
Με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε., ο Οργανισμός κατέστη ιδρυτικό μέλος του Ελληνο-Κενυάτικου Επιμελητηρίου.
Όπως είναι γνωστό, τον τελευταίο χρόνο υπήρξαν ανταλλαγές και οικονομικές συνεργασίες μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε. και υπουργών της κυβέρνησης της Κένυας, όπως η υπουργός Τουρισμού και Εμπορίου, Phyllis Jepkosgei Kandie και η υπουργός Εξωτερικών και Διεθνούς Εμπορίου, Amina Mohamed. Η Κένυα με πληθυσμό 40 εκατ. κατοίκων, οι οποίοι είναι κατά 80% Χριστιανοί, έχει ισχυρούς εμπορικούς δεσμούς με τις χώρες της Ε.Ε. Κύριο λιμάνι για τις εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας είναι το λιμάνι της Μομπάσα, ένα από τα πιο σημαντικά της Αφρικανικής Ηπείρου.
Στα πλαίσια της ενίσχυσης του διαμετακομιστικού εμπορίου ο Πειραιάς και η Μομπάσα πρόκειται να συνάψουν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) και να ενισχύσουν τους δεσμούς εμπορίου Κένυας και Ε.Ε. με δρομολόγια διεθνών μεταφορών, μέσω Πειραιά. Ήδη ο ΟΛΠ Α.Ε. προσκάλεσε τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος της Μομπάσα να επισκεφθεί τον Πειραιά.
Την απόφαση συμμετοχής του ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδρυτικού μέλους του Ελληνο-Κενυάτικου Επιμελητηρίου και την ανάπτυξη δεσμών του ΟΛΠ Α.Ε. με τον λιμένα της Μομπάσα, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης την χαρακτήρισε, εισηγούμενος το θέμα αυτό στο Δ.Σ., ως εξαιρετικά σημαντική στην πορεία στρατηγικής ανάπτυξης του Πειραιά σε θέματα διαμετακομιστικού εμπορίου.
Όπως είναι γνωστό, ο ΟΛΠ Α.Ε. αποφάσισε να συνάψει σχέσεις αδελφοποίησης και υπογραφής MoU με τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Κίνας, τους λιμένες Tianjin και Shenzhen.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. συμμετέχει πλέον μέσω της «λιμενικής διπλωματίας» που έχει τα τελευταία χρόνια αναπτύξει σε όλους τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς με θετικά αποτελέσματα για το κύρος της χώρας και το Λιμάνι του Πειραιά.
“Το γεγονός ότι η έδρα της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) μετεγκαταστάθηκε στον Πειραιά και το γεγονός ότι η γενική συνέλευση και το συνέδριο της ESPO (Οργανισμός Λιμένων Ευρώπης) διεξήχθησαν για πρώτη φορά στον Πειραιά, δείχνουν τα θετικά αποτελέσματα της άσκησης μιας συνεπούς και συνεχούς λιμενικής διπλωματίας”, τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Γ. Ανωμερίτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ