
Με αφορμή έναν αυξανόμενο αριθμό απαιτήσεων, το UK P&I club παρουσιάζει τους ισχύοντες τοπικούς κανονισμούς που αφορούν το παράρτημα VI της MARPOL για την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα πλοία.
Στο πλαίσιο των παραπάνω κανονισμών, υπενθυμίζεται ότι μετά την 1η Ιανουαρίου 2015, όλα τα πλοία που πλέουν στις Emission Control Areas (ECAs) θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με ποσοστό θείου μικρότερο από 0.10%. Στις περιοχές που βρίσκονται εκτός των ECAs, το ποσοστό θείου στα καύσιμα μπορεί να φθάνει το 3.5% για τα φορτηγά και 1.5% για τα επιβατηγά. Ακολουθούν οι εξαιρέσεις στον παραπάνω κανόνα:
Χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης
Πλοία που έχουν προσορμίσει ή αγκυροβολήσει σε λιμένες της Ε.Ε. θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με ποσοστό θείου μικρότερο από 0.10%.
Αυστραλία
Όλα τα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν τον λιμένα του Sydney από την 1η Οκτωβρίου 2015 και τους λιμένες νέας Νότιας Ουαλίας (NSW) μετά την 1η Ιουλίου 2016, θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με ποσοστό θείου μικρότερο από 0.10%.
Χονγκ Κονγκ
Όλα τα πλοία με χωρητικότητα μεγαλύτερη από 500 κ.ο.χ. θα πρέπει να ‘αλλάζουν’ καύσιμα με ποσοστό θείου μικρότερο από 0.50%, όταν έχουν προσδεθεί σε ντόκο ή τσαμαδούρα ή έχουν αγκυροβολήσει, μέσα στα χωρικά ύδατα του Χονγκ Κονγκ, με εξαίρεση στην πρώτη και τελευταία ώρα της πρόσδεσης/αγκυροβολίας.
Τουρκία
Μέσα σε λιμένες και στους τοπικούς υδατοδρόμους της Τουρκίας, τα καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται θα πρέπει να έχουν μικρότερο από 0.10% ποσοστό θείου. Εξαίρεση αποτελούν πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκή σύνδεση εντός της Τουρκίας, όπου επιτρέπεται το ποσοστό θείου στα καύσιμα να φτάνει το 1.5%.Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως οι παραπάνω απαιτήσεις για την Τουρκία αφορούν πλοία που θα προσορμίσουν ή αγκυροβολήσουν μέσα στα όρια των Τουρκικών λιμένων για περισσότερο από 2 ώρες. Τα πλοία που πραγματοποιούν τον διάπλου από τα Τουρκικά στενά χωρίς να προσεγγίσουν κάποιο τουρκικό λιμένα σε λιγότερο από 2 ώρες, δεν χρειάζεται να ακολουθήσουν τους παραπάνω ‘τοπικούς’ κανονισμούς της Τουρκίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ