
Σε μείζον ζήτημα έχει εξελιχθεί η εγκατάλειψη εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες, σύμφωνα με το Skuld P&I Club.
Ειδικότερα, η αδυναμία του ορισμένου ως νόμιμου παραλήπτη να παραλάβει τα εμπορευματοκιβώτια, προκαλείται συνήθως από οικονομικούς παράγοντες ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, ανακύπτουν και ζητήματα παράνομων δραστηριοτήτων (λαθρεμπόριο κ.λπ). Δεδομένων των προαναφερθέντων και λαμβάνοντας κανείς υπ’όψιν την εμπλοκή πολλών μερών στην αλυσίδα της μεταφοράς εμπορευμάτων, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο να προσδιοριστεί ποιος φέρει την ευθύνη για ένα εγκαταλελειμμένο εμπορευματοκιβώτιο.
Σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, απεφάνθη πρόσφατα το Κινεζικό Ανώτατο Δικαστήριο, ως προς την ευθύνη που αφορά στα κόστη κράτησης εμπορευματοκιβωτίων, όταν αυτά εγκαταλείπονται. Ειδικότερα, στην προαναφερθείσα υπόθεση, ο παραλήπτης είχε αρνηθεί να παραλάβει ένα εμπορευματοκιβώτιο καθώς το έγγραφο της φορτωτικής δεν του είχε παραδοθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκύψουν σημαντικές χρηματικές αξιώσεις, που δεν ήταν δυνατόν να ικανοποιηθούν από την πώληση του περιεχομένου του εμπορευματοκιβωτίου. Την πρωτόδικη απόφαση ακολούθησε μία έφεση και μία αναίρεση. Η τελική απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, επέρριψε την ευθύνη στον αποστολέα, καθώς δεν φρόντισε για την επίδοση της φορτωτικής στον παραλήπτη.
Συμπερασματικά, όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα πρέπει να φροντίζουν για τη διασφάλιση των συμφερόντων τους, ενσωματώνοντας ειδικές ρήτρες στα συμβόλαια μεταφοράς, αναφορικά με την ευθύνη για την εγκατάλειψη εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ