
Ο Ολλανδικός ναυπηγικός όμιλος – που κατέχει την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις πλοίων που προορίζονται για την offshore αγορά – συνεχίζει να μας εκπλήσσει με την γκάμα υπηρεσιών που προσφέρει, καθώς λίγες μέρες πριν παραδόθηκε το Mamola Defender, το δεύτερο από μια παραγγελία 2 πλοίων PSV 3300 (Platform Supply Vessels) από την PROMAR.
Ειδικότερα, μέσα σε λιγότερο από 20 μήνες τα ναυπηγεία κατάφεραν να φέρουν εις πέρας την παραγγελία των 2 αυτών πλοίων που προορίζονται για την μεταφορά προμηθειών και προσωπικού από τις υπεράκτιες πλατφόρμες στην ξηρά και αντίστροφα, συγκεκριμένα στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής.
Όπως συνηθίζεται με τις υψηλές απαιτήσεις της offshore αγοράς, τα παραπάνω πλοία είναι εξοπλισμένα τεχνολογία αιχμής σε θέματα εξοπλισμού και ο σχεδιασμός τους είχε ως γνώμονα τις χαμηλές εκπομπές CO2, την χαμηλή κατανάλωση καυσίμων και φυσικά την ευχέρεια δυνατότητας χειρισμών.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα 2 πλοία ναυπηγήθηκαν σε δεξαμενές που διαθέτει ο όμιλος DAMEN στο Γκαλάτσι της Ρουμανίας με την συνεργασία του ναυπηγείου και του προσωπικού της PROMAR και διαθέτουν και πιστοποίηση SPS – δηλαδή έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν περισσότερους από 12 επιβάτες παρά το γεγονός πως δεν έχουν χαρακτηριστεί ως επιβατηγά πλοία, επειδή αποτελούν πλοία ειδικού προορισμού.
Η PROMAR, η εταιρεία που έκανε την παραγγελία των πλοίων, είναι μια Ελβετική ναυτιλιακή εταιρεία που ειδικεύεται στην μεταφορά πληρωμάτων και προμηθειών από υπεράκτιες εγκαταστάσεις και διαθέτει δικό της στόλο από πλοία του παραπάνω είδους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ