
Ο νέος στόχος που ορίζεται ως ρεαλιστικός από το Ιnternational Chamber of Shipping (φορέας που εκπροσωπεί την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία), αφορά σε μείωση κατά 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Είναι η άμεση απάντηση της ναυτιλίας προς τους φορείς και της κυβερνήσεις που θα συνεδριάσουν στο Παρίσι στη Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή του COP21 τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
Η απάντηση- δέσμευση του ICS συμπεριλαμβάνει και ορισμένα σημαντικά μηνύματα για τους διαπραγματευτές εξηγώντας πριν από την Διάσκεψη Ηνωμένων Εθνών την πρόοδο που η συγκεκριμένη βιομηχανία έχει κάνει προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές. Σύμφωνα με ICS, η ναυτιλία παρά την αύξηση στο θαλάσσιο εμπόριο μείωσε τις συνολικές εκπομπές CO2 περισσότερο από 10% από το 2007. Οι εκπομπές CO2 από τη διεθνή ναυτιλία αντιπροσωπεύουν σήμερα μόλις το 2,2% των συνολικών εκπομπών CO2 παγκοσμίως σε σύγκριση με 2,8% το 2007, σύμφωνα με μελέτη του ΙΜΟ που κυκλοφόρησε το 2014.
“Με μεγαλύτερα πλοία, καλύτερη τεχνολογία και πιο έξυπνη διαχείριση της ταχύτητας, η βιομηχανία είναι σίγουρη για 50% μείωση των εκπομπών CO2 μέχρι το 2050” δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Peter Hinchliffe.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έχει ήδη θέσει ως δεσμευτικό στόχο ότι όλα τα πλοία που κατασκευάστηκαν μετά το 2025, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στις αναπτυσσόμενες χώρες, πρέπει να είναι 30% πιο φιλικά προς το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα από ό, τι πλοία που έχουν κατασκευαστεί στη δεκαετία του 2000. Ο ICS υποστηρίζει ότι ο ΙΜΟ είναι ο μόνος θεσμικός φορέας που μπορεί να εξασφαλίσει ότι το σύνολο του παγκόσμιου στόλου θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη μείωση των εκπομπών CO2, ανεξαρτήτως της σημαίας του πλοίου.
Η ICS τονίζει ότι ο νέος στόχος έως το 2050 θα επιτευχθεί μέσω επιχειρησιακών μέτρων (όπως η βέλτιστη ταχύτητα), την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και τη χρήση καθαρών καυσίμων, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Εντούτοις αναγνωρίζει ότι στην πορεία προς τη Διάσκεψη του Παρισιού, είναι και αντιληπτό ότι οι κυβερνήσεις περιμένουν περισσότερα και δεσμευτικά μέτρα από όλους τους κλάδους της οικονομίας και της βιομηχανίας.
Photo: Teekay Corporation – Navion Stavanger
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ