
Τη μετεγκατάσταση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες 32.256 αιτούντων άσυλο (από 40.000) που βρίσκονται σήμερα στην Ελλάδα και την Ιταλία αποφάσισαν χθες Δευτέρα 20 Ιουλίου, οι 28 υπουργοί της Ε.Ε., αρμόδιοι για τα ζητήματα της μετανάστευσης.
Οι αιτούντες άσυλο που θα επωφεληθούν κυρίως από τη συμφωνία για τη μετεγκατάσταση θα είναι κυρίως αυτοί που προέρχονται από χώρες όπως η Συρία, η Ερυθραία, η Σομαλία και το Ιράκ.
Επιπλέον, αποφασίστηκε η επανεγκατάσταση περισσότερων από 20.000 ήδη αναγνωρισμένων προσφύγων εντός των χωρών της Ε.Ε.
Η αρχική πρόταση της Κομισιόν περιλάμβανε υποχρεωτικές ποσοστώσεις, κάτι που επίσης δεν έγινε αποδεκτό από τα κράτη μέλη, κάποια από τα οποία αρνήθηκαν να προσφέρουν θέσεις ή προσέφεραν πολύ λίγες.
Οι πιο απρόθυμες χώρες ήταν η Ουγγαρία (καμία θέση για μετεγκατάσταση και καμία για επανεγκατάσταση), η Αυστρία (καμία θέση για μετεγκατάσταση και 1.900 για επανεγκατάσταση), η Σλοβακία (100 για μετεγκατάσταση και 100 για επανεγκατάσταση) και η Σλοβενία (20 για μετεγκατάσταση και 230 για επανεγκατάσταση)
Τέλος, το συμβούλιο των υπουργών της Ε.Ε. υιοθέτησε ένα ακόμα μέτρο, τη δημιουργία στην Ελλάδα και την Ιταλία των λεγόμενων «hot spots» (σημείων υποδοχής).
Σε αυτά τα σημεία θα γίνεται η ταυτοποίηση και καταγραφή των αιτούντων άσυλο με τη συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών της Ε.Ε., όπως είναι η Europol, η Frontex και το Ευρωπαϊκό Γραφείο Υποστήριξης Ασύλου.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ