
Η Aegean Airlines ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2015, παρουσιάζοντας ενοποιημένα έσοδα ύψους €403,6 εκ., αυξημένα κατά 4% σε σχέση με το 2014. H επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 15% και ανήλθε σε 5 εκ. επιβάτες, με την εταιρεία να επενδύει σημαντικά σε στόλο και υψηλότερη χωρητικότητα, αυξάνοντας συχνότητες αλλά και προσθέτοντας νέους προορισμούς κυρίως στο δίκτυο εξωτερικού.
Η αύξηση της κίνησης στο δίκτυο εξωτερικού ανήλθε σε 20%, προερχόμενη κυρίως από την κύρια βάση της Αθήνας όπου η συνολική κίνηση αυξήθηκε κατά 26%. Στο δίκτυο εσωτερικού η εταιρεία μετέφερε 10% περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την αβεβαιότητα του οικονομικού περιβάλλοντος της χώρας, η εταιρεία κατέγραψε υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το πρώτο, τόσο σε έσοδα όσο και σε επιβάτες, λόγω των επενδύσεων που πραγματοποίησε.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €14,8εκ., από €16 εκ. το 2014, καθώς η ενδυνάμωση του δολαρίου, η αύξηση χρεώσεων αεροναυτιλίας στην Ελλάδα, αλλά και η προσφορά χαμηλότερων ναύλων αντιστάθμισαν τις ωφέλειες από τη μείωση του κόστους καυσίμου, αλλά και τη βελτίωση στο μοναδιαίο κόστος που απορρέει από οικονομίες κλίμακας.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα, μετά και την καταβολή του ετήσιου μερίσματος, διαμορφώθηκαν σε €320εκ. την 30.06.2015.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Το πρώτο εξάμηνο του 2015 επενδύσαμε τόσο σε δίκτυο όσο και σε νέα αεροσκάφη που παραλάβαμε και χρηματοδοτήσαμε τον Ιούνιο πάρα την αρχή των capital controls. Με τη σημαντική για τρίτη συνεχομένη χρονιά επέκταση του δικτύου μας και λειτουργώντας πλέον με στόλο 58 αεροσκαφών, πετύχαμε 20% ανάπτυξη της κίνησης εξωτερικού, ρυθμό τριπλάσιο σε σχέση με την αύξηση της συνολικής εισερχόμενης αεροπορικής κίνησης στη χώρα μας. Επενδύσαμε και αναπτυχθήκαμε ιδιαίτερα στην κύρια βάση μας στην Αθήνα αλλά και στην Κρήτη, τη Ρόδο και τη Λάρνακα. Είναι σημαντικό ότι παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην κύρια βάση μας, τόσο σε γραμμές εσωτερικού όσο και εξωτερικού, αλλά και την αυξημένη αστάθεια και αβεβαιότητα που επικράτησε στη χώρα, διατηρήσαμε υγιή κερδοφορία, επιβεβαιώνοντας την αναπτυξιακή μας στρατηγική.
Μετά την επιβολή των capital controls, την εκτεταμένη τραπεζική αργία και τις πολιτικές εξελίξεις, οι συνθήκες επιδεινώθηκαν περαιτέρω τον Ιούλιο. Παρά τη σημαντική πτώση στις κρατήσεις των πρώτων εβδομάδων του Ιουλίου, καταφέραμε σταδιακά να ανακάμψουμε, με κόστος φυσικά, λόγω της άμεσης αντίδρασής μας με τη διάθεση νέων προσφορών, αλλά και της σταδιακής σταθεροποίησης που επήλθε κατόπιν της συμφωνίας με τους εταίρους μας. Τα capital controls δεν μας έχουν δημιουργήσει λειτουργικά προβλήματα, λόγω του σημαντικού μέρους των εισπράξεών μας που προέρχεται από το εξωτερικό. Φυσικά, η ομαλοποίηση των συνθηκών στη χώρα θεωρείται απαραίτητη για τη διασφάλιση και της δικής μας πορείας».
H AEGEAN & η Olympic Air μετέφεραν 10,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2014. Το 2014 επιβεβαιώθηκε η παραγγελία επιπλέον 7 αεροσκαφών Airbus Α320 ceos για τα έτη 2015 και 2016. Το νέο πρόγραμμα δρομολογίων για το 2015 περιλαμβάνει ένα δίκτυο 134 προορισμών, 100 εξωτερικού και 34 εσωτερικού σε 42 χώρες, με 15 εκ. διαθέσιμες θέσεις, ήτοι 2 εκ. περισσότερες από το 2014
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ