
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Co. S,.A.
Καθώς οι εικασίες ότι η προσφορά των Containers θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό οι Cash Buyers προσπαθούν να ξεφορτωθούν τα πλοία από προηγούμενες αγορές, χωρίς όμως οι End Buyers να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους.
Η μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου, ιδιαίτερα στο Μπαγκλαντές, έχει αφήσει για άλλη μία φορά εκτεθειμένους τους Cash Buyers οι οποίοι είχαν αγοράσει σε υψηλά επίπεδα ενώ στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ζήτηση από τα διαλυτήρια οι πράξεις είναι αρκετά περιορισμένες καθώς οι End Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν στα επίπεδα αυτά, τα οποία για άλλη μία φορά ήταν και είναι βασισμένα σε σπέκουλα από την πλευρά των Cash Buyers.
Tο Πακιστάν, εκτός ότι δεν μπορεί να χτυπήσει τις τιμές των ανταγωνιστών του, ταυτόχρονα αντιμετωπίζει και τη μείωση των πλοίων προς διάλυση, καθώς τα Containers που υπάρχουν στην αγορά δεν μπορεί να τα δεχθεί λόγω βυθίσματος.
Η Κίνα, συνεχίζει να ικανοποιεί τις ανάγκες της μέσω των κρατικών της εταιριών και ουσιαστικά δεν συμμετέχει στην διεθνή αρένα.
Συνολικά, ο αριθμός των διαλύσεων για τον πρώτο μήνα του 2014 δεν έχει να επιδείξει μεγάλα νούμερα στον «απόηχο» των υψηλών ναύλων το τελευταίο τρίμηνο του 2013 που λειτούργησε αποτρεπτικά στο να οδηγηθούν πλοία προς διάλυση.
Από την άλλη όμως τα τρέχοντα επίπεδα των τιμών είναι αρκετά υψηλά, το οποίο οφείλεται στην νομισματική σταθεροποίηση, ιδιαίτερα στην Ινδία, την σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν αλλά και στην μείωση των προσφερόμενων πλοίων.
Η μόνη εξαίρεση στην προσφορά πλοίων είναι αυτή του κλάδου των Panamax Containers (3,000 – 5,000 TEU), όπου το μέλλον στον κλάδο αυτό δεν διαμηνύεται ότι θα είναι θετικό και οι πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να εκμεταλλευτούν τα υψηλά επίπεδα των τιμών.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο μέσος όρος των εβδομαδιαίων διαλύσεων για τον Ιανουάριο του 2014 ανήρθε στα 10 πλοία την εβδομάδα δηλαδή 52% μειωμένος από τον αντίστοιχο μέσο όρο του Ιανουαρίου του 2013 όπου ήτανε στα 21 πλοία την εβδομάδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 732,393 DWT, εκ των οποίων περίπου το 48% (351,556 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 43% (318,095 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (62,742) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ