
Τη Δευτέρα, η τιμή του αργού πετρελαίου στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έκλεισε σε ιστορικά χαμηλή τιμή, τη χαμηλότερη σε διάστημα μεγαλύτερο των 6 ετών.
Ειδικότερα, ο συνδυασμός της υπερπροσφοράς, της σταδιακής επιβράδυνσης της Ασιατικής οικονομίας καθώς και η απόλυτη στρατηγική στάση του OPEC στην μάχη για το μερίδιο της αγοράς με την διατήρηση και πιθανή αύξηση της παραγωγής του, έχει οδηγήσει την τιμή του αργού πετρελαίου (WTI) από το ζενίθ του Ιουνίου σε μια πτώση της τάξεως του 30%. Την πτωτική πορεία ακολούθησε και το πετρέλαιο Brent.
Όπως αναφέρει ο Michael Lynch, πρόεδρος της strategic energy & economic research, δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο που να προσδιορίζει πως η ζήτηση θα αυξηθεί, ενώ αναμένει πως η εισαγωγή του Ιρανικού πετρελαίου θα εντείνει το πρόβλημα της υπερπροσφοράς.
Το παραπάνω πρόβλημα όμως δεν φαίνεται να προβληματίζει ιδιαίτερα ορισμένους φιλόδοξους πετρελαϊκούς κολοσσούς, που επιλέγουν να συνεχίσουν να επενδύουν στην εξερεύνηση- ανεύρεση πετρελαίου, κάτι που απεικονίζεται στον αυξημένο, σύμφωνα με τα στοιχεία της προηγούμενης εβδομάδας, αριθμό των νέων εγκαταστάσεων εξορύξεως. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί και η Shell, με το νέο εγχείρημα της για την εξόρυξη πετρελαίου στην Αρκτική.
Παρόλα αυτά, οι ειδικοί αναφέρουν πως με μια τόσο μεγάλη και απότομη πτώση η κάθοδος δεν μπορεί να μην σταθεροποιηθεί σύντομα, και για αυτό το λόγο αναμένουν μάλιστα η τιμή να αυξηθεί σε μικρό βαθμό στο άμεσο μέλλον.
Photo: ΑΠΕ/TIFE OWOLABI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ