
O πρόεδρος της Βενεζουέλα Nicholas Maduro ταξίδεψε σε σημαντικές χώρες της Ασίας και της Μέσης Ανατολής προκειμένου να ζητήσει στήριξη από πετρελαιοπαραγωγές χώρες ως προς την υιοθέτηση μέτρων για την ανέλιξη των χαμηλών τιμών του πετρελαίου που έχουν οδηγήσει την οικονομία της χώρας σε κατάρρευση.
Όταν μάλιστα προσγειώθηκε στην πρωτεύουσα του Κατάρ, Ντόχα ο, Maduro έγραψε στο λογαριασμό του στο twitter ότι ολοκληρώνει την περιοδεία του που είχε ως σκοπό την ενίσχυση της οικονομικής, χρηματοπιστωτικής και ενεργειακής συνεργασίας των κρατών που επισκέφθηκε.
Ο πρωθυπουργός της Βενεζουέλας επισκέφθηκε στο πλαίσιο των επισκέψεών του και την Κίνα, όπου εξασφάλισε δάνεια ύψους $ 5 δισεκατομμύρια για τη βιομηχανία πετρελαίου της Βενεζουέλας. Στην Κίνα, ο ηγέτης της Βενεζουέλας υπερασπίστηκε την καθιέρωση σταθερών τιμών για το πετρέλαιο αλλά ανέφερε ότι “ο μαύρος χρυσός δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται για πολιτικούς, βιολογικών ή οικονομικό πόλεμο». Ως ο μεγαλύτερος χρηματοδότης και πιστωτής της Βενεζουέλας κατά τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει δανείσει περισσότερα από $ 50 δισεκατομμύρια. Η πλειοψηφία του χρέους αποπληρώνεται σταδιακά με την εξαγωγή πετρελαίου προς την Κίνα, συμφωνία που εξασφάλισε ο προηγούμενος πρωθυπουργός Ούγκο Τσάβες.
Ως γνωστόν η χώρα της Λατινικής Αμερικής αντιμετωπίζει τεράστια και δυσεπίλυτα οικονομικά προβλήματα. Αρκετοί κύκλοι κρίνουν ως ανεπαρκή την πολιτική του Maduro αν και ο ίδιος κατηγορεί ευθέως τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και την αντιπολίτευση της χώρας, ότι συνωμοτούν κατά των εθνικών συμφερόντων της Βενεζουέλας. Η μόνη όμως πραγματικότητα είναι ότι ο ρυθμός πληθωρισμού της χώρας ανέρχεται σε 68,5% αν και αναλυτές εικάζουν ότι θα ξεπεράσει το 150% μέχρι το τέλος του έτους.
Τον περασμένο Ιανουάριο, ο κ. Maduro προσπάθησε χωρίς αποτέλεσμα, να πείσει τις υπόλοιπες χώρες του ΟΠΕΚ να μειώσουν την παραγωγή τους ώστε να επέλθει άνοδος των τιμών του πετρελαίου. Η Βενεζουέλα θεωρείται ότι διαθέτει σήμερα τα μεγαλύτερα αποθέματα στον κόσμο πετρελαίου, ενώ ο μαύρος χρυσός αποτελεί το 96 % των εσόδων από τις εξαγωγές της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η Ελλάδα είναι σήμερα το σημείο εισόδου για το αμερικανικό Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και πιθανώς και για εγχώριους ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη, τόνισε…

Η συνεργασία μεταξύ ΗΠΑ και Νότιας Κορέας διευρύνεται διαρκώς, αγγίζοντας νέους τομείς. Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε ότι η κυβέρνησή…

Σε κατάσταση πέδησης βρέθηκαν οι εξαγωγές προϊόντων από την Κίνα τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με το Reuters. Έπειτα από μήνες έντονης δραστηριότητας εξαγωγών, οπότε…

Νέα μελέτη του ITF Seafarers’ Trust επιβεβαιώνει τις ανησυχίες ότι οι άδειες εξόδου των ναυτικών στα λιμάνια βρίσκονται σε πτώση από την πανδημία και…

Η τεχνολογία μηδενικού άνθρακα και τα ευφυή ναυτιλιακά συστήματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυπηγικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δημιουργία του…

Η άνοδος των ναύλων των VLCCs έως και τα $100.000/ημέρα, αποτέλεσμα της αύξησης της παραγωγής του OPEC+ και της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, οδήγησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ