
Η εταιρεία XRTC δημοσίευσε τα αποτελέσματα δημοσκόπησης που διενήργησε με θέμα τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, 78,7% των ναυτιλιακών εταιρειών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι το κόστος των δανείων που έχουν λάβει σε σύγκριση με τα αντίστοιχα κόστη του 2013, παρέμειναν αμετάβλητα. 17% των εταιρειών απάντησαν ότι το κόστος αυξήθηκε σε ποσοστό έως και 50%.
Σχετικά με τις προσδοκίες των ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών για το 2015 σε ό,τι αφορά το κόστος της χρηματοδότησής τους, το 47% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε ότι θα παραμείνει το ίδιο, το 38% ότι θα μειωθεί και το 15% ότι αναμένει αύξηση.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επίσης θεωρούν πως η κρίση χρέους που υπάρχει στην Ελλάδα δεν επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τη δανειοδοτική τους ικανότητα.
Στην ερώτηση εάν προτιμούν να χρηματοδοτούν νεότευκτα ή μεταχειρισμένα πλοία, οι ναυτιλιακές εταιρείες απάντησαν σε ποσοστό 15% ότι προτιμούν να επενδύουν σε νεότευκτα, 26% σε μεταχειρισμένα και 59% σε νεότευκτα και μεταχειρισμένα πλοία.
Σημαντικές είναι και οι απαντήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών στην ερώτηση ποια θεωρούν τη μεγαλύτερη απειλή για τη διεθνή ναυτιλία, όπου το 73% απάντησε ότι η υπερχωρητικότητα που παρατηρείται στον παγκόσμιο στόλο είναι η κύρια απειλή, ακολουθούμενη από την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας (19%), την έλλειψη ρευστότητας (4%) και την αύξηση της χωρητικότητας του κινεζικού στόλου (4%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ