
Έκπληξη και προβληματισμό προκάλεσε η μάλλον αιχμηρή στάση εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων που συμμετέχουν στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες αναφορικά με τις μειώσεις των ρύπων από τα πλοία και τη γενικότερη παγκόσμια πολιτική για την κλιματική αλλαγή που θα συζητηθεί σε λίγους μήνες στο Παρίσι.
Η σκληρή, αν όχι αιφνίδια, στάση των ευρωβουλευτών γνωστοποιήθηκε με ανακοίνωση που έχει ήδη κάνει τον γύρο του διεθνή και ναυτιλιακού Τύπου και προκαλεί αγωνία, αν όχι εκνευρισμό στην ήδη φορτισμένη ατμόσφαιρα των ναυτιλιακών πρωτευουσών της Ευρώπης. Οι Ευρωβουλευτές που ασχολούνται με το χαρτοφυλάκιο του Περιβάλλοντος στην ΕΕ ζητούν πλέον ανοικτά από τα αρμόδια διεθνή όργανα να μην εξαιρεθεί η ναυτιλία και οι εθνικές αερομεταφορές από το υπόλοιπο κανονιστικό πλαίσιο.
Με αφορμή την αιφνίδια στάση και ανακοίνωση των ευρωβουλευτών, επικοινωνήσαμε με τον συνεργάτη της Transport & Environment στις Βρυξέλλες κ. Σωτήρη Ράπτη ο οποίος μας ανέπτυξε τον ακόλουθο προβληματισμό: “Οι παγκόσμιες διαπραγματεύσεις του ΟΗΕ για τη νέα συνθήκη για την κλιματική αλλαγή συνεχίζονται και θα κορυφωθούν τον Δεκέμβριο στο Παρίσι. Οι ρύποι της ναυτιλίας είναι ήδη στο κείμενο της διαπραγμάτευσης ώστε να σταματήσει ο κλάδος να εξαιρείται από το παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο, μετά την άρνηση να ξεκινήσει ο σχετικός διάλογος στο πλαίσιο του ΙΜΟ. Όλοι οι κλάδοι της οικονομίας θα κληθούν να συμβάλουν στους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους με μείωση των ρύπων τους μετά το 2020”. H Transport & Environment στις Βρυξέλλες είναι μια από τις ομάδες πίεσης για βιώσιμες μεταφορές που συμμετέχει στη διαδικασία του ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ