
Την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωπος της σουηδικής κυβέρνησης ανακοίνωσε πως το σύστημα φορολόγησης με βάση τη χωρητικότητα του πλοίου, που εφαρμόζεται στην πλειονότητα της Ευρώπης, θα εφαρμοστεί και στην Σουηδία με απώτερο στόχο την εκ νέου αύξηση των πλοίων του Σουηδικού νηολογίου.
Η νέα νομοθεσία που προτίθεται νο εφαρμόσει η σουηδική κυβέρνηση θα εξεταστεί και από τη γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μετά την έγκρισή της, το νέο σύστημα φορολόγησης θα τεθεί σε ισχύ κατά πάσα πιθανότητα μετά την 1η Ιουλίου 2016. Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός πως το νέο σύστημα αποτελεί πρωτοβουλία του αριστερού κόμματος (Vänsterpartiet), και εκπληρώνει το μακροχρόνιο αίτημα των Σουηδών πλοιοκτητών για την επιστροφή των πλοίων τους στο μητρικό νηολόγιο.
Το Σουηδικό νηολόγιο έχει καταγράψει μια απότομη πτώση στα πλοία που αριθμεί την τελευταία δεκαετία, με κύριο λόγο το μη ανταγωνιστικό και ετεροχρονισμένο σύστημα φορολόγησης κερδών που δεν ακολουθούσε το αντίστοιχο των υπόλοιπων ναυτικών κρατών της Ευρώπης.
Το 2002 ο Σουηδικός στόλος ήταν σημαντικά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της Δανίας – η οποία εφάρμοσε εκείνο το έτος το σύστημα του tonnage tax – ενώ σήμερα έχει φτάσει πλέον να αριθμεί λιγότερο από 100 πλοία. Έγκυροι αναλυτές αναφέρουν πως εάν είχε εφαρμοστεί τότε το συγκεκριμένο σύστημα, ο στόλος θα παρουσίαζε, αντί της σημερινής πτώσης, ετήσια και σταθερή αύξηση της τάξεως 10%- 20%.
Photo: ΑΠΕ/LEO SELLEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ