
Με αφορμή χτεσινή ανακοίνωση του πρώην ΥΝΑ, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Αιγαίου αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η εικονική πραγματικότητα, την οποία επίμονα επιχειρεί να δημιουργήσει ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σχετικά με τα έργα και τις ημέρες των κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, πρέπει να τελειώσει. Στην κενή πολιτικού περιεχομένου, αλλά αριθμολάγνα χτεσινή ανακοίνωσή του, παραθέτουμε την αλήθεια με αριθμούς:
*για δαπάνες της κατηγορίας 0540 “Υγειονομικής περίθαλψης προσωπικού Λ.Σ. και μελών οικογενειών τους” προβλέφθηκαν και κατανεμήθηκαν στον προϋπολογισμό έτους 2015 πιστώσεις ύψους 2.835.000 ευρώ, όταν οι εκτιμώμενες ετήσιες δαπάνες εκτιμώνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες σε 4.300.000 ευρώ, δηλ. υπερβαίνουν τις προϋπολογισθείσες κατά 1.465.000 ευρώ.
*ο αλληλόχρεος λογαριασμός ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ προς το Πολεμικό Ναυτικό για την προμήθεια καυσίμων εμφανίζεται χρεωστικός κατά 1.400.000 ευρώ.
*η σύμβαση συντήρησης των εναέριων μέσω ΛΣ – ΕΛ.ΑΚΤ., η οποία έληξε 31-12-2014 δεν μπορούσε να ανανεωθεί επειδή στον προϋπολογισμό έτους 2015 είχαν εγγραφεί πιστώσεις κατά 4.600.000 ΕΥΡΩ μικρότερες από τις απαιτούμενες. Παρ΄ όλα αυτά καταφέραμε και ξεπεράσαμε το πρόβλημα.
*σε 3.367.722,59 ευρώ ανέρχονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ προς φορείς της γενικής κυβέρνησης και σε 2.178.856,21 οι οφειλές ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. προς ιδιώτες. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν οφειλές 355.273,17 ευρώ για καύσιμα – λιπαντικά, 842.000 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη ασφαλισμένων δημοσίου, 3.000.000 ευρώ για έξοδα μετακίνησης προσωπικού, 745.000 ευρώ για πληρωμή υποχρεώσεων από μισθώματα κ.α.
*σε 22.000.000 ευρώ/ έτος υπολογίζονται τα ποσά που δεν εισπράχτηκαν για τέλη παραμονής και πλόων και σε 80.000.000 ευρώ/ έτος, αρχής γενομένης το 2014, τα ποσά που δεν εισπράχτηκαν λόγω μη δημιουργίας του μητρώου επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
*6.693.999,00 ευρώ δηλ. 50% του συνολικού τιμήματος, κατεβλήθησαν ως προκαταβολή της Σύμβασης Τ01/2014 για την προμήθεια έξι παράκτιων περιπολικών σκαφών από την Κροατία (!), και έχει παραλειφθεί μόλις ένα (1) μετά τις εκλογές.
*από τις συμβάσεις αξίας 71.000.000 ευρώ, στις οποίες αναφέρεται ο πρώην ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, επί της δικής του θητείας παραδόθηκαν υλικά αξίας μόλις 8.581.348 ευρώ.
*7.125.000 ευρώ είναι η αξία των έργων ΕΣΠΑ που απεντάχθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του κ. Βαρβιτσιώτη και δυστυχώς αφορούσαν στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.
*κανένα έργο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014 -2020 δεν έχει ενταχθεί.
Παρά τα εμφανώς καταστροφικά οικονομικά αποτελέσματα των πολιτικών τους, οι απελθούσες κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ παριστάνουν ότι δε γνωρίζουν για ποιο λόγο το Λιμενικό Σώμα αντιμετωπίζει δυσκολίες στην αντιμετώπιση της ραγδαίας αύξησης των μεταναστευτικών ροών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ