
Οι θεσμικοί φορείς της ναυτιλίας αναγνωρίζουν τα σημαντικά βήματα προόδου που έγιναν στην πρόσφατη σύνοδο των ευρωπαϊκών κρατών σχετικά με το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης στη Μεσόγειο, παρόλα αυτά τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω ενέργειες εκ μέρους των ενδιαφερόμενων μερών.
Ειδικότερα, στην έκτακτη σύνοδο κορυφής που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, αποφασίστηκε ο τριπλασιασμός των κονδυλίων της επιχείρησης φύλαξης των συνόρων και διάσωσης των μεταναστών με την ονομασία «Τρίτων» ενώ παράλληλα, τα κράτη-μέλη θα συνδράμουν στις επιχειρήσεις με σκάφη, ελικόπτερα αλλά και ειδικά εξοπλισμένο προσωπικό προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ανθρωπιστική κρίση που συντελείται στη Μεσόγειο.
Σχετικά με το φλέγον θέμα, ο Patrick Verhoeven, γενικός γραμματέας της European Community Shipowners’Associations (ECSA) ανέφερε: “Παρά την απόφαση των Ευρωπαίων ηγετών να αυξήσουν τους πόρους για την έρευνα και διάσωση στη Μεσόγειο, θα πρέπει να υιοθετηθεί μια μεγάλου εύρους αποστολή για τη Μεσόγειο, αντίστοιχη της ιταλικής Mare Nostrum, η οποία θα μπορεί να επιχειρεί και εκτός των ευρωπαϊκών θαλάσσιων συνόρων, εκεί που λαμβάνουν χώρα τα περισσότερα δυστυχήματα με μετανάστες”.
Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Peter Hinchliffe, γενικού γραμματέα του International Chamber of Shipping: “Κατανοούμε ότι τα πλοία της επιχείρησης “Τρίτων” μπορούν να επιχειρούν σε διεθνή ύδατα μετά από έκκληση των Maritime Rescue Coordination Centres αλλά είναι αμφίβολο εάν μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα σε περιστατικά που λαμβάνουν χώρα κοντά στις ακτές της Λιβύης, όπου συμβαίνουν και τα περισσότερα περιστατικά. Καθώς φαίνεται, τα εμπορικά πλοία θα εξακολουθήσουν να συνδράμουν διαρκώς τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Η ανάγκη για ανθρωπιστικές επιχειρήσεις των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Μεσόγειο είναι πιο επιτακτική από ποτέ”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ