
 
															 
															Έκπληξη και προβληματισμό προκάλεσε η μάλλον αιχμηρή στάση εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων που συμμετέχουν στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες αναφορικά με τις μειώσεις των ρύπων από τα πλοία και τη γενικότερη παγκόσμια πολιτική για την κλιματική αλλαγή που θα συζητηθεί σε λίγους μήνες στο Παρίσι.
Η σκληρή, αν όχι αιφνίδια, στάση των ευρωβουλευτών γνωστοποιήθηκε με ανακοίνωση που έχει ήδη κάνει τον γύρο του διεθνή και ναυτιλιακού Τύπου και προκαλεί αγωνία, αν όχι εκνευρισμό στην ήδη φορτισμένη ατμόσφαιρα των ναυτιλιακών πρωτευουσών της Ευρώπης. Οι Ευρωβουλευτές που ασχολούνται με το χαρτοφυλάκιο του Περιβάλλοντος στην ΕΕ ζητούν πλέον ανοικτά από τα αρμόδια διεθνή όργανα να μην εξαιρεθεί η ναυτιλία και οι εθνικές αερομεταφορές από το υπόλοιπο κανονιστικό πλαίσιο.
Με αφορμή την αιφνίδια στάση και ανακοίνωση των ευρωβουλευτών, επικοινωνήσαμε με τον συνεργάτη της Transport & Environment στις Βρυξέλλες κ. Σωτήρη Ράπτη ο οποίος μας ανέπτυξε τον ακόλουθο προβληματισμό: “Οι παγκόσμιες διαπραγματεύσεις του ΟΗΕ για τη νέα συνθήκη για την κλιματική αλλαγή συνεχίζονται και θα κορυφωθούν τον Δεκέμβριο στο Παρίσι. Οι ρύποι της ναυτιλίας είναι ήδη στο κείμενο της διαπραγμάτευσης ώστε να σταματήσει ο κλάδος να εξαιρείται από το παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο, μετά την άρνηση να ξεκινήσει ο σχετικός διάλογος στο πλαίσιο του ΙΜΟ. Όλοι οι κλάδοι της οικονομίας θα κληθούν να συμβάλουν στους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους με μείωση των ρύπων τους μετά το 2020”. H Transport & Environment στις Βρυξέλλες είναι μια από τις ομάδες πίεσης για βιώσιμες μεταφορές που συμμετέχει στη διαδικασία του ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ