
Σε μείζον ζήτημα έχει εξελιχθεί η εγκατάλειψη εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες, σύμφωνα με το Skuld P&I Club.
Ειδικότερα, η αδυναμία του ορισμένου ως νόμιμου παραλήπτη να παραλάβει τα εμπορευματοκιβώτια, προκαλείται συνήθως από οικονομικούς παράγοντες ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, ανακύπτουν και ζητήματα παράνομων δραστηριοτήτων (λαθρεμπόριο κ.λπ). Δεδομένων των προαναφερθέντων και λαμβάνοντας κανείς υπ’όψιν την εμπλοκή πολλών μερών στην αλυσίδα της μεταφοράς εμπορευμάτων, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο να προσδιοριστεί ποιος φέρει την ευθύνη για ένα εγκαταλελειμμένο εμπορευματοκιβώτιο.
Σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, απεφάνθη πρόσφατα το Κινεζικό Ανώτατο Δικαστήριο, ως προς την ευθύνη που αφορά στα κόστη κράτησης εμπορευματοκιβωτίων, όταν αυτά εγκαταλείπονται. Ειδικότερα, στην προαναφερθείσα υπόθεση, ο παραλήπτης είχε αρνηθεί να παραλάβει ένα εμπορευματοκιβώτιο καθώς το έγγραφο της φορτωτικής δεν του είχε παραδοθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκύψουν σημαντικές χρηματικές αξιώσεις, που δεν ήταν δυνατόν να ικανοποιηθούν από την πώληση του περιεχομένου του εμπορευματοκιβωτίου. Την πρωτόδικη απόφαση ακολούθησε μία έφεση και μία αναίρεση. Η τελική απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, επέρριψε την ευθύνη στον αποστολέα, καθώς δεν φρόντισε για την επίδοση της φορτωτικής στον παραλήπτη.
Συμπερασματικά, όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα πρέπει να φροντίζουν για τη διασφάλιση των συμφερόντων τους, ενσωματώνοντας ειδικές ρήτρες στα συμβόλαια μεταφοράς, αναφορικά με την ευθύνη για την εγκατάλειψη εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ