
Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση διάσωσης των επιβατών και των μελών πληρώματος του ΕΓ/ΟΓ Norman Atlantic στο οποίο ξέσπασε πυρκαγιά στις 04.00 ενώ βρισκόταν βορειοδυτικά της Κέρκυρας. Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα-Ανκόνα. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η πυρκαγιά ξεκίνησε από το γκαράζ του πλοίου, μάλλον από κάποιο φορτηγό, και επεκτάθηκε και σε άλλα καταστρώματα του πλοίου. Στο πλοίο επέβαιναν 411 επιβάτες και 55 μέλη πληρώματος. Επί τόπου επιχειρούν σκάφη της Ιταλικής Ακτοφυλακής αλλά και του Λιμενικού Σώματος, δύο ελικόπτερα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και δύο της Ιταλικής Ακτοφυλακής, ένα C-130 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας παραπλέοντα πλοία ενώ καθ’ οδόν βρίσκεται και η φρεγάτα ΝΑΒΑΡΙΝΟ. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή πνέουν θυελλώδεις άνεμοι που δυσχεραίνουν τις προσπάθειες διάσωσης των επιβαινόντων καθώς στην περιοχή μεταξύ Κέρκυρας και Ιταλίας επικρατεί καταιγίδα με ανέμους έντασης 9 και τοπικά 10 μποφόρ.
Η πυρκαγιά προκάλεσε, σύμφωνα με Ιταλικά μέσα ενημέρωσης, γενικευμένο μπλακ άουτ στο πλοίο με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η καθέλκυση όλων των σωστικών λέμβων. Μάλιστα ορισμένοι από τους επιβάτες έπεσαν στην θάλασσα και φέρεται να έχουν περισυλλεγεί από παραπλέοντα σκάφη. Το έργο της διάσωσης δυσχεραίνουν οι πυκνοί καπνοί οι οποίοι απειλούν και τους επιβάτες που έχουν βγει στα καταστρώματα του πλοίου.
Το πλοίο είναι ιδιοκτησίας Ιταλικής εταιρείας (Visemar Ro-Ro srl) και έχει ναυλωθεί από την ΑΝΕΚ για να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας. Είναι ναυπήγησης του 2009, με ολικό μήκος 186 μέτρα, πλάτος 25,6 μέτρα και χωρητικότητα 850 επιβατών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ