
Διεξήχθη χθες στη Βουλή η πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». Ακολουθούν τα βασικά σημεία της παρέμβασης του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.
· Οι περιπλανήσεις του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είχαν ως αποτέλεσμα την υστέρηση σε πολλούς νευραλγικούς τομείς για το Υπουργείο. Με το νομοσχέδιο προσδιορίζουμε τις βασικές δομές του ενιαίου πλέον Υπουργείου και ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα.
· Προετοιμάζουμε το περιβάλλον για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων στα λιμάνια μας. Έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα. Έχει εκπονηθεί εθνική στρατηγική λιμένων και έχουν αξιολογηθεί με επιστημονικά κριτήρια τα δυνατά και αδύνατα σημεία των λιμένων.
· Τα λιμάνια μας χάνουν έδαφος έναντι του ανταγωνισμού από την Ανατολική Μεσόγειο. Το διεθνές περιβάλλον έχει αλλάξει. Αν δεν προσαρμοστούμε στις αλλαγές δεν θα μπορούμε να κάνουμε ούτε απλή συντήρηση των υποδομών που έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια.
· Κάποιος συνάδελφος ανέγειρε ζήτημα εσωτερικού ανταγωνισμού των λιμένων ως προς την ακτοπλοΐα. Δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Το ένα λιμάνι δεν ανταγωνίζεται το άλλο στην ακτοπλοΐα.
· Η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση στην ακτοπλοΐα δεν καταργείται. Καταργείται η υποχρέωση στελέχωσης όταν το πλοίο δεν κάνει δρομολόγια.Ειδικά για τον χειμώνα, η προσπάθεια επικεντρώνεται στο να προσαρμόσουμε το πλαίσιο στη διαμορφούμενη ζήτηση. Σε περίοδο αύξησης της ζήτησης, μπορεί να δοθεί και επιπλέον πλοίο.
· Το Προεδρικό Διάταγμα για τις ειδικές συνθέσεις πληρωμάτων χρονολογείται από το 1974. Έκτοτε έχουν σημειωθεί τεχνολογικές εξελίξεις που εκ των πραγμάτων έχουν περιορίσει σημαντικά τη ζήτηση για ορισμένες ειδικότητες. Ορισμένοι είτε δεν το βλέπουν αυτό, είτε θέλουν να χαϊδέψουν αυτιά.
· Τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου της ακτοπλοΐας είναι η ύφεση, η έλλειψη τραπεζικήςρευστότητας και η σχετικά υψηλήδιεθνής τιμή των καυσίμων.
· Το μητρώο ενεργών ναυτικών είναι ένα οργανωτικό μέτρο που διευκολύνει στη στατιστική αποτύπωση και επεξεργασία όσον αφορά στη ναυτική εργασία.
· Καμία φοροαπαλλαγή δεν εισάγεται με το νομοσχέδιο. Στο άρθρο 32 δεν κάνουμε παρά μια απλούστευση των υφιστάμενων ρυθμίσεων.Σε ό,τι αφορά στην εγκατάσταση γραφείων ναυτιλιακών εταιριών, διακρίνουμε οικονομικές πράξεις από όσες έχουν διοικητικό αντικείμενο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ