
Ο νέος στόχος που ορίζεται ως ρεαλιστικός από το Ιnternational Chamber of Shipping (φορέας που εκπροσωπεί την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία), αφορά σε μείωση κατά 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Είναι η άμεση απάντηση της ναυτιλίας προς τους φορείς και της κυβερνήσεις που θα συνεδριάσουν στο Παρίσι στη Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή του COP21 τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
Η απάντηση- δέσμευση του ICS συμπεριλαμβάνει και ορισμένα σημαντικά μηνύματα για τους διαπραγματευτές εξηγώντας πριν από την Διάσκεψη Ηνωμένων Εθνών την πρόοδο που η συγκεκριμένη βιομηχανία έχει κάνει προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές. Σύμφωνα με ICS, η ναυτιλία παρά την αύξηση στο θαλάσσιο εμπόριο μείωσε τις συνολικές εκπομπές CO2 περισσότερο από 10% από το 2007. Οι εκπομπές CO2 από τη διεθνή ναυτιλία αντιπροσωπεύουν σήμερα μόλις το 2,2% των συνολικών εκπομπών CO2 παγκοσμίως σε σύγκριση με 2,8% το 2007, σύμφωνα με μελέτη του ΙΜΟ που κυκλοφόρησε το 2014.
“Με μεγαλύτερα πλοία, καλύτερη τεχνολογία και πιο έξυπνη διαχείριση της ταχύτητας, η βιομηχανία είναι σίγουρη για 50% μείωση των εκπομπών CO2 μέχρι το 2050” δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Peter Hinchliffe.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έχει ήδη θέσει ως δεσμευτικό στόχο ότι όλα τα πλοία που κατασκευάστηκαν μετά το 2025, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στις αναπτυσσόμενες χώρες, πρέπει να είναι 30% πιο φιλικά προς το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα από ό, τι πλοία που έχουν κατασκευαστεί στη δεκαετία του 2000. Ο ICS υποστηρίζει ότι ο ΙΜΟ είναι ο μόνος θεσμικός φορέας που μπορεί να εξασφαλίσει ότι το σύνολο του παγκόσμιου στόλου θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη μείωση των εκπομπών CO2, ανεξαρτήτως της σημαίας του πλοίου.
Η ICS τονίζει ότι ο νέος στόχος έως το 2050 θα επιτευχθεί μέσω επιχειρησιακών μέτρων (όπως η βέλτιστη ταχύτητα), την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και τη χρήση καθαρών καυσίμων, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Εντούτοις αναγνωρίζει ότι στην πορεία προς τη Διάσκεψη του Παρισιού, είναι και αντιληπτό ότι οι κυβερνήσεις περιμένουν περισσότερα και δεσμευτικά μέτρα από όλους τους κλάδους της οικονομίας και της βιομηχανίας.
Photo: Teekay Corporation – Navion Stavanger
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ