
Την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωπος της σουηδικής κυβέρνησης ανακοίνωσε πως το σύστημα φορολόγησης με βάση τη χωρητικότητα του πλοίου, που εφαρμόζεται στην πλειονότητα της Ευρώπης, θα εφαρμοστεί και στην Σουηδία με απώτερο στόχο την εκ νέου αύξηση των πλοίων του Σουηδικού νηολογίου.
Η νέα νομοθεσία που προτίθεται νο εφαρμόσει η σουηδική κυβέρνηση θα εξεταστεί και από τη γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μετά την έγκρισή της, το νέο σύστημα φορολόγησης θα τεθεί σε ισχύ κατά πάσα πιθανότητα μετά την 1η Ιουλίου 2016. Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός πως το νέο σύστημα αποτελεί πρωτοβουλία του αριστερού κόμματος (Vänsterpartiet), και εκπληρώνει το μακροχρόνιο αίτημα των Σουηδών πλοιοκτητών για την επιστροφή των πλοίων τους στο μητρικό νηολόγιο.
Το Σουηδικό νηολόγιο έχει καταγράψει μια απότομη πτώση στα πλοία που αριθμεί την τελευταία δεκαετία, με κύριο λόγο το μη ανταγωνιστικό και ετεροχρονισμένο σύστημα φορολόγησης κερδών που δεν ακολουθούσε το αντίστοιχο των υπόλοιπων ναυτικών κρατών της Ευρώπης.
Το 2002 ο Σουηδικός στόλος ήταν σημαντικά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της Δανίας – η οποία εφάρμοσε εκείνο το έτος το σύστημα του tonnage tax – ενώ σήμερα έχει φτάσει πλέον να αριθμεί λιγότερο από 100 πλοία. Έγκυροι αναλυτές αναφέρουν πως εάν είχε εφαρμοστεί τότε το συγκεκριμένο σύστημα, ο στόλος θα παρουσίαζε, αντί της σημερινής πτώσης, ετήσια και σταθερή αύξηση της τάξεως 10%- 20%.
Photo: ΑΠΕ/LEO SELLEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Έκκληση για άμεση δράση απηύθυναν διευθύνοντες σύμβουλοι ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών στους ηγέτες της ΕΕ. Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου.…
Bulk carriers Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024.…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ