
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Τελικά στην πρόσφατη σύνοδο κορυφής της Ε.Ε «κατοχυρώθηκε» ο διορισμός του Jean Claude Juncker ως του επόμενου Προέδρου της Κομισιόν, αλλά αναλύοντας τη διεθνή ειδησεογραφία, πιστεύουμε ότι το κυρίαρχο ζήτημα της συνόδου ήταν οι πιέσεις προς τη Γερμανία για χαλάρωση του Συμφώνου Σταθερότητας και αλλαγή πολιτικής με στόχο την ανάπτυξη και τη μείωση της ανεργίας.
Το τελευταίο διάστημα η συζήτηση στην Ευρωζώνη έχει επικεντρωθεί στη χαλάρωση του Συμφώνου Σταθερότητας, με τη Γαλλία, η οποία τελικά δεν κατάφερε να γίνει το «αντίπαλο δέος» στη Γερμανία καθώς ο Hollande αποδείχτηκε κατώτερος των περιστάσεων. να βρίσκει σύμμαχο προς αυτή την κατεύθυνση τον Πρωθυπουργό της Ιταλίας, Mateo Renzi, ο οποίος έντονα διατυπώνει τις θέσεις του για χαλάρωση της λιτότητας, αλλά και τις υπόλοιπες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου.
Την ίδια στιγμή, σε πρόσφατο άρθρο του Spiegel, με τίτλο «Ρουά στη Βασίλισσα Μέρκελ» γίνεται αναφορά στην προσπάθεια αποδυνάμωσης της Καγκελαρίου όχι μόνο από τους Ευρωπαίους εταίρους της, όπως προαναφέραμε, αλλά και από το συγκυβερνών κόμμα των σοσιαλδημοκρατών, το SPD το οποίο σε μεγάλο βαθμό ταυτίζεται με την Ιταλική και Γαλλική κυβέρνηση.
Μάλιστα ο αντικαγκελάριος και Πρόεδρος του SPD, Sigmar Gabriel, σύμφωνα με το περιοδικό, έχει υποστηρίξει ότι βλέπει τον εαυτό του ως «μεσολαβητή» ανάμεσα στην Καγκελάριο και στις χώρες που έχουν κουραστεί από τη Γερμανική πολιτική της αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας.
Όπως υποστηρίζει το Spiegel ήδη έχει ξεκινήσει μία αθόρυβη διαδικασία αποδόμησης της ισχύος της Merkel στην Ε.Ε, όπου η αρχή έγινε με την αποδοχή της του Juncker ως νέου Προέδρου της Κομισιόν, ενός πολιτικού ο οποίος ποτέ δεν ήταν υποστηρικτής της δημοσιονομικής πειθαρχίας.
Άμεση βέβαια υπήρξε η αντίδραση των ισχυρών ανδρών της Γερμανίας, του Υπουργού Οικονομικών, Schaeuble και του διοικητή της Bundesbank, Jens Weidman, όπου απευθυνόμενοι ιδιαίτερα στη Γαλλία και την Ιταλία, διεμήνυσαν πως αντί να αποδυναμωθούν οι δημοσιονομικοί κανόνες για το κρατικό χρέος και τα ελλείμματα, θα πρέπει να ενισχυθούν και πως θα ήταν λάθος να ξεχάσουμε τα μαθήματα που πήραμε από την κρίση κρατικού χρέους.
Το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της ΕΚΤ, E. Nowotny, για άλλη μία φορά επισήμανε τον κίνδυνο στην Ευρωζώνη από την αδύναμη ανάκαμψη, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως η μεγαλύτερη απειλή για την Ευρώπη είναι στο γεγονός πως το κόστος της πρόσφατης κρίσης δεν αποτυπώνεται μόνο σε δημοσιονομικό επίπεδο, αλλά και στον περιορισμένο ρυθμό ανάπτυξης.
Όσον αφορά το ρόλο της Γερμανίας, εφιστά την προσοχή καθώς το Βερολίνο μετατρέπεται εξ’ ολοκλήρου σε μηχανή ανάπτυξης της Ευρώπης.
Η Deutsche Bank, εκφράζοντας την ανησυχία της για την Παγκόσμια Οικονομία, προχώρησε σε καθοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεων της για την Παγκόσμια ανάπτυξη για το 2014 στο 3,3% από 3,5%.
Ομοίως υποβάθμισε τις εκτιμήσεις της για την ανάπτυξη των ΗΠΑ φέτος, στο 2,3% από 3,1%, μείωση όμως που μπορεί να αντισταθμιστεί από την βελτιωμένη οικονομία της Ιαπωνίας, όπου σύμφωνα με τα τελευταία αναθεωρημένα στοιχεία η οικονομία της αυξήθηκε με ετήσιο ρυθμό 6,7% κατά το 1ο τρίμηνο του έτους, γεγονός που οφείλεται από την αύξηση των κατανάλωσης πριν από την αύξηση του φόρου επί των πωλήσεων τον Απρίλιο.
Στο ίδιο πτωτικό πλαίσιο για την ανάπτυξη στις ΗΠΑ κινήθηκε και το ΔΝΤ, μειώνοντας την ανάπτυξη στο 2% από 2,8% ενώ για το 2015 η πρόβλεψη παρέμεινε σταθερή στο 3%, με το Ταμείο να προτρέπει και να συμβουλεύει τις ΗΠΑ να αυξήσουν των κατώτατο μισθό, τις δαπάνες στις υποδομές και την προώθηση αλλαγών στο φορολογικό σύστημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ