
Το α’ τρίμηνο του 2014 συνεχίστηκε η βελτίωση των ενοποιημένων οικονομικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας τόσο ως προς τον κύκλο εργασιών όσο και προς τα λειτουργικά της και καθαρά αποτελέσματα.
O κύκλος εργασιών της Minoan Lines το α’ τρίμηνο του 2014 διαμορφώθηκε σε 31,3 εκατ. € έναντι 30,3 εκατ. € το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ανήλθε σε 1,8 εκατ. € έναντι 0,2 εκατ. € α’ τρίμηνο του 2013. Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους το α’ τρίμηνο του 2014 διαμορφώθηκαν σε -3,8 εκατ. € έναντι -5,8 εκατ. € το προηγούμενο έτος.
Σημειώνεται ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα των εσόδων με το α’ τρίμηνο παραδοσιακά να εμφανίζει το χαμηλότερο επίπεδο εσόδων από τα άλλα τρίμηνα του έτους.
Οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν στην βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων της Minoan Lines είναι η υλοποίηση κατά τα τελευταία έτη μιας σειράς αποφάσεων της Διοίκησης με στόχο τον περιορισμό των εξόδων λειτουργίας ενώ παράλληλα υιοθετήθηκε από την Εταιρεία μια ευέλικτη και δυναμική εμπορική πολιτική προσαρμοσμένη στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες η οποία βοήθησε σημαντικά στην σταδιακή αύξηση των εσόδων.
Επισημαίνεται ότι το δυσμενές οικονομικό κλίμα των τελευταίων ετών με τη συνεχιζόμενη ύφεση στη χώρα, έχει επηρεάσει σημαντικά το κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της σημαντικής μείωσης του μεταφορικού έργου, του σταθερά υψηλού κόστους καυσίμων και του υψηλού ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του κλάδου.
Επιπρόσθετα, τον Μάρτιο του 2014 ολοκληρώθηκε με επιτυχία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ποσού 30,6 εκατ. €. Σημειώνεται ότι τον Νοέμβριο του 2013 είχε ολοκληρωθεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50,5 εκατ. €. Οι παραπάνω εξελίξεις ενδυναμώνουν περεταίρω την χρηματοοικονομική διάρθρωση της Εταιρείας και της επιτρέπουν να ξεπεράσει την οικονομική κρίση με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Όσον αφορά το τραπεζικό δανεισμό, η Εταιρεία είναι απολύτως συνεπής στο πρόγραμμα αποπληρωμής των δανειακών της υποχρεώσεων και πληροί το σύνολο των οικονομικών όρων (covenants) όπως αυτοί μνημονεύονται στην σχετική σύμβαση ομολογιακού δανείου.
Μεταφορικό έργο
Γραμμές Αγκώνα & Τεργέστης
Έχοντας ως γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της και παρά την παρατεταμένη οικονομική ύφεση η Minoan Lines διατηρεί τα υψηλά μερίδια αγοράς στις γραμμές που δραστηριοποιείται. Το α’ τρίμηνο του 2014 η Minoan Lines στα λιμάνια της Αγκώνα & Τεργέστης διακίνησε συνολικά 55 χιλιάδες επιβάτες, 11 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και 19 χιλιάδες φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 57,5% για τους επιβάτες, 54,5% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 55,4% για τα φορτηγά αυτοκίνητα. Στην γραμμή της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή «Ηράκλειο – Πειραιάς» η Minoan Lines διατήρησε την ισχυρή θέση που παραδοσιακά έχει στην αγορά. Το α’ τρίμηνο του 2014 η Minoan Lines διακίνησε συνολικά 136 χιλιάδες επιβάτες, 11 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και 13 χιλιάδες φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν σε 64,1% για τους επιβάτες, 57,3% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46,2% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ