
Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του θεσμικού φορέα εκπροσώπησης των ναυτασφαλιστών (IUMI) στο Βερολίνο, ο κ. Nick Derrick, πρόεδρος της Cargo Committee της IUMI, προειδοποίησε ότι οι μεγάλες καταστροφές και απώλειες στα πλοία και στην αγορά ξηρού φορτίου θα έχουν ένα σημαντικό αντίκτυπο σε όλο τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων.
Το πρόσφατο περιστατικό στο λιμάνι της Tianjin θα πρέπει, σύμφωνα με τον Derrick, να χρησιμεύσει ως «σημαντικό έναυσμα αφύπνισης για όλους τους ασφαλιστές φορτίων», ενώ ο πρόεδρος της Επιτροπής συμπλήρωσε ότι το Λιμάνι του Tianjin καλύπτει μια έκταση περίπου 125 τετραγωνικά χιλιόμετρα αλλά μόνο ένα μικρό τμήμα του λιμένα, επηρεάστηκε από την έκρηξη. «Πάραυτα, περιμένουμε να δούμε απώλειες σε φορτία τουλάχιστον 1.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενώ ορισμένοι κύκλοι εικάζουν ότι το τελικό ποσό θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 6 δισ. δολαρίων. Οι ασφαλιστές
θα πρέπει να αναλογιστούμε ποιες θα ήταν οι απώλειες και οι ζημίες εάν είχε επηρεαστεί ολόκληρο το λιμάνι, ίσως από μια φυσική καταστροφή, όπως ένας σεισμός ή ένα τσουνάμι» επεσήμανε ο κ. Derrick
Το ατύχημα στο Tianjin, σε συνδυασμό με άλλες μεγάλες απώλειες το 2015 – συμπεριλαμβανομένης της προσάραξης του Höegh Osaka- αναμένεται να έχουν αντίκτυπο στην κερδοφορία του συνολικού τομέα της ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών. Ο κ. Derrick πιστεύει ότι η διαχείριση κινδύνου και ειδικότερα η συσσώρευση περιστατικών απροσδόκητου κινδύνου θα αποτελέσει ένα αυξανόμενο πρόβλημα για τους ασφαλιστές φορτίων στο μέλλον και κάλεσε τους ειδικούς της νέας τεχνολογίας για να βοηθήσουν τον κλάδο να διαχειριστεί αυτόν τον κίνδυνο.
Εντούτοις με μια πιο θετική οπτική γωνία ο κ. Derrick σημείωσε τη μείωση στις πειρατικές επιθέσεις στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, αλλά προειδοποίησε ότι οι επιθέσεις στα ανοικτά της χερσονήσου της Μαλαισίας αυξάνονται και ζήτησε να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες για να μειωθεί η τάση αυτή.
Φωτο ΑΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ