
Φωτό:ΑΠΕ-ΕΡΑ (George Christakis)
Την εκτίμηση ότι ο κινεζικός στόλος θα ξεπεράσει τον ελληνικό σε μέγεθος μέχρι το 2030, εκφράζει το Shanghai International Shipping Institute, σε ειδική έκθεση που εξέδωσε πρόσφατα.
Σύμφωνα με την έκθεση “2030 China Shipping Development Outlook” του Ινστιτούτου, αναμένεται αλματώδης αύξηση του στόλου των bulk carriers και tankers ενώ για τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, ο ρυθμός αύξησης θα είναι ελάχιστα συγκρατημένος. Ο κινεζικός στόλος αναμένεται να αποτελείται από τους προαναφερθέντες τύπους πλοίων κατά 70%, 18% και 9.5% αντίστοιχα. Παράλληλα, η χρηματοδότηση ναυτιλιακών δραστηριοτήτων από κινεζικούς παράγοντες θα αντιστοιχεί στο 30% του παγκόσμιου τονάζ.
Περαιτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι στο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα του 2030, ο όγκος του δια θαλάσσης εμπορίου της Κίνας θα έχει αγγίξει τους 6.2 δις τόνους, ποσοστό που θα αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου εμπορίου. Επιπλέον, ο όγκος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ανέλθει στο δυσθεώρητο νούμερο των 200 εκ. TEUs. Όπως αναφέρει η έκθεση, η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα θα μειωθεί, ενώ αντίθετα, οι εισαγωγές σιτηρών και πετρελαίου θα παρουσιάσουν σημαντική αύξηση.
Τέλος, η κινεζική αγορά κρουαζιέρας πρόκειται να αναδειχθεί ως η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ενώ τα κινεζικά ναυπηγεία θα εξασφαλίζουν περί το 11% των παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων διεθνώς.
Εάν οι υπέρμετρα αισιόδοξες προβλέψεις του Ναυτιλιακού Ινστιτούτου επαληθευτούν, μένει να αποδειχθεί σύντομα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ