
Φωτό:ΑΠΕ-ΕΡΑ (George Christakis)
Την εκτίμηση ότι ο κινεζικός στόλος θα ξεπεράσει τον ελληνικό σε μέγεθος μέχρι το 2030, εκφράζει το Shanghai International Shipping Institute, σε ειδική έκθεση που εξέδωσε πρόσφατα.
Σύμφωνα με την έκθεση “2030 China Shipping Development Outlook” του Ινστιτούτου, αναμένεται αλματώδης αύξηση του στόλου των bulk carriers και tankers ενώ για τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, ο ρυθμός αύξησης θα είναι ελάχιστα συγκρατημένος. Ο κινεζικός στόλος αναμένεται να αποτελείται από τους προαναφερθέντες τύπους πλοίων κατά 70%, 18% και 9.5% αντίστοιχα. Παράλληλα, η χρηματοδότηση ναυτιλιακών δραστηριοτήτων από κινεζικούς παράγοντες θα αντιστοιχεί στο 30% του παγκόσμιου τονάζ.
Περαιτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι στο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα του 2030, ο όγκος του δια θαλάσσης εμπορίου της Κίνας θα έχει αγγίξει τους 6.2 δις τόνους, ποσοστό που θα αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου εμπορίου. Επιπλέον, ο όγκος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ανέλθει στο δυσθεώρητο νούμερο των 200 εκ. TEUs. Όπως αναφέρει η έκθεση, η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα θα μειωθεί, ενώ αντίθετα, οι εισαγωγές σιτηρών και πετρελαίου θα παρουσιάσουν σημαντική αύξηση.
Τέλος, η κινεζική αγορά κρουαζιέρας πρόκειται να αναδειχθεί ως η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ενώ τα κινεζικά ναυπηγεία θα εξασφαλίζουν περί το 11% των παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων διεθνώς.
Εάν οι υπέρμετρα αισιόδοξες προβλέψεις του Ναυτιλιακού Ινστιτούτου επαληθευτούν, μένει να αποδειχθεί σύντομα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ