
H Moore Stephens ανακοίνωσε την ετήσια έκθεσή της αναφορικά με το συνολικό ετήσιο κόστος λειτουργίας και τα έξοδα στον κλάδο της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την έκθεση ο ναυτιλιακός κλάδος σημείωσε μείωση του κόστους κατά μέσο όρο 0,8% σε σχέση με το 2014.
Είναι η τρίτη χρονιά που καταγράφεται μείωση του κόστους και των εξόδων, γεγονός εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την πτωτική πορεία, ειδικά σε σχέση με το 0,3%, που ήταν η μείωση του κόστους το 2013.
Όλες οι κατηγορίες δαπανών ήταν σε πιο χαμηλά επίπεδα από τις αντίστοιχες της προηγούμενης 12ημηνης περιόδου, επιβεβαιώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές των πλοίων επιχειρούν πλέον με σύνεση και στενή παρακολούθηση των εξόδων και των προμηθειών τους.
Πιο συγκεκριμένα ο δείκτης που αφορά στα δεξαμενόπλοια προσέγγισε το -1,1%, ενώ ο δείκτης των φορτηγών μειώθηκε στο -0,6%. Ο δείκτης που αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά -1,2%.
Τα αντίστοιχα στοιχεία του προηγούμενου έτους είχαν παρουσιάσει μια μικρή αύξηση στο δείκτη των δεξαμενόπλοιων, και μείωση των εξόδων των φορτηγών πλοίων καθώς και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το κόστος των πληρωμάτων ήταν ελαφρώς χαμηλότερο κατά -0,1%, (-0,2% για το 2013 ενώ ενδεικτικά αναφέρεται στην έκθεση του 2008 ότι η αύξηση στο κόστος πληρωμάτων ήταν της τάξης του 21%).
Σύμφωνα με δηλώσεις αναλυτών της Moore Stephens η τρίτη διαδοχική ετήσια μείωση του κόστους λειτουργίας είναι μεν καλή είδηση για μια βιομηχανία που ήδη αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές προκλήσεις χωρίς σταματημό αλλά μια πιο προσεκτική ανάλυση οδηγεί σε πιο ασφαλή συμπεράσματα: Στο τέλος του 2001, το μέσο ημερήσιο κόστος λειτουργίας για ένα Panamax (bulk carrier) ήταν 3.565 δολάρια ΗΠΑ ενώ το 2014 ήταν 6.046 δολάρια ΗΠΑ. Για ένα Handysize δεξαμενόπλοιο, τα αντίστοιχα κόστη ήταν στα 4.164 δολάρια ΗΠΑ και 7.931 δολάρια ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ