
Με αφορμή έναν αυξανόμενο αριθμό απαιτήσεων, το UK P&I club παρουσιάζει τους ισχύοντες τοπικούς κανονισμούς που αφορούν το παράρτημα VI της MARPOL για την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα πλοία.
Στο πλαίσιο των παραπάνω κανονισμών, υπενθυμίζεται ότι μετά την 1η Ιανουαρίου 2015, όλα τα πλοία που πλέουν στις Emission Control Areas (ECAs) θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με ποσοστό θείου μικρότερο από 0.10%. Στις περιοχές που βρίσκονται εκτός των ECAs, το ποσοστό θείου στα καύσιμα μπορεί να φθάνει το 3.5% για τα φορτηγά και 1.5% για τα επιβατηγά. Ακολουθούν οι εξαιρέσεις στον παραπάνω κανόνα:
Χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης
Πλοία που έχουν προσορμίσει ή αγκυροβολήσει σε λιμένες της Ε.Ε. θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με ποσοστό θείου μικρότερο από 0.10%.
Αυστραλία
Όλα τα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν τον λιμένα του Sydney από την 1η Οκτωβρίου 2015 και τους λιμένες νέας Νότιας Ουαλίας (NSW) μετά την 1η Ιουλίου 2016, θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με ποσοστό θείου μικρότερο από 0.10%.
Χονγκ Κονγκ
Όλα τα πλοία με χωρητικότητα μεγαλύτερη από 500 κ.ο.χ. θα πρέπει να ‘αλλάζουν’ καύσιμα με ποσοστό θείου μικρότερο από 0.50%, όταν έχουν προσδεθεί σε ντόκο ή τσαμαδούρα ή έχουν αγκυροβολήσει, μέσα στα χωρικά ύδατα του Χονγκ Κονγκ, με εξαίρεση στην πρώτη και τελευταία ώρα της πρόσδεσης/αγκυροβολίας.
Τουρκία
Μέσα σε λιμένες και στους τοπικούς υδατοδρόμους της Τουρκίας, τα καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται θα πρέπει να έχουν μικρότερο από 0.10% ποσοστό θείου. Εξαίρεση αποτελούν πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκή σύνδεση εντός της Τουρκίας, όπου επιτρέπεται το ποσοστό θείου στα καύσιμα να φτάνει το 1.5%.Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως οι παραπάνω απαιτήσεις για την Τουρκία αφορούν πλοία που θα προσορμίσουν ή αγκυροβολήσουν μέσα στα όρια των Τουρκικών λιμένων για περισσότερο από 2 ώρες. Τα πλοία που πραγματοποιούν τον διάπλου από τα Τουρκικά στενά χωρίς να προσεγγίσουν κάποιο τουρκικό λιμένα σε λιγότερο από 2 ώρες, δεν χρειάζεται να ακολουθήσουν τους παραπάνω ‘τοπικούς’ κανονισμούς της Τουρκίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ