
Διεξήχθη χθες στη Βουλή η πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». Ακολουθούν τα βασικά σημεία της παρέμβασης του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.
· Οι περιπλανήσεις του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είχαν ως αποτέλεσμα την υστέρηση σε πολλούς νευραλγικούς τομείς για το Υπουργείο. Με το νομοσχέδιο προσδιορίζουμε τις βασικές δομές του ενιαίου πλέον Υπουργείου και ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα.
· Προετοιμάζουμε το περιβάλλον για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων στα λιμάνια μας. Έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα. Έχει εκπονηθεί εθνική στρατηγική λιμένων και έχουν αξιολογηθεί με επιστημονικά κριτήρια τα δυνατά και αδύνατα σημεία των λιμένων.
· Τα λιμάνια μας χάνουν έδαφος έναντι του ανταγωνισμού από την Ανατολική Μεσόγειο. Το διεθνές περιβάλλον έχει αλλάξει. Αν δεν προσαρμοστούμε στις αλλαγές δεν θα μπορούμε να κάνουμε ούτε απλή συντήρηση των υποδομών που έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια.
· Κάποιος συνάδελφος ανέγειρε ζήτημα εσωτερικού ανταγωνισμού των λιμένων ως προς την ακτοπλοΐα. Δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Το ένα λιμάνι δεν ανταγωνίζεται το άλλο στην ακτοπλοΐα.
· Η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση στην ακτοπλοΐα δεν καταργείται. Καταργείται η υποχρέωση στελέχωσης όταν το πλοίο δεν κάνει δρομολόγια.Ειδικά για τον χειμώνα, η προσπάθεια επικεντρώνεται στο να προσαρμόσουμε το πλαίσιο στη διαμορφούμενη ζήτηση. Σε περίοδο αύξησης της ζήτησης, μπορεί να δοθεί και επιπλέον πλοίο.
· Το Προεδρικό Διάταγμα για τις ειδικές συνθέσεις πληρωμάτων χρονολογείται από το 1974. Έκτοτε έχουν σημειωθεί τεχνολογικές εξελίξεις που εκ των πραγμάτων έχουν περιορίσει σημαντικά τη ζήτηση για ορισμένες ειδικότητες. Ορισμένοι είτε δεν το βλέπουν αυτό, είτε θέλουν να χαϊδέψουν αυτιά.
· Τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου της ακτοπλοΐας είναι η ύφεση, η έλλειψη τραπεζικήςρευστότητας και η σχετικά υψηλήδιεθνής τιμή των καυσίμων.
· Το μητρώο ενεργών ναυτικών είναι ένα οργανωτικό μέτρο που διευκολύνει στη στατιστική αποτύπωση και επεξεργασία όσον αφορά στη ναυτική εργασία.
· Καμία φοροαπαλλαγή δεν εισάγεται με το νομοσχέδιο. Στο άρθρο 32 δεν κάνουμε παρά μια απλούστευση των υφιστάμενων ρυθμίσεων.Σε ό,τι αφορά στην εγκατάσταση γραφείων ναυτιλιακών εταιριών, διακρίνουμε οικονομικές πράξεις από όσες έχουν διοικητικό αντικείμενο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ