης 12ημηνης περιόδου, επιβεβαιώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές των πλοίων επιχειρούν πλέον με σύνεση και στενή παρακολούθηση των εξόδων και των προμηθειών τους.
Πιο συγκεκριμένα ο δείκτης που αφορά στα δεξαμενόπλοια προσέγγισε το -1,1%, ενώ ο δείκτης των φορτηγών μειώθηκε στο -0,6%. Ο δείκτης που αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά -1,2%.
Τα αντίστοιχα στοιχεία του προηγούμενου έτους είχαν παρουσιάσει μια μικρή αύξηση στο δείκτη των δεξαμενόπλοιων, και μείωση των εξόδων των φορτηγών πλοίων καθώς και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το κόστος των πληρωμάτων ήταν ελαφρώς χαμηλότερο κατά -0,1%, (-0,2% για το 2013 ενώ ενδεικτικά αναφέρεται στην έκθεση του 2008 ότι η αύξηση στο κόστος πληρωμάτων ήταν της τάξης του 21%).
Σύμφωνα με δηλώσεις αναλυτών της Moore Stephens η τρίτη διαδοχική ετήσια μείωση του κόστους λειτουργίας είναι μεν καλή είδηση για μια βιομηχανία που ήδη αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές προκλήσεις χωρίς σταματημό αλλά μια πιο προσεκτική ανάλυση οδηγεί σε πιο ασφαλή συμπεράσματα: Στο τέλος του 2001, το μέσο ημερήσιο κόστος λειτουργίας για ένα Panamax (bulk carrier) ήταν 3.565 δολάρια ΗΠΑ ενώ το 2014 ήταν 6.046 δολάρια ΗΠΑ. Για ένα Handysize δεξαμενόπλοιο, τα αντίστοιχα κόστη ήταν στα 4.164 δολάρια ΗΠΑ και 7.931 δολάρια ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ