
Οι θεσμικοί φορείς της ναυτιλίας αναγνωρίζουν τα σημαντικά βήματα προόδου που έγιναν στην πρόσφατη σύνοδο των ευρωπαϊκών κρατών σχετικά με το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης στη Μεσόγειο, παρόλα αυτά τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω ενέργειες εκ μέρους των ενδιαφερόμενων μερών.
Ειδικότερα, στην έκτακτη σύνοδο κορυφής που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, αποφασίστηκε ο τριπλασιασμός των κονδυλίων της επιχείρησης φύλαξης των συνόρων και διάσωσης των μεταναστών με την ονομασία «Τρίτων» ενώ παράλληλα, τα κράτη-μέλη θα συνδράμουν στις επιχειρήσεις με σκάφη, ελικόπτερα αλλά και ειδικά εξοπλισμένο προσωπικό προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ανθρωπιστική κρίση που συντελείται στη Μεσόγειο.
Σχετικά με το φλέγον θέμα, ο Patrick Verhoeven, γενικός γραμματέας της European Community Shipowners’Associations (ECSA) ανέφερε: “Παρά την απόφαση των Ευρωπαίων ηγετών να αυξήσουν τους πόρους για την έρευνα και διάσωση στη Μεσόγειο, θα πρέπει να υιοθετηθεί μια μεγάλου εύρους αποστολή για τη Μεσόγειο, αντίστοιχη της ιταλικής Mare Nostrum, η οποία θα μπορεί να επιχειρεί και εκτός των ευρωπαϊκών θαλάσσιων συνόρων, εκεί που λαμβάνουν χώρα τα περισσότερα δυστυχήματα με μετανάστες”.
Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Peter Hinchliffe, γενικού γραμματέα του International Chamber of Shipping: “Κατανοούμε ότι τα πλοία της επιχείρησης “Τρίτων” μπορούν να επιχειρούν σε διεθνή ύδατα μετά από έκκληση των Maritime Rescue Coordination Centres αλλά είναι αμφίβολο εάν μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα σε περιστατικά που λαμβάνουν χώρα κοντά στις ακτές της Λιβύης, όπου συμβαίνουν και τα περισσότερα περιστατικά. Καθώς φαίνεται, τα εμπορικά πλοία θα εξακολουθήσουν να συνδράμουν διαρκώς τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Η ανάγκη για ανθρωπιστικές επιχειρήσεις των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Μεσόγειο είναι πιο επιτακτική από ποτέ”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ