
Οι θεσμικοί φορείς της ναυτιλίας αναγνωρίζουν τα σημαντικά βήματα προόδου που έγιναν στην πρόσφατη σύνοδο των ευρωπαϊκών κρατών σχετικά με το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης στη Μεσόγειο, παρόλα αυτά τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω ενέργειες εκ μέρους των ενδιαφερόμενων μερών.
Ειδικότερα, στην έκτακτη σύνοδο κορυφής που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, αποφασίστηκε ο τριπλασιασμός των κονδυλίων της επιχείρησης φύλαξης των συνόρων και διάσωσης των μεταναστών με την ονομασία «Τρίτων» ενώ παράλληλα, τα κράτη-μέλη θα συνδράμουν στις επιχειρήσεις με σκάφη, ελικόπτερα αλλά και ειδικά εξοπλισμένο προσωπικό προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ανθρωπιστική κρίση που συντελείται στη Μεσόγειο.
Σχετικά με το φλέγον θέμα, ο Patrick Verhoeven, γενικός γραμματέας της European Community Shipowners’Associations (ECSA) ανέφερε: “Παρά την απόφαση των Ευρωπαίων ηγετών να αυξήσουν τους πόρους για την έρευνα και διάσωση στη Μεσόγειο, θα πρέπει να υιοθετηθεί μια μεγάλου εύρους αποστολή για τη Μεσόγειο, αντίστοιχη της ιταλικής Mare Nostrum, η οποία θα μπορεί να επιχειρεί και εκτός των ευρωπαϊκών θαλάσσιων συνόρων, εκεί που λαμβάνουν χώρα τα περισσότερα δυστυχήματα με μετανάστες”.
Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Peter Hinchliffe, γενικού γραμματέα του International Chamber of Shipping: “Κατανοούμε ότι τα πλοία της επιχείρησης “Τρίτων” μπορούν να επιχειρούν σε διεθνή ύδατα μετά από έκκληση των Maritime Rescue Coordination Centres αλλά είναι αμφίβολο εάν μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα σε περιστατικά που λαμβάνουν χώρα κοντά στις ακτές της Λιβύης, όπου συμβαίνουν και τα περισσότερα περιστατικά. Καθώς φαίνεται, τα εμπορικά πλοία θα εξακολουθήσουν να συνδράμουν διαρκώς τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Η ανάγκη για ανθρωπιστικές επιχειρήσεις των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Μεσόγειο είναι πιο επιτακτική από ποτέ”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…

Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ το 2025, με τις εκτιμήσεις ν’ αναφέρουν ότι θα ξεπεράσει τα 10 τρισεκατομμύρια κιλοβατώρες…

Η Ουγγαρία υπέγραψε στις 17 Δεκεμβρίου συμβόλαιο με τις ΗΠΑ για την παράδοση 400 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ετησίως, δήλωσε ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ