
Έκπληξη αποτελεί η είδηση διεθνών πρακτορείων και μέσων ενημέρωσης ότι η μέχρι πρόσφατα, η σπανίως χρησιμοποιηθείσα θαλάσσια “ρούτα” από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στην Νότια Αφρική, αποτελεί πλέον μια βιώσιμη λύση για πολλά πετρελαιοφόρα.
Ειδικότερα, τα δημοσιεύματα αναφέρουν πως τουλάχιστον 5 δεξαμενόπλοια, φορτωμένα με πετρέλαιο diesel και jet από την Ασία, θα καλέσουν ή κάλεσαν ήδη σε Ευρωπαϊκούς λιμένες στο διάστημα Αυγούστου-Σεπτεμβρίου έχοντας κάνει τον “περίπλου” της Αφρικής, και όχι χρησιμοποιώντας την μικρότερη κατά 6.400 χιλιόμετρα διαδρομή από τη διώρυγα του Σουέζ.
Αυτό συμβαίνει διότι η συγκεκριμένη διαδρομή, γύρω από την Αφρική, είναι ελκυστική μόνο όταν οι τιμές των καυσίμων είναι χαμηλές και όταν υπάρχουν συγκεκριμένες (κατά πολλούς ευοίωνες) συνθήκες στην αγορά – κάτι που αποτελεί πραγματικότητα για ορισμένα προϊόντα πετρελαιοειδών που η τωρινή τους αξία αναμένεται να αυξηθεί στο άμεσο μέλλον. Επομένως, σύμφωνα με τους αρθρογράφους είναι λογικό ένας ιδιοκτήτης φορτίου στη spot αγορά να επιθυμεί να παραμείνει το πλοίο που μεταφέρει το φορτίο του για περισσότερο καιρό στην θάλασσα αποφεύγοντας την επικίνδυνη περιοχή του κέρατος της Αφρικής, της Ερυθράς Θάλασσας αλλά και των τελών του Σουέζ.
Πέρα από την αναμονή για την επικείμενη αύξηση του πετρελαίου, οι μεγαλύτερες θαλάσσιες διαδρομές δίνουν επίσης την δυνατότητα στους traders να έχουν περισσότερες επιλογές, αφού έχουν και περισσότερο χρόνο, ως προς το γεωγραφικό μέρος αλλά και στον οργανισμό στον οποίο θα πωλήσουν το φορτίο τους – έτσι ώστε να επιτύχουν το μέγιστο κέρδος.
Συγχρόνως, επηρεάζονται και οι ναύλοι για την συγκεκριμένη διαδρομή, καθώς σύμφωνα με το Bloomberg, ο μέσος ναύλος για ένα πλοίο που πραγματοποιεί το παραπάνω ταξίδι θα φθάσει τα 28,375 δολάρια ημερησίως μέχρι και το τέλος του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν σήμερα επίσημα το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο εναντίον της Ουκρανίας, το οποίο περιλαμβάνει τη…
Οικονομική βοήθεια με μορφή δανείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ υπέγραψαν οι ηγέτες της ΕΕ και της Αιγύπτου κατά τη διάρκεια της πρώτης κοινής Συνόδου…
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν αλματώδη αύξηση, περί το 3%, στην έναρξη των συναλλαγών στις αγορές εμπορευμάτων στην Ασία σήμερα, μετά τις νέες αμερικανικές…
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ