
Το α’ τρίμηνο του 2014 συνεχίστηκε η βελτίωση των ενοποιημένων οικονομικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας τόσο ως προς τον κύκλο εργασιών όσο και προς τα λειτουργικά της και καθαρά αποτελέσματα.
O κύκλος εργασιών της Minoan Lines το α’ τρίμηνο του 2014 διαμορφώθηκε σε 31,3 εκατ. € έναντι 30,3 εκατ. € το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ανήλθε σε 1,8 εκατ. € έναντι 0,2 εκατ. € α’ τρίμηνο του 2013. Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους το α’ τρίμηνο του 2014 διαμορφώθηκαν σε -3,8 εκατ. € έναντι -5,8 εκατ. € το προηγούμενο έτος.
Σημειώνεται ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα των εσόδων με το α’ τρίμηνο παραδοσιακά να εμφανίζει το χαμηλότερο επίπεδο εσόδων από τα άλλα τρίμηνα του έτους.
Οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν στην βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων της Minoan Lines είναι η υλοποίηση κατά τα τελευταία έτη μιας σειράς αποφάσεων της Διοίκησης με στόχο τον περιορισμό των εξόδων λειτουργίας ενώ παράλληλα υιοθετήθηκε από την Εταιρεία μια ευέλικτη και δυναμική εμπορική πολιτική προσαρμοσμένη στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες η οποία βοήθησε σημαντικά στην σταδιακή αύξηση των εσόδων.
Επισημαίνεται ότι το δυσμενές οικονομικό κλίμα των τελευταίων ετών με τη συνεχιζόμενη ύφεση στη χώρα, έχει επηρεάσει σημαντικά το κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της σημαντικής μείωσης του μεταφορικού έργου, του σταθερά υψηλού κόστους καυσίμων και του υψηλού ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του κλάδου.
Επιπρόσθετα, τον Μάρτιο του 2014 ολοκληρώθηκε με επιτυχία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ποσού 30,6 εκατ. €. Σημειώνεται ότι τον Νοέμβριο του 2013 είχε ολοκληρωθεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50,5 εκατ. €. Οι παραπάνω εξελίξεις ενδυναμώνουν περεταίρω την χρηματοοικονομική διάρθρωση της Εταιρείας και της επιτρέπουν να ξεπεράσει την οικονομική κρίση με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Όσον αφορά το τραπεζικό δανεισμό, η Εταιρεία είναι απολύτως συνεπής στο πρόγραμμα αποπληρωμής των δανειακών της υποχρεώσεων και πληροί το σύνολο των οικονομικών όρων (covenants) όπως αυτοί μνημονεύονται στην σχετική σύμβαση ομολογιακού δανείου.
Μεταφορικό έργο
Γραμμές Αγκώνα & Τεργέστης
Έχοντας ως γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της και παρά την παρατεταμένη οικονομική ύφεση η Minoan Lines διατηρεί τα υψηλά μερίδια αγοράς στις γραμμές που δραστηριοποιείται. Το α’ τρίμηνο του 2014 η Minoan Lines στα λιμάνια της Αγκώνα & Τεργέστης διακίνησε συνολικά 55 χιλιάδες επιβάτες, 11 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και 19 χιλιάδες φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 57,5% για τους επιβάτες, 54,5% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 55,4% για τα φορτηγά αυτοκίνητα. Στην γραμμή της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή «Ηράκλειο – Πειραιάς» η Minoan Lines διατήρησε την ισχυρή θέση που παραδοσιακά έχει στην αγορά. Το α’ τρίμηνο του 2014 η Minoan Lines διακίνησε συνολικά 136 χιλιάδες επιβάτες, 11 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και 13 χιλιάδες φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν σε 64,1% για τους επιβάτες, 57,3% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46,2% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ