
Έκπληξη αποτελεί η είδηση διεθνών πρακτορείων και μέσων ενημέρωσης ότι η μέχρι πρόσφατα, η σπανίως χρησιμοποιηθείσα θαλάσσια “ρούτα” από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στην Νότια Αφρική, αποτελεί πλέον μια βιώσιμη λύση για πολλά πετρελαιοφόρα.
Ειδικότερα, τα δημοσιεύματα αναφέρουν πως τουλάχιστον 5 δεξαμενόπλοια, φορτωμένα με πετρέλαιο diesel και jet από την Ασία, θα καλέσουν ή κάλεσαν ήδη σε Ευρωπαϊκούς λιμένες στο διάστημα Αυγούστου-Σεπτεμβρίου έχοντας κάνει τον “περίπλου” της Αφρικής, και όχι χρησιμοποιώντας την μικρότερη κατά 6.400 χιλιόμετρα διαδρομή από τη διώρυγα του Σουέζ.
Αυτό συμβαίνει διότι η συγκεκριμένη διαδρομή, γύρω από την Αφρική, είναι ελκυστική μόνο όταν οι τιμές των καυσίμων είναι χαμηλές και όταν υπάρχουν συγκεκριμένες (κατά πολλούς ευοίωνες) συνθήκες στην αγορά – κάτι που αποτελεί πραγματικότητα για ορισμένα προϊόντα πετρελαιοειδών που η τωρινή τους αξία αναμένεται να αυξηθεί στο άμεσο μέλλον. Επομένως, σύμφωνα με τους αρθρογράφους είναι λογικό ένας ιδιοκτήτης φορτίου στη spot αγορά να επιθυμεί να παραμείνει το πλοίο που μεταφέρει το φορτίο του για περισσότερο καιρό στην θάλασσα αποφεύγοντας την επικίνδυνη περιοχή του κέρατος της Αφρικής, της Ερυθράς Θάλασσας αλλά και των τελών του Σουέζ.
Πέρα από την αναμονή για την επικείμενη αύξηση του πετρελαίου, οι μεγαλύτερες θαλάσσιες διαδρομές δίνουν επίσης την δυνατότητα στους traders να έχουν περισσότερες επιλογές, αφού έχουν και περισσότερο χρόνο, ως προς το γεωγραφικό μέρος αλλά και στον οργανισμό στον οποίο θα πωλήσουν το φορτίο τους – έτσι ώστε να επιτύχουν το μέγιστο κέρδος.
Συγχρόνως, επηρεάζονται και οι ναύλοι για την συγκεκριμένη διαδρομή, καθώς σύμφωνα με το Bloomberg, ο μέσος ναύλος για ένα πλοίο που πραγματοποιεί το παραπάνω ταξίδι θα φθάσει τα 28,375 δολάρια ημερησίως μέχρι και το τέλος του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ