
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Έχοντας ψηφίσει πια στη Βουλή των Ελλήνων τα δύο συγκεντρωτικά επίμαχα νομοσχέδια, το επόμενο «φλέγον» ζήτημα είναι οι διαπραγματεύσεις – έλεγχος, από τα τεχνικά κλιμάκια της νέας Τρόικας οι οποίες θα ξεκινήσουν με μία μικρή καθυστέρηση. Ο λόγος είναι ότι η Ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει τις μετακινήσεις των τεχνικών κλιμακίων και την πρόσβαση σε υπουργεία, αναζητώντας την ιδανική τοποθεσία για την διαμονή τους, ενώ παράλληλα ακούγεται ότι οι πιστωτές δεν έχουν ακόμα καταλήξει σε κοινή θέση με την Αθήνα, ως προς το αν θα απαιτηθούν επιπλέον prior actions, (προαπαιτούμενα) προτού μπορέσει η χώρα να ενταχθεί σε νέο πρόγραμμα διάσωσης.
Στην πραγματικότητα, όπως όλα δείχνουν, είναι ιδιαίτερα δύσκολο, έως ακατόρθωτο, να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις έως την ημερομηνία στόχο της 20ης Αυγούστου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο, όπως δήλωσε και ο Moschovisi, για ένα ακόμη δάνειο γέφυρα ύψους € 5 δισ. ώστε να πληρωθεί το ομόλογο των € 3,2 δισ. προς την ΕΚΤ, καταβολή τόκων, μία μικρή δόση προς το ΔΝΤ και φυσικά οι μισθοί και συντάξεις.
Η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, χαλάρωσε οριακά τις λειτουργίες των τραπεζών σε μία προσπάθεια να εξασφαλιστεί η έστω και ελάχιστη λειτουργία της οικονομίας, με τα Capital Controls να εκτιμάται ότι στην παρούσα φάση ζημιώνουν την Ελληνική οικονομία κατά € 1 δισ. μηνιαίως.
Άμεσος φυσικά είναι και ο αντίκτυπος των Capital Controls και στη λειτουργία του Χρηματιστηρίου, που συνεχίζει να παραμένει κλειστό, καθώς σε συνεργασία αλλά και με παρεμβάσεις της ΕΚΤ αναζητείται η καλύτερη δυνατή φόρμουλα ώστε να επιτρέψει την λειτουργία του χωρίς όμως να απαξιωθεί από τους ξένους επενδυτές αλλά και να μην επιτρέψει σε Έλληνες κατόχους μετοχών να το χρησιμοποιήσουν σαν όχημα για εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό.
Στην Ευρωζώνη, o προκαταρκτικός σύνθετος PMI της Markit, υποχώρησε τον Ιούλιο στις 53,7 μονάδες από το υψηλό τετραετίας των 54,2 μονάδων τον Ιούνιο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγο της Markit, Chris Williamson, δεδομένων των αναταραχών που προκλήθηκαν λόγω των φόβων για χρεωκοπία της Ελλάδας, τα στοιχεία θα μπορούσαν να είναι χειρότερα. Ο δείκτης PMI υπηρεσιών υποχώρησε στο 53,8 από 54,4 τον προηγούμενο μήνα, ο δείκτης παραγωγής στα εργοστάσια μειώθηκε στο 53,4 από 54,4 τον Ιούνιο και των εξαγωγικών παραγγελιών υποχώρησε σε χαμηλό πενταμήνου, στο 51,8 από 52,7. Γεγονός είναι πως παρά τη συνεχιζόμενη μείωση των τιμών, λόγω και της αποδυνάμωσης του Ευρώ, η εξαγωγική ζήτηση δεν έχει αυξηθεί, αποδεικνύοντας έτσι την γενικότερη επιβράδυνση σε Παγκόσμιο επίπεδο.
Στην Κίνα, τα βιομηχανικά κέρδη τον Ιούνιο παρουσίασαν πτώση, εντείνοντας έτσι τις ανησυχίες για την οικονομία της. Συγκεκριμένα τα κέρδη τον Ιούνιο μειώθηκαν κατά 0,3% σε ετήσια βάση ενώ για τους πρώτους 6 μήνες του έτους, τα κέρδη ήταν 0,7% χαμηλότερα σε ετήσια βάση. Παράλληλα τον Ιούλιο ο δείκτης μεταποίησης, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, θα κλείσει στις 48,2 μονάδες από 49,4 τον Ιούνιο, δηλαδή σε χαμηλό 15 μηνών.
Την ίδια στιγμή, αύξηση 2,8% σημείωσαν τον Ιούνιο οι εξαγωγές σε ετήσια βάση, έπειτα από πτώση 2,5% το Μάιο. Οι εισαγωγές υποχώρησαν 6,1% σε ετήσια βάση ύστερα από πτώση 17,6% το Μάιο. Το εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας συρρικνώθηκε τον Ιούνιο στα $ 46,5 δισ. από $ 59,49 τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με τον El Erian, η πτώση των Κινεζικών χρηματιστηρίων δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο είναι η επιβράδυνση της Κίνας, η οποία έπαψε να είναι η παγκόσμια ατμομηχανή ανάπτυξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ