
Τη μετεγκατάσταση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες 32.256 αιτούντων άσυλο (από 40.000) που βρίσκονται σήμερα στην Ελλάδα και την Ιταλία αποφάσισαν χθες Δευτέρα 20 Ιουλίου, οι 28 υπουργοί της Ε.Ε., αρμόδιοι για τα ζητήματα της μετανάστευσης.
Οι αιτούντες άσυλο που θα επωφεληθούν κυρίως από τη συμφωνία για τη μετεγκατάσταση θα είναι κυρίως αυτοί που προέρχονται από χώρες όπως η Συρία, η Ερυθραία, η Σομαλία και το Ιράκ.
Επιπλέον, αποφασίστηκε η επανεγκατάσταση περισσότερων από 20.000 ήδη αναγνωρισμένων προσφύγων εντός των χωρών της Ε.Ε.
Η αρχική πρόταση της Κομισιόν περιλάμβανε υποχρεωτικές ποσοστώσεις, κάτι που επίσης δεν έγινε αποδεκτό από τα κράτη μέλη, κάποια από τα οποία αρνήθηκαν να προσφέρουν θέσεις ή προσέφεραν πολύ λίγες.
Οι πιο απρόθυμες χώρες ήταν η Ουγγαρία (καμία θέση για μετεγκατάσταση και καμία για επανεγκατάσταση), η Αυστρία (καμία θέση για μετεγκατάσταση και 1.900 για επανεγκατάσταση), η Σλοβακία (100 για μετεγκατάσταση και 100 για επανεγκατάσταση) και η Σλοβενία (20 για μετεγκατάσταση και 230 για επανεγκατάσταση)
Τέλος, το συμβούλιο των υπουργών της Ε.Ε. υιοθέτησε ένα ακόμα μέτρο, τη δημιουργία στην Ελλάδα και την Ιταλία των λεγόμενων «hot spots» (σημείων υποδοχής).
Σε αυτά τα σημεία θα γίνεται η ταυτοποίηση και καταγραφή των αιτούντων άσυλο με τη συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών της Ε.Ε., όπως είναι η Europol, η Frontex και το Ευρωπαϊκό Γραφείο Υποστήριξης Ασύλου.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ