
Με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε., ο Οργανισμός κατέστη ιδρυτικό μέλος του Ελληνο-Κενυάτικου Επιμελητηρίου.
Όπως είναι γνωστό, τον τελευταίο χρόνο υπήρξαν ανταλλαγές και οικονομικές συνεργασίες μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε. και υπουργών της κυβέρνησης της Κένυας, όπως η υπουργός Τουρισμού και Εμπορίου, Phyllis Jepkosgei Kandie και η υπουργός Εξωτερικών και Διεθνούς Εμπορίου, Amina Mohamed. Η Κένυα με πληθυσμό 40 εκατ. κατοίκων, οι οποίοι είναι κατά 80% Χριστιανοί, έχει ισχυρούς εμπορικούς δεσμούς με τις χώρες της Ε.Ε. Κύριο λιμάνι για τις εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας είναι το λιμάνι της Μομπάσα, ένα από τα πιο σημαντικά της Αφρικανικής Ηπείρου.
Στα πλαίσια της ενίσχυσης του διαμετακομιστικού εμπορίου ο Πειραιάς και η Μομπάσα πρόκειται να συνάψουν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) και να ενισχύσουν τους δεσμούς εμπορίου Κένυας και Ε.Ε. με δρομολόγια διεθνών μεταφορών, μέσω Πειραιά. Ήδη ο ΟΛΠ Α.Ε. προσκάλεσε τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος της Μομπάσα να επισκεφθεί τον Πειραιά.
Την απόφαση συμμετοχής του ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδρυτικού μέλους του Ελληνο-Κενυάτικου Επιμελητηρίου και την ανάπτυξη δεσμών του ΟΛΠ Α.Ε. με τον λιμένα της Μομπάσα, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης την χαρακτήρισε, εισηγούμενος το θέμα αυτό στο Δ.Σ., ως εξαιρετικά σημαντική στην πορεία στρατηγικής ανάπτυξης του Πειραιά σε θέματα διαμετακομιστικού εμπορίου.
Όπως είναι γνωστό, ο ΟΛΠ Α.Ε. αποφάσισε να συνάψει σχέσεις αδελφοποίησης και υπογραφής MoU με τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Κίνας, τους λιμένες Tianjin και Shenzhen.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. συμμετέχει πλέον μέσω της «λιμενικής διπλωματίας» που έχει τα τελευταία χρόνια αναπτύξει σε όλους τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς με θετικά αποτελέσματα για το κύρος της χώρας και το Λιμάνι του Πειραιά.
“Το γεγονός ότι η έδρα της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) μετεγκαταστάθηκε στον Πειραιά και το γεγονός ότι η γενική συνέλευση και το συνέδριο της ESPO (Οργανισμός Λιμένων Ευρώπης) διεξήχθησαν για πρώτη φορά στον Πειραιά, δείχνουν τα θετικά αποτελέσματα της άσκησης μιας συνεπούς και συνεχούς λιμενικής διπλωματίας”, τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Γ. Ανωμερίτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ