
Με αφορμή χτεσινή ανακοίνωση του πρώην ΥΝΑ, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Αιγαίου αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η εικονική πραγματικότητα, την οποία επίμονα επιχειρεί να δημιουργήσει ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σχετικά με τα έργα και τις ημέρες των κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, πρέπει να τελειώσει. Στην κενή πολιτικού περιεχομένου, αλλά αριθμολάγνα χτεσινή ανακοίνωσή του, παραθέτουμε την αλήθεια με αριθμούς:
*για δαπάνες της κατηγορίας 0540 “Υγειονομικής περίθαλψης προσωπικού Λ.Σ. και μελών οικογενειών τους” προβλέφθηκαν και κατανεμήθηκαν στον προϋπολογισμό έτους 2015 πιστώσεις ύψους 2.835.000 ευρώ, όταν οι εκτιμώμενες ετήσιες δαπάνες εκτιμώνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες σε 4.300.000 ευρώ, δηλ. υπερβαίνουν τις προϋπολογισθείσες κατά 1.465.000 ευρώ.
*ο αλληλόχρεος λογαριασμός ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ προς το Πολεμικό Ναυτικό για την προμήθεια καυσίμων εμφανίζεται χρεωστικός κατά 1.400.000 ευρώ.
*η σύμβαση συντήρησης των εναέριων μέσω ΛΣ – ΕΛ.ΑΚΤ., η οποία έληξε 31-12-2014 δεν μπορούσε να ανανεωθεί επειδή στον προϋπολογισμό έτους 2015 είχαν εγγραφεί πιστώσεις κατά 4.600.000 ΕΥΡΩ μικρότερες από τις απαιτούμενες. Παρ΄ όλα αυτά καταφέραμε και ξεπεράσαμε το πρόβλημα.
*σε 3.367.722,59 ευρώ ανέρχονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ προς φορείς της γενικής κυβέρνησης και σε 2.178.856,21 οι οφειλές ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. προς ιδιώτες. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν οφειλές 355.273,17 ευρώ για καύσιμα – λιπαντικά, 842.000 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη ασφαλισμένων δημοσίου, 3.000.000 ευρώ για έξοδα μετακίνησης προσωπικού, 745.000 ευρώ για πληρωμή υποχρεώσεων από μισθώματα κ.α.
*σε 22.000.000 ευρώ/ έτος υπολογίζονται τα ποσά που δεν εισπράχτηκαν για τέλη παραμονής και πλόων και σε 80.000.000 ευρώ/ έτος, αρχής γενομένης το 2014, τα ποσά που δεν εισπράχτηκαν λόγω μη δημιουργίας του μητρώου επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
*6.693.999,00 ευρώ δηλ. 50% του συνολικού τιμήματος, κατεβλήθησαν ως προκαταβολή της Σύμβασης Τ01/2014 για την προμήθεια έξι παράκτιων περιπολικών σκαφών από την Κροατία (!), και έχει παραλειφθεί μόλις ένα (1) μετά τις εκλογές.
*από τις συμβάσεις αξίας 71.000.000 ευρώ, στις οποίες αναφέρεται ο πρώην ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, επί της δικής του θητείας παραδόθηκαν υλικά αξίας μόλις 8.581.348 ευρώ.
*7.125.000 ευρώ είναι η αξία των έργων ΕΣΠΑ που απεντάχθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του κ. Βαρβιτσιώτη και δυστυχώς αφορούσαν στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.
*κανένα έργο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014 -2020 δεν έχει ενταχθεί.
Παρά τα εμφανώς καταστροφικά οικονομικά αποτελέσματα των πολιτικών τους, οι απελθούσες κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ παριστάνουν ότι δε γνωρίζουν για ποιο λόγο το Λιμενικό Σώμα αντιμετωπίζει δυσκολίες στην αντιμετώπιση της ραγδαίας αύξησης των μεταναστευτικών ροών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ