
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε σήμερα να διατεθούν 13,1 δισ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ σε 276 έργα μεταφορών που επελέγησαν με τις πρώτες προσκλήσεις υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο της διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF). Η επένδυση αυτή θα αποδεσμεύσει πρόσθετη δημόσια και ιδιωτική συγχρηματοδότηση συνολικού ύψους 28,8 δισ. ευρώ. Παράλληλα με το μελλοντικό Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ), η διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» θα παίξει σημαντικό ρόλο στη γεφύρωση του επενδυτικού χάσματος στην Ευρώπη, κάτι που συνιστά κορυφαία προτεραιότητα της Επιτροπής. Πέραν των μεταφορών, θα είναι επωφελής και για την ευρωπαϊκή οικονομία στο σύνολό της, καθώς αναμένεται να διαμορφώσει ευνοϊκότερες συνθήκες για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
Η επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε: «Σήμερα, είμαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί προτείνω το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο που πραγματοποιήθηκε ποτέ από την ΕΕ στον τομέα των μεταφορών. Τα έργα που επιλέξαμε θα είναι επωφελή τόσο για τους πολίτες όσο και για τις επιχειρήσεις, δεδομένου ότι θα αναβαθμίσουν τις υποδομές και θα εξαλείψουν τα σημερινά σημεία συμφόρησης. Θα δώσουν, επίσης, βιώσιμες και καινοτόμες λύσεις κινητικότητας. Αυτή η άνευ προηγουμένου επένδυση συμβάλλει σημαντικά στην υλοποίηση της ατζέντας της Επιτροπής για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Τα έργα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσουν έως και 10 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να αυξήσουν το ευρωπαϊκό ΑΕΠ κατά 1,8% μέχρι το 2030».
Τα επιλεγμένα έργα αφορούν κυρίως το κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και περιλαμβάνουν εμβληματικές πρωτοβουλίες, όπως η σιδηροδρομική γραμμή Βαλτικής, η βασική σήραγγα Brenner, ο δίαυλος Σηκουάνα — Escaut, η γέφυρα Caland και η μόνιμη ζεύξη Fehmarn. Μικρότερης κλίμακας πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν τα διασυνοριακά έργα μεταξύ Groningen και Βρέμης, τη σιδηροδρομική γραμμή «Σιδηρούς Ρήνος» και σχέδια ή έργα ανάπτυξης του ΥΦΑ, τα οποία βελτιώνουν την πλοϊμότητα του Δούναβη.
Η χρηματοδοτική συνεισφορά της ΕΕ παρέχεται με τη μορφή συγχρηματοδότησης ύψους 20%-85% του εκάστοτε έργου, ανάλογα με το είδος του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ