
Ανάμεσα σε αρκετούς εκπροσώπους παραδοσιακών ναυτιλιακών οικογενειών, ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (γνωστής ως Greek Shipping Cooperation Committee) αναφέρθηκε στις τρέχουσες εξελίξεις το χώρο της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει. Στο χαιρετισμό του στην ετήσια απολογιστική έκθεση του Committee, ο πρόεδρος Χάρης Ι. Φαφαλιός, εστιάστηκε τόσο στην πληθώρα νόμων και κανονισμών οι οποίοι σε αρκετές περιπτώσεις δεν βελτιώνουν ούτε την ναυτεργασία, ούτε τις περιβαλλοντικές επιδόσεις της ναυτιλίας, όσο και στις τρέχουσες πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στο Λονδίνο και στην Αθήνα, εκφράζοντας τον προβληματισμό των μελών της Επιτροπής.
Για το άμεσο μέλλον ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε στο ρυθμό ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας και σημείωσε ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές αγορές κινούνται μεν ανοδικά αλλά σημείωσε τη δύσκολη αγορά των χύδην ξηρών φορτίων η οποία κινείται με δυσοίωνους ρυθμούς, που έχει ως αποτέλεσμα αρκετοί πλοιοκτήτες να μετατρέπουν τις παραγγελίες τους για φορτηγά πλοία, σε δεξαμενόπλοια.
Ο κ. Χ. Ι. Φαφαλιός σημείωσε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία γενικότερα διέρχεται από μία φάση αστάθειας κυρίως λόγω των χρηματοοικονομικών πιέσεων που αντιμετωπίζουν αρκετές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, τη μη εξυπηρέτηση ναυτιλιακών δανείων από τις διεθνείς- τράπεζες καθώς και το συρρικνωμένο orderbook σε πολλά ναυπηγεία.
Σε ό,τι αφορά τις ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες ο πρόεδρος του Committee έκανε λόγο για σημαντικές επενδύσεις σε νέα πλοία και σε μεταχειρισμένα καθώς και σε διάλυση των παλαιότερων και λιγότερο αποδοτικών πλοίων, με αποτέλεσμα η ποιότητα του Ελληνικού αλλά και του ελληνόκτητου στόλου να αυξάνεται σημαντικά, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων να μειώνεται.
Δεν είναι τυχαίο μάλιστα το γεγονός ότι ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ αναφέρθηκε πρόσφατα στον «πρωταθλητισμό πλέον των Ελλήνων στη ναυτιλία» σε σχέση μάλιστα με άλλες παραδοσιακές ναυτιλιακές χώρες.
Η επάνδρωση του στόλου ήταν ένα ακόμη θέμα που έθιξε ο κ. Φαφαλιός στο χαιρετισμό του, σημειώνοντας την ανάγκη για σταθερή προσφορά ναυτικών γεγονός που συνδέεται άμεσα με τη διαμόρφωση ενός υγιούς ναυτιλιακού εκπαιδευτικού συστήματος. Χωρίς τις νέες γενιές ναυτικών κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει την μακροπρόθεσμη θέση της Ελληνικής ναυτιλίας. Το προεδρείο του Committee τόνισε ότι τα μέλη του συμφωνούν ότι κύριος παρονομαστής για τις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους που αφορούν τη λειτουργία του πλοίου στηρίζονται στις πραγματικές ανάγκες των ναυτικών, και όλες οι πολιτικές πρωτοβουλίες που λαμβάνονται πρέπει να ανταποκρίνονται στην καθημερινότητα που αντιμετωπίζουν.
Τόσο ο πρόεδρος του Committee, όσο και ο αντιπρόεδρος Κωνσταντίνος Καρούσης, επεσήμαναν τη σημασία της συνέχισης και υποστήριξης της σταθερής πορείας και λειτουργίας του Committee, τονίζοντας τις καλές σχέσεις με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και την ανάγκη θεσμικής εκπροσώπησης και ισχυρής παρουσίας των ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων, ειδικά σήμερα, σε ναυτιλιακές μητροπόλεις εκτός Ελλάδας. Η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας γιορτάζει μάλιστα φέτος τα 80 χρόνια εκπροσώπησης των ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων στη Βρετανία, γεγονότος που θα εορταστεί με σημαντικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις. Σε αυτό το πλαίσιο δηλώθηκε ότι στο Committee φέτος εγγράφησαν 3 νέες εταιρείες και 35 νέα πλοία ενώ δεν υπήρξε καμία διαγραφή.
Στην ετήσια γενική συνέλευση του Greek Shipping Cooperation Committee στο κτίριο του Baltic Exchange συμμετείχαν αρκετοί γνωστοί εκπρόσωποι σημαντικών ναυτιλιακών οικογενειών (Κουλουκουντή, Καρούση, Λύρα, Λαιμού, Λεμού, Λω, Πολέμη, Φαφαλιού , Χατζηπατέρα) και εταιρειών (Λάτση, Μαρτίνου, Τσάκου κα) μεταξύ των οποίων και εκπρόσωποι της νεότερης γενιάς της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας του Λονδίνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ