
Σε μείζον ζήτημα έχει εξελιχθεί η εγκατάλειψη εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες, σύμφωνα με το Skuld P&I Club.
Ειδικότερα, η αδυναμία του ορισμένου ως νόμιμου παραλήπτη να παραλάβει τα εμπορευματοκιβώτια, προκαλείται συνήθως από οικονομικούς παράγοντες ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, ανακύπτουν και ζητήματα παράνομων δραστηριοτήτων (λαθρεμπόριο κ.λπ). Δεδομένων των προαναφερθέντων και λαμβάνοντας κανείς υπ’όψιν την εμπλοκή πολλών μερών στην αλυσίδα της μεταφοράς εμπορευμάτων, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο να προσδιοριστεί ποιος φέρει την ευθύνη για ένα εγκαταλελειμμένο εμπορευματοκιβώτιο.
Σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, απεφάνθη πρόσφατα το Κινεζικό Ανώτατο Δικαστήριο, ως προς την ευθύνη που αφορά στα κόστη κράτησης εμπορευματοκιβωτίων, όταν αυτά εγκαταλείπονται. Ειδικότερα, στην προαναφερθείσα υπόθεση, ο παραλήπτης είχε αρνηθεί να παραλάβει ένα εμπορευματοκιβώτιο καθώς το έγγραφο της φορτωτικής δεν του είχε παραδοθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκύψουν σημαντικές χρηματικές αξιώσεις, που δεν ήταν δυνατόν να ικανοποιηθούν από την πώληση του περιεχομένου του εμπορευματοκιβωτίου. Την πρωτόδικη απόφαση ακολούθησε μία έφεση και μία αναίρεση. Η τελική απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, επέρριψε την ευθύνη στον αποστολέα, καθώς δεν φρόντισε για την επίδοση της φορτωτικής στον παραλήπτη.
Συμπερασματικά, όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα πρέπει να φροντίζουν για τη διασφάλιση των συμφερόντων τους, ενσωματώνοντας ειδικές ρήτρες στα συμβόλαια μεταφοράς, αναφορικά με την ευθύνη για την εγκατάλειψη εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ