
Η εταιρεία XRTC δημοσίευσε τα αποτελέσματα δημοσκόπησης που διενήργησε με θέμα τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, 78,7% των ναυτιλιακών εταιρειών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι το κόστος των δανείων που έχουν λάβει σε σύγκριση με τα αντίστοιχα κόστη του 2013, παρέμειναν αμετάβλητα. 17% των εταιρειών απάντησαν ότι το κόστος αυξήθηκε σε ποσοστό έως και 50%.
Σχετικά με τις προσδοκίες των ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών για το 2015 σε ό,τι αφορά το κόστος της χρηματοδότησής τους, το 47% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε ότι θα παραμείνει το ίδιο, το 38% ότι θα μειωθεί και το 15% ότι αναμένει αύξηση.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επίσης θεωρούν πως η κρίση χρέους που υπάρχει στην Ελλάδα δεν επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τη δανειοδοτική τους ικανότητα.
Στην ερώτηση εάν προτιμούν να χρηματοδοτούν νεότευκτα ή μεταχειρισμένα πλοία, οι ναυτιλιακές εταιρείες απάντησαν σε ποσοστό 15% ότι προτιμούν να επενδύουν σε νεότευκτα, 26% σε μεταχειρισμένα και 59% σε νεότευκτα και μεταχειρισμένα πλοία.
Σημαντικές είναι και οι απαντήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών στην ερώτηση ποια θεωρούν τη μεγαλύτερη απειλή για τη διεθνή ναυτιλία, όπου το 73% απάντησε ότι η υπερχωρητικότητα που παρατηρείται στον παγκόσμιο στόλο είναι η κύρια απειλή, ακολουθούμενη από την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας (19%), την έλλειψη ρευστότητας (4%) και την αύξηση της χωρητικότητας του κινεζικού στόλου (4%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ