
Τον απολογισμό του κλάδου της κρουαζιέρας που αφορά το μεγαλύτερο διάστημα της θερινής τουριστικής περιόδου καθώς και τα προγράμματα και τις προοπτικές δράσεις της επόμενης τουριστικής περιόδου, ανακοίνωσε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕΚΦΝ, η διαφορά στην κίνηση της θερινής περιόδου, από πλευράς αριθμού προσεγγίσεων πλοίων στους ελληνικούς λιμένες, θα μπορούσε να πει κανείς ότι, παρά την πολιτική αστάθεια, την οικονομική κρίση με τις προεκτάσεις της στα capital controls, καταστάσεις που δυσχεραίνουν την ομαλή διαχείριση του τουριστικού προϊόντος, ο τουρισμός του κλάδου της κρουαζιέρας, δεν υπέστη σοβαρές απώλειες και δεν χάθηκε σημαντικό έδαφος από τις αρχικές προβλέψεις.
«Είναι γεγονός ότι, στους σχεδιασμούς των προγραμμάτων δρομολογίων των κρουαζιεροπλοίων, εξετάζονται όλοι οι παράγοντες που έχουν σχέση με τις ευκολίες εξυπηρέτησης των πλοίων στους λιμένες, οι οποίοι λιμένες δεν μπορούν να αποτελούν αποκλειστικά το ενδιαφέρον από τις διαχειρίστριες εταιρείες για μια μόνο συγκεκριμένη χώρα, αλλά το ενδιαφέρον μιας ευρύτερης περιοχής, που για την περίπτωσή μας θεωρείται η Ανατολική Μεσόγειος. Ένας άλλος παράγων, που παίζει επίσης σοβαρό ρόλο στην προσέλκυση των πλοίων, είναι η σταθερή πολιτική που πρέπει να ακολουθείται σε όλους τους τομείς για την κρουαζιέρα, που αποτελεί έναν πολυσύνθετο κλάδο, ο οποίος έχει ανάγκη μία σταθερή πολιτική σε όλο το φάσμα του αντικειμένου, που δυστυχώς, για την χώρα μας συμβαίνει διάσπαρτο, σε πολλούς Φορείς της Κεντρικής Διοίκησης – Υπουργεία» τονίζει η ανακοίνωση ενώ σημειώνει ότι “η επιθυμία των φορέων είναι όπως, οι πολιτικές που ασκούνται να έχουν στόχο, μεταξύ των άλλων, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου για την κρουαζιέρα, ει δυνατόν όλον τον χρόνο full year operation”.
Για τα μέτρα που κρίνονται αναγκαία προκειμένου για την ανάπτυξη του τόσο σημαντικού για την εθνική οικονομία κλάδου της κρουαζιέρας, η Ένωση ζητά:
• Την επαρκή και κατάλληλη λιμενική πολιτική που να εξασφαλίζει όρους ανταγωνισμού μεταξύ λιμένων γειτονικών χωρών.
• Τη μείωση της γραφειοκρατίας και τις απλοποιημένες διαδικασίες στους ελέγχους των πλοίων, καθώς και των ταξιδιωτικών εγγράφων των επιβατών στους λιμένες.
• Την αναθεώρηση του καθεστώτος έκδοσης visa για τους non Schengen επισκέπτες.
• Την κατάλληλη διαφήμιση του προϊόντος της κρουαζιέρας και την προβολή των ενδιαφερόντων τον επισκέπτη προορισμών, στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων προσεγγίσεων.
• Τη μελέτη και τους σχεδιασμούς από την κεντρική διοίκηση, σχετικά με την ανάπτυξη του home porting σε λιμένες της χώρας, που συμβαίνει να υπάρχουν παράγοντες προς τον σκοπό αυτό. Θα πρέπει να τονιστεί στο σημείο αυτό ότι, η κατηγορία αυτή του home porting, είναι εκείνη που προσφέρει πολλαπλάσια έσοδα στον τόπο με τα ανάλογα οφέλη, τόσο για την τοπική κοινωνία της ευρύτερης περιοχής των λιμένων προσεγγίσεως των κρουαζιεροπλοίων, όσο και γενικότερα για την εθνική οικονομία, ένεκα του γεγονότος της μεγαλύτερης διάρκειας παραμονής του επισκέπτη στον τόπο. Έχουμε τονίσει και άλλες φορές και αξίζει να επαναλάβουμε ότι, ο επισκέπτης τουρίστας που καταφτάνει με τα κρουαζιερόπλοια, αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή και την μεγαλύτερη διαφήμιση, επιστρέφοντας στον τόπο του και μεταφέροντας τις εμπειρίες του στο ευρύτερό του περιβάλλον.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι, ποσοστό 20 – 25 % των επιβατών αυτών επαναλαμβάνουν τις επισκέψεις στην χώρα μας, σε διάφορους προορισμούς για τις διακοπές τους και συνήθως με περισσότερα άτομα σε resorts.
Για τα πρόσφατα πολιτικά γεγονότα και τις επικείμενες νέες εκλογές, η ΕΕΚΦΝ ελπίζει να οδηγήσουν σύντομα σε σταθερότητα της κατάστασης, για να μην επηρεαστεί περισσότερο το κλίμα για τον τουρισμό εν γένει, μια που διανύουμε το δεύτερο σκέλος της τουριστικής περιόδου και οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί, καταρτίζουν τα σχέδια και τα προγράμματά τους και γίνεται το pre-booking για το 2016.
Τέλος η ανακοίνωση επισημαίνει ότι οι εκτιμήσεις είναι «πως, εάν δεν επιδεινωθεί η κατάσταση, την επόμενη θερινή περίοδο θα βρισκόμαστε στην αρχή σταθερότητας με διατήρηση της κίνησης του 2015 και για το 2016 και με τάση ανάπτυξης, τα αποτελέσματα της οποίας θα φανούν καλύτερα στη συνέχεια.
Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, δεν πρέπει να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι, από το 2014 έχουν εμφανιστεί νέοι προορισμοί σε μακρινές ηπείρους, όπως της Ασίας και της Αυστραλίας, στις οποίες οι διαχειρίστριες εταιρείες έχουν κατευθύνει αριθμό κρουαζιεροπλοίων, τα οποία παραδοσιακά δραστηριοποιούντο στη Μεσόγειο, έτσι ώστε να βρίσκονται σήμερα στις μακρινές αυτές περιοχές».
Τέλος, αναφερόμενοι στο θέμα των αναγκαίων ρυθμίσεων, από πλευράς πολιτείας, όσον αφορά τη λήψη μέτρων στήριξης της κρουαζιέρας, η Ένωσή έχει θέσει κατ’ επανάληψη την ανάγκη συγκρότησης μίας «Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας», προκειμένου για τη διευκόλυνση των διαδικασιών εξετάσεως των εκάστοτε θεμάτων της κρουαζιέρας. Στην Επιτροπή θα υπάρχουν εκπρόσωποι από κρατικούς φορείς – Υπουργεία, που συμβαίνει να έχουν αρμοδιότητα, καθώς και εκπρόσωποι της Ενώσεώς μας.
Στο όργανο αυτό θα έρχεται προς συζήτηση, από την Ένωση, για κάθε θέμα που δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία όλων των διαδικασιών, που αφορούν τη λειτουργία των κρουαζιεροπλοίων, τη διακίνηση των μεταφερομένων με αυτά επιβατών – τουριστών, τα πληρώματα, καθώς και τις διαχειρίστριες εταιρείες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ