
Παρά τις γνωστές περιβαλλοντικές της ευαισθησίες η κυβέρνηση της Οτάβα στον Καναδά συζητά με κοινωνικούς εταίρους της για τις προϋποθέσεις δημιουργίας εγχώριας ‘βιομηχανίας’ διάλυσης και ανακύκλωσης πλοίων. Το θέμα αυτό προκύπτει από την προκήρυξη διαγωνισμού που δημοσιοποίησε το υπουργείο Μεταφορών για την «αξιολόγηση των δυνατοτήτων του Καναδά αναφορικά με την ανακύκλωση πλοίων».
Σημαντικό ρόλο για αυτή την πολιτική πρωτοβουλία φαίνεται να διαδραματίζει το γεγονός ότι σε ακτές και σε λιμάνια της χώρας βρίσκονται εγκαταλειμμένα περισσότερα από είκοσι δύο πλοία, μεσαίας και μεγάλης χωρητικότητας. Τα πλοία αυτά, θα έπρεπε να έχουν ρυμουλκηθεί για διάλυση σε κάποιο από τα διαλυτήρια της Κίνας, της Ινδίας ή της Τουρκίας, αλλά το τεράστιο κόστος αυτής της διαδικασίας, οδηγεί στην… εγκατάλειψή τους στον Καναδά.
Παράλληλα, απογοητευτική παραμένει και η κατάσταση στον κλάδο των νέων ναυπηγήσεων. Η επιβολή ‘προστατευτικού’ ειδικού δασμού 25% σε πλοία κατασκευής εκτός Καναδά που εγγράφονται μετέπειτα στο καναδικό νηολόγιο και προορίζονται για εσωτερικά δρομολόγια, δεν κατάφερε να αναζωογονήσει τον εγχώριο κλάδο των ναυπηγήσεων, με αποτέλεσμα το εν λόγω μέτρο να καταργηθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ