
O πρόεδρος της Βενεζουέλα Nicholas Maduro ταξίδεψε σε σημαντικές χώρες της Ασίας και της Μέσης Ανατολής προκειμένου να ζητήσει στήριξη από πετρελαιοπαραγωγές χώρες ως προς την υιοθέτηση μέτρων για την ανέλιξη των χαμηλών τιμών του πετρελαίου που έχουν οδηγήσει την οικονομία της χώρας σε κατάρρευση.
Όταν μάλιστα προσγειώθηκε στην πρωτεύουσα του Κατάρ, Ντόχα ο, Maduro έγραψε στο λογαριασμό του στο twitter ότι ολοκληρώνει την περιοδεία του που είχε ως σκοπό την ενίσχυση της οικονομικής, χρηματοπιστωτικής και ενεργειακής συνεργασίας των κρατών που επισκέφθηκε.
Ο πρωθυπουργός της Βενεζουέλας επισκέφθηκε στο πλαίσιο των επισκέψεών του και την Κίνα, όπου εξασφάλισε δάνεια ύψους $ 5 δισεκατομμύρια για τη βιομηχανία πετρελαίου της Βενεζουέλας. Στην Κίνα, ο ηγέτης της Βενεζουέλας υπερασπίστηκε την καθιέρωση σταθερών τιμών για το πετρέλαιο αλλά ανέφερε ότι “ο μαύρος χρυσός δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται για πολιτικούς, βιολογικών ή οικονομικό πόλεμο». Ως ο μεγαλύτερος χρηματοδότης και πιστωτής της Βενεζουέλας κατά τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει δανείσει περισσότερα από $ 50 δισεκατομμύρια. Η πλειοψηφία του χρέους αποπληρώνεται σταδιακά με την εξαγωγή πετρελαίου προς την Κίνα, συμφωνία που εξασφάλισε ο προηγούμενος πρωθυπουργός Ούγκο Τσάβες.
Ως γνωστόν η χώρα της Λατινικής Αμερικής αντιμετωπίζει τεράστια και δυσεπίλυτα οικονομικά προβλήματα. Αρκετοί κύκλοι κρίνουν ως ανεπαρκή την πολιτική του Maduro αν και ο ίδιος κατηγορεί ευθέως τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και την αντιπολίτευση της χώρας, ότι συνωμοτούν κατά των εθνικών συμφερόντων της Βενεζουέλας. Η μόνη όμως πραγματικότητα είναι ότι ο ρυθμός πληθωρισμού της χώρας ανέρχεται σε 68,5% αν και αναλυτές εικάζουν ότι θα ξεπεράσει το 150% μέχρι το τέλος του έτους.
Τον περασμένο Ιανουάριο, ο κ. Maduro προσπάθησε χωρίς αποτέλεσμα, να πείσει τις υπόλοιπες χώρες του ΟΠΕΚ να μειώσουν την παραγωγή τους ώστε να επέλθει άνοδος των τιμών του πετρελαίου. Η Βενεζουέλα θεωρείται ότι διαθέτει σήμερα τα μεγαλύτερα αποθέματα στον κόσμο πετρελαίου, ενώ ο μαύρος χρυσός αποτελεί το 96 % των εσόδων από τις εξαγωγές της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ