
Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του θεσμικού φορέα εκπροσώπησης των ναυτασφαλιστών (IUMI) στο Βερολίνο, ο κ. Nick Derrick, πρόεδρος της Cargo Committee της IUMI, προειδοποίησε ότι οι μεγάλες καταστροφές και απώλειες στα πλοία και στην αγορά ξηρού φορτίου θα έχουν ένα σημαντικό αντίκτυπο σε όλο τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων.
Το πρόσφατο περιστατικό στο λιμάνι της Tianjin θα πρέπει, σύμφωνα με τον Derrick, να χρησιμεύσει ως «σημαντικό έναυσμα αφύπνισης για όλους τους ασφαλιστές φορτίων», ενώ ο πρόεδρος της Επιτροπής συμπλήρωσε ότι το Λιμάνι του Tianjin καλύπτει μια έκταση περίπου 125 τετραγωνικά χιλιόμετρα αλλά μόνο ένα μικρό τμήμα του λιμένα, επηρεάστηκε από την έκρηξη. «Πάραυτα, περιμένουμε να δούμε απώλειες σε φορτία τουλάχιστον 1.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενώ ορισμένοι κύκλοι εικάζουν ότι το τελικό ποσό θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 6 δισ. δολαρίων. Οι ασφαλιστές
θα πρέπει να αναλογιστούμε ποιες θα ήταν οι απώλειες και οι ζημίες εάν είχε επηρεαστεί ολόκληρο το λιμάνι, ίσως από μια φυσική καταστροφή, όπως ένας σεισμός ή ένα τσουνάμι» επεσήμανε ο κ. Derrick
Το ατύχημα στο Tianjin, σε συνδυασμό με άλλες μεγάλες απώλειες το 2015 – συμπεριλαμβανομένης της προσάραξης του Höegh Osaka- αναμένεται να έχουν αντίκτυπο στην κερδοφορία του συνολικού τομέα της ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών. Ο κ. Derrick πιστεύει ότι η διαχείριση κινδύνου και ειδικότερα η συσσώρευση περιστατικών απροσδόκητου κινδύνου θα αποτελέσει ένα αυξανόμενο πρόβλημα για τους ασφαλιστές φορτίων στο μέλλον και κάλεσε τους ειδικούς της νέας τεχνολογίας για να βοηθήσουν τον κλάδο να διαχειριστεί αυτόν τον κίνδυνο.
Εντούτοις με μια πιο θετική οπτική γωνία ο κ. Derrick σημείωσε τη μείωση στις πειρατικές επιθέσεις στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, αλλά προειδοποίησε ότι οι επιθέσεις στα ανοικτά της χερσονήσου της Μαλαισίας αυξάνονται και ζήτησε να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες για να μειωθεί η τάση αυτή.
Φωτο ΑΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ