
Θετικό είναι το πρόσημο για την πορεία και τα μεγέθη της Ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για το εννιάμηνο του 2014. Τα στοιχεία αφορούν οικονομικά δεδομένα της ελληνικής ναυτιλίας, την εξέλιξη εγγραφών και διαγραφών ποντοπόρων πλοίων (άρθρου 13 ΝΔ2687/53), καθώς και των εγκατεστημένων ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, κατά τη χρονική διάρκεια του πρώτου εννιαμήνου του 2014, διαφαίνεται αύξηση των εγγεγραμμένων ποντοπόρων πλοίων (άρθρου 13 ν.δ. 2687/53) στο ελληνικό νηολόγιο, με ταυτόχρονη αύξηση της χωρητικότητας κατά 1.000.000 κ.ο.χ.(grt) περίπου. Ο συνολικός αριθμός των υπαχθέντων στο άρθρο 13 ν.δ.2687/53 ποντοπόρων πλοίων, για το εννιάμηνο 2014, ανέρχεται στα 39 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2.967.414 κ.ο.χ.(grt), παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2013.
Παράλληλα, σημειώνεται εμφανής τάση εγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο νεότευκτων πλοίων κατηγορίας ΔΞ – Υγραεριοφόρων (Liquid Natural Gas carriers), και Δ/Ξ μεταφορικής ικανότητας τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers), προσδίδοντας στην ελληνική σημαία επιπρόσθετα ποιοτικά χαρακτηριστικά και μειώνοντας τον μέσο όρο του ηλικιακού προφίλ του ελληνικού στόλου. Χαρακτηριστικά το 50% του στόλου είναι ηλικίας νεότερης των 10 ετών, έναντι 12,7 που είναι ο μέσος όρος των ετών του παγκοσμίου στόλου.
Παρά τη δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία και την κρίση στο τομέα της ναυλαγοράς, ο συνολικός αριθμός: (α) των εγκατεστημένων γραφείων, δυνάμει του άρθρου 25 του Ν. 27/75, στην Ελλάδα αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών και υπαγόμενων ελληνικών εταιρειών στις διατάξεις αυτές, (διαχειριστριών, ναυλομεσιτικών και λοιπών δραστηριοτήτων) και (β) των εγγεγραμμένων ενεργών ναυτικών εταιρειών (Ν.Ε.) που έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Ν. 959/79, παρέμεινε σταθερός κατά το πρώτο εννιάμηνο του έτους 2014.
Επιπλέον, για την ίδια χρονική περίοδο παρουσιάστηκε αύξηση στον αριθμό των δηλωθέντων ως διαχειριζομένων πλοίων από τα ναυτιλιακά γραφεία του άρθρου 25 του Ν.27/75. Συγκεκριμένα δηλώθηκαν 578 αναλήψεις διαχείρισης πλοίων, με τον συνολικό αριθμό των διαχειριζομένων πλοίων να ανέρχεται σε 3.900 πλοία. Επίσης, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στον αριθμό των ενεργών ναυτιλιακών εταιρειών πλοίων αναψυχής (ΝΕΠΑ) που έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Ν. 3182/03, κατά το πρώτο εννιάμηνο του έτους 2014 καθότι αυτός ανήλθε στις 1.270, με αύξηση 70 εταιρειών σε σχέση με το τέλος του έτους 2013.
Σε ό,τι αφορά την συνεισφορά την Ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, το συνολικό ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος για το Α` εξάμηνο 2014, ανέρχεται στο ποσό των 7.452,3 δις ευρώ έναντι 5,826 δις ευρώ για το αντίστοιχο Α΄ εξάμηνο 2013. Στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι παραγγελίες πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 371 πλοία [(άνω των 1.000 ο.χ. (gt)] συνολικής μεταφορικής ικανότητας 32,6 εκ. dwt.
Κλείνοντας, αξίζει να τονισθεί ότι οι παραγγελίες της Ελληνικής πλοιοκτησίας εξακολουθούν να υποδηλώνουν μια τάση διαφοροποίησης προς εξειδικευμένους τύπους πλοίων, όπως τα LNG με αυξημένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ