
Πάνω από 1.500 μετανάστες προσπάθησαν με διάφορους τρόπους να εισβάλουν στη σήραγγα της Μάγχης στο Καλαί κατά τη διάρκεια της χθεσινής νύχτας σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να φτάσουν στη Βρετανία.
Στο χάος που δημιουργείται πλέον καθημερινά στα γαλλικά σύνορα, βρέθηκε ένας ακόμα νεκρός, ο οποίος έχασε τη ζωή του προσπαθώντας να επιβιβαστεί λαθραία σε φορτηγό που φορτωνόταν σε τρένο εντός της ζώνης υψηλής ασφαλείας.
Τη Δευτέρα 2.200 μετανάστες προσπάθησαν να εισέλθουν στο γαλλικό τερματικό σταθμό της Eurotunnel, προκαλώντας και πάλι χάος για τους επιβάτες και την εμπορευματική κίνηση και στις δύο πλευρές της Μάγχης.
Η κλιμακούμενη κρίση έχει οδηγήσει σε εκκλήσεις από τον γνωστό πλέον ηγέτη των βρετανών «εθνικιστών» Nigel Farage που ζητά από τον πρωθυπουργό να εμπλέξει τις δυνάμεις του Στρατού «ώστε να προστατέψουν τα νότια θαλάσσια σύνορα της χώρας από το κύμα παράνομων μεταναστών που προσπαθούν καθημερινά να εισβάλλουν από τη Γαλλία και το Βέλγιο».
Ο πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον υποσχέθηκε στη Βουλή των Κοινοτήτων ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί αναγνωρίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης ενώ η υπουργός εσωτερικών ανακοίνωσε τη διάθεση 7 εκατ. Στερλινών για την αντιμετώπιση της εκρηκτικής κατάστασης στο Ντόβερ και στα θαλάσσια μέτωπα της Μάγχης.
Μέσα στον Ιούνιο 9 λαθρεπιβάτες- λαθρομετανάστες έχουν χάσει τη ζωή τους προσπαθώντας να αναζητήσουν μια καλύτερη τύχη στη Βρετανία.
Το βρετανικό UK’s National Crime Agency (NCA) ανακοίνωσε ότι το 2014 η κίνηση λαθραίων επιβατών και μεταναστών στη Μάγχη αυξήθηκε κατά 300% και το 2015 η αυξητική τάση θα συνεχιστεί. Η ίδια Αρχή θεωρεί ότι πάνω από 1,600 άνθρωποι έχουν πνιγεί στη Μάχη προσπαθώντας να προσεγγίσουν τη Βρετανία. Το πρώτο τετράμηνο του 2015, εντοπίστηκαν τουλάχιστον 39.000 απόπειρες παράνομης εισόδου στο Ντόβερ ή το Καλαί. Η συγκεκριμένη κατάσταση έχει προκαλέσει διπλωματικές εντάσεις μεταξύ Λονδίνου και Παρισίων που και οι δύο κυβερνήσεις προσπαθούν να εξομαλύνουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ