
Αύξηση 3,34% παρουσίασε το 2013 έναντι του 2012 η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στα 42 λιμάνια υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, σύμφωνα με τον πίνακα στοιχείων της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).
Όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία των Οργανισμών Λιμένων, των Δημοτικών και Περιφερειακών Ταμείων και των Λιμεναρχείων, στα 42 λιμάνια κρουαζιέρας διακινήθηκαν 5.661.867 επιβάτες με 4.288 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 5.478.620 επιβάτες και 4.753 κρουαζιερόπλοια του 2012.
Από τα αναλυτικά στοιχεία προκύπτουν ότι:
Παρότι τα πλοία ήταν λιγότερα οι επιβάτες ήταν περισσότεροι. Αυτό κυρίως συνέβη λόγω της αντικατάστασης από τις εταιρίες κρουαζιέρας των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων με μεγαλύτερα και νέας γενιάς πλοία, άνω 300 μ. μήκους.
Τα στοιχεία διαφέρουν από τα λογιστικά στοιχεία καταμέτρησης στα λιμάνια, παρουσιάζοντας μόνο τις αφίξεις, χωρίς τις αναχωρήσεις, με εξαίρεση το homeporting, βάσει και του συστήματος υπολογισμού της MedCruise.
Τα σκήπτρα και με μεγάλη διαφορά κατέχει όπως και τα προηγούμενα χρόνια ο Πειραιάς με 1.302.581 επιβάτες ή άνοδο 7.83% στις αφίξεις και 11,10% στις αφιξοαναχωρήσεις, αύξηση δηλαδή πολύ μεγαλύτερη του μέσου όρου.
Διαπιστώνεται μια στροφή εταιριών κρουαζιέρας σε νέους προορισμούς όπως το Γύθειο (αύξηση 520%), η Ζάκυνθος (αύξηση 506%), η Θεσσαλονίκη (αύξηση 82%), η Κως (αύξηση 57%), η Μυτιλήνη (αύξηση 42%), ο Βόλος (αύξηση 82%), η Ηγουμενίτσα (αύξηση 154%) και η Καβάλα (αύξηση 61%). Στους νέους προορισμούς με σημαντική συμμετοχή τα τελευταία χρόνια πρέπει να προστεθούν και τα Χανιά, η Πάτμος, η Κεφαλονιά και ο Άγιος Νικόλαος Κρήτης. Αντίθετα μικρή μείωση παρουσίασαν “κλασσικοί” προορισμοί, όπως η Σαντορίνη (-7,25%), η Μύκονος (-10,65%) και η Ρόδος (-13,19%).
Όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία για το 2014, ο αριθμός των αφίξεων πλοίων στα 42 λιμάνια θα είναι μειωμένος με μικρές αποκλίσεις όμως στον αριθμό των αφιξοαναχωρούντων επιβατών. Όπως είναι γνωστό η αστάθεια στην Ανατολική Μεσόγειο (Αίγυπτος, Ισραήλ, Συρία και πρόσφατα Τουρκία) επηρεάζει έντονα το προϊόν του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή. Θα πρέπει τέλος, να διαπιστωθεί ότι ορισμένοι παραδοσιακοί προορισμοί λόγω έλλειψης υποδομών (Σαντορίνη, Μύκονος) έχουν ήδη υπερκαλύψεις στις αφιξοαναχωρήσεις πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ