
Η Airbus ανακοίνωσε πρόσφατα ότι της απονεμήθηκε από τις αμερικανικές αρχές πιστοποιητικό ευρεσιτεχνίας για ένα νέο υπερηχητικό και υδρογονοκίνητο επιβατικό αεροπλάνο, διάδοχο του Concorde.
Το προτεινόμενο αεροσκάφος θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού από το Παρίσι στο Τόκιο από 12 σε λιγότερο από τρεις ώρες. Η ιδέα, της νέας αεροναυπηγικής κατασκευής δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 2011, και θα επιτρέπει στο νέο αεροσκάφος με 3 διαφορετικά είδη κινητήρων να πετάει πάνω από την ατμόσφαιρα, ενώ θα μπορεί να χρησιμοποιεί υπάρχοντες ‘συμβατικούς’ διαδρόμους προσγείωσης στα ‘συμβατικά’ αεροδρόμια.. Το νέο αεροπλάνο της Airbus θα έχει τα ίδια ‘δελτοειδή’ φτερά που θυμίζουν τις κομψές καμπύλες του Concorde.
Το αεροσκάφος σχεδιάζεται ώστε να απογειώνεται σχεδόν κατακόρυφα, οπότε οι σχεδιαστές ελπίζουν ότι θα αποφύγουν το ατύχημα που προκάλεσε τη συντριβή του Concorde της Air France στο Παρίσι και καταδίκασε μετέπειτα σε αφανισμό το υπερηχητικό αλλά και πανάκριβο αεροσκάφος που μάγευε τους αιθέρες για περισσότερο από 20 χρόνια.
Το νέο αεροπλάνο θα ξεπεράσει σε ταχύτητες τα 4,5 mach (δηλ. τα 3400 μίλια/ώρα ή 4,5 φορές την ταχύτητα του ήχου). Σύμφωνα με παλαιότερη ανακοίνωση της EADS, μια τέτοια κατασκευή ενδέχεται να χρειαστεί 30χρόνια για να τεθεί σε πλήρη λειτουργία και στην υπηρεσία των διεθνών αερομεταφορεών. Το συγκεκριμένο όμως πιστοποιητικό ευρεσιτεχνίας μεταφέρει ένα μήνυμα αισιοδοξίας για την τεχνολογία που θα μπορούσε να είναι χρήσιμη σε άλλες κατασκευές ή τεχνολογικές εξελίξεις
Η Airbus σήμερα μελετά δύο υπερηχητικά αεροσκάφη, ένα με ιαπωνικούς εταίρους και ένα με Ρώσους και συμμετοχή της Αυστραλίας, με στόχο την κατάκτηση ταχυτήτων έως και 6 mach.
Η κρίση της Petrobras φέρνει πονοκέφαλο στην κυβέρνηση και στη ναυτιλιακή οικονομία της Βραζιλίας
Σε δύσκολη θέση έχει περιέλθει η κυβέρνηση στη Βραζίλια μετά την ανίχνευση των σκανδάλων στην Petrobras. O υπουργός παρά του Προέδρου της Βραζιλιάνικης Δημοκρατίας Aloizio Mercadante δήλωσε την Τετάρτη (5 Αυγούστου), ότι η επιβράδυνση των συνολικών δραστηριοτήτων εξόρυξης και μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου δεν συμβαίνει αποκλειστικά και μόνο στη Βραζιλία αλλά στην πραγματικότητα, έχει επηρεάσει όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο. Παραδέχθηκε, ωστόσο ότι οι καταγγελίες περί διαφθοράς που αφορούν την Petrobras αποτελεί ένα επιπλέον χαρακτηριστικό της επιβράδυνσης του συνολικού κλάδου στη Βραζιλία.
Ο υπουργός Mercadante ανέφερε ότι οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στον κόσμο , συμπεριλαμβανομένης της Shell και της Technobil, προχώρησαν πρόσφατα σε περικοπές των επενδύσεων της τάξης του 30 % με βασική αιτία την επιστροφή του Ιράν στην αγορά πετρελαίου. Η συγκεκριμένη νέα πραγματικότητα επηρέασε και την Petrobras σύμφωνα με τον δέυτερο πιο ισχυρό άντρα της βραζιλιάνικης κυβέρνησης .
Σχετικά με την επιχείρηση Car Wash, η οποία αφορά τη διερεύνηση παρατυπιών στις συμβάσεις της Petrobras, ο υπουργός είπε ότι η καταπολέμηση της διαφθοράς θα επιφέρει σημαντικά οφέλη για την εταιρεία όσο και για την κοινωνία. Σημείωσε ότι οι αρχές επιθυμούν την εντόπιση και επιστροφή $ 1.7 δισεκατομμυρίων από παράνομες δραστηριότητες και υπεξαιρέσεις διαφόρων υψηλόβαθμων εντός της Petrobras .
Ο υπουργός μιλώντας στη Βουλή των Αντιπροσώπων της Βραζιλίας για την κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας στη Βραζιλία, η οποία προκλήθηκε μετά από καταγγελίες περί διαφθοράς που αφορούν την Petrobras, τόνισε ότι ο συνολικός κλάδος της ναυτιλίας και της ναυπηγικής δραστηριότητας αντιπροσωπεύει το 13 % του πλούτου που παράγεται στη χώρα, αλλά επί του παρόντος δεν πάσχει στο βαθμό που περιγράφεται από τον εθνικό Τύπο από την κρίση και την πτώση της Petrobras.
Ωστόσο τα συνδικάτα ναυπηγικής βιομηχανίας, προειδοποίησαν ότι πέντε μεγάλα βραζιλιάνικα ναυπηγεία που έχουν συμβάσεις με την Sete Brasil – την εταιρεία που δημιουργήθηκε για να διαχειριστεί την κατασκευή εξέδρων άντλησης πετρελαίου στον Ατλαντικό για την Petrobras- βρίσκονται σε μια ευαίσθητη, εάν όχι εύθραυστη κατάσταση. Μόνο τον Ιανουάριο, 3.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν ως αποτέλεσμα της δύσκολης κατάστασης που προέκυψε στον βραζιλιάνικο κολοσσό.
ΦΩΤΟ:EPA/GUILLAUME HORCAJUELO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ