
Διεξήχθη χθες στη Βουλή η πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». Ακολουθούν τα βασικά σημεία της παρέμβασης του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.
· Οι περιπλανήσεις του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είχαν ως αποτέλεσμα την υστέρηση σε πολλούς νευραλγικούς τομείς για το Υπουργείο. Με το νομοσχέδιο προσδιορίζουμε τις βασικές δομές του ενιαίου πλέον Υπουργείου και ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα.
· Προετοιμάζουμε το περιβάλλον για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων στα λιμάνια μας. Έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα. Έχει εκπονηθεί εθνική στρατηγική λιμένων και έχουν αξιολογηθεί με επιστημονικά κριτήρια τα δυνατά και αδύνατα σημεία των λιμένων.
· Τα λιμάνια μας χάνουν έδαφος έναντι του ανταγωνισμού από την Ανατολική Μεσόγειο. Το διεθνές περιβάλλον έχει αλλάξει. Αν δεν προσαρμοστούμε στις αλλαγές δεν θα μπορούμε να κάνουμε ούτε απλή συντήρηση των υποδομών που έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια.
· Κάποιος συνάδελφος ανέγειρε ζήτημα εσωτερικού ανταγωνισμού των λιμένων ως προς την ακτοπλοΐα. Δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Το ένα λιμάνι δεν ανταγωνίζεται το άλλο στην ακτοπλοΐα.
· Η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση στην ακτοπλοΐα δεν καταργείται. Καταργείται η υποχρέωση στελέχωσης όταν το πλοίο δεν κάνει δρομολόγια.Ειδικά για τον χειμώνα, η προσπάθεια επικεντρώνεται στο να προσαρμόσουμε το πλαίσιο στη διαμορφούμενη ζήτηση. Σε περίοδο αύξησης της ζήτησης, μπορεί να δοθεί και επιπλέον πλοίο.
· Το Προεδρικό Διάταγμα για τις ειδικές συνθέσεις πληρωμάτων χρονολογείται από το 1974. Έκτοτε έχουν σημειωθεί τεχνολογικές εξελίξεις που εκ των πραγμάτων έχουν περιορίσει σημαντικά τη ζήτηση για ορισμένες ειδικότητες. Ορισμένοι είτε δεν το βλέπουν αυτό, είτε θέλουν να χαϊδέψουν αυτιά.
· Τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου της ακτοπλοΐας είναι η ύφεση, η έλλειψη τραπεζικήςρευστότητας και η σχετικά υψηλήδιεθνής τιμή των καυσίμων.
· Το μητρώο ενεργών ναυτικών είναι ένα οργανωτικό μέτρο που διευκολύνει στη στατιστική αποτύπωση και επεξεργασία όσον αφορά στη ναυτική εργασία.
· Καμία φοροαπαλλαγή δεν εισάγεται με το νομοσχέδιο. Στο άρθρο 32 δεν κάνουμε παρά μια απλούστευση των υφιστάμενων ρυθμίσεων.Σε ό,τι αφορά στην εγκατάσταση γραφείων ναυτιλιακών εταιριών, διακρίνουμε οικονομικές πράξεις από όσες έχουν διοικητικό αντικείμενο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η επιτυχής ολοκλήρωση των πρώτων εντατικών δοκιμών αερίου μεγάλης κλίμακας για το νεότευκτο «ACTIVE» αποτελεί ένα σημαντικό βιομηχανικό ορόσημο για την Capital Clean Energy…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ