
Τη μετεγκατάσταση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες 32.256 αιτούντων άσυλο (από 40.000) που βρίσκονται σήμερα στην Ελλάδα και την Ιταλία αποφάσισαν χθες Δευτέρα 20 Ιουλίου, οι 28 υπουργοί της Ε.Ε., αρμόδιοι για τα ζητήματα της μετανάστευσης.
Οι αιτούντες άσυλο που θα επωφεληθούν κυρίως από τη συμφωνία για τη μετεγκατάσταση θα είναι κυρίως αυτοί που προέρχονται από χώρες όπως η Συρία, η Ερυθραία, η Σομαλία και το Ιράκ.
Επιπλέον, αποφασίστηκε η επανεγκατάσταση περισσότερων από 20.000 ήδη αναγνωρισμένων προσφύγων εντός των χωρών της Ε.Ε.
Η αρχική πρόταση της Κομισιόν περιλάμβανε υποχρεωτικές ποσοστώσεις, κάτι που επίσης δεν έγινε αποδεκτό από τα κράτη μέλη, κάποια από τα οποία αρνήθηκαν να προσφέρουν θέσεις ή προσέφεραν πολύ λίγες.
Οι πιο απρόθυμες χώρες ήταν η Ουγγαρία (καμία θέση για μετεγκατάσταση και καμία για επανεγκατάσταση), η Αυστρία (καμία θέση για μετεγκατάσταση και 1.900 για επανεγκατάσταση), η Σλοβακία (100 για μετεγκατάσταση και 100 για επανεγκατάσταση) και η Σλοβενία (20 για μετεγκατάσταση και 230 για επανεγκατάσταση)
Τέλος, το συμβούλιο των υπουργών της Ε.Ε. υιοθέτησε ένα ακόμα μέτρο, τη δημιουργία στην Ελλάδα και την Ιταλία των λεγόμενων «hot spots» (σημείων υποδοχής).
Σε αυτά τα σημεία θα γίνεται η ταυτοποίηση και καταγραφή των αιτούντων άσυλο με τη συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών της Ε.Ε., όπως είναι η Europol, η Frontex και το Ευρωπαϊκό Γραφείο Υποστήριξης Ασύλου.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ