
Με απειλές εναντίον των ξένων πετρελαϊκών εταιρειών που έχει επιλέξει η κυπριακή κυβέρνηση για την ανάθεση των ερευνών σε οικόπεδα της ΑΟΖ επιχειρεί τώρα η Τουρκία να αποτρέψει την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων της Κυπριακής Δημοκρατίας, που ανατρέπουν όχι μόνο τις οικονομικές αλλά και τις γεωστρατηγικές ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μετά την ανακοίνωση από την κυπριακή κυβέρνηση των εταιρειών από τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Ρωσία και την Κορέα στις οποίες θα ανατεθεί η έρευνα για υδρογονάνθρακες σε οικόπεδα της κυπριακής ΑΟΖ, η Αγκυρα με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών και επίσημα απειλεί τις εταιρείες που θα αποδεχθούν την ανάθεση ότι θα αποκλεισθούν μελλοντικά από κάθε έργο στην Τουρκία. Η απειλή αφορά κυρίως την ιταλική ΕΝΙ, η οποία έχει μερίδιο στην κοινοπραξία κατασκευής του αγωγού Σαμψούντα-Σεϊχάν που θα μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο από τη Μαύρη Θάλασσα στη Μεσόγειο, αλλά η ιταλική εταιρεία είναι εταίρος με την Gasprom στο πολύ σημαντικό έργο του αγωγού Blue Stream που μεταφέρει φυσικό αέριο από τη Ρωσία προς την Τουρκία (Blue Stream Pipeline Company BV).
Καθώς τα οικόπεδα για τα οποία έγινε η ανάθεση βρίσκονται στο νότιο τμήμα της κυπριακής ΑΟΖ όπου δεν υπάρχει τουρκική διεκδίκηση, η Αγκυρα επιστρατεύει και πάλι τους Τουρκοκύπριους κάνοντας λόγο για περιοχές που «έχουν αναπόσπαστα και ίσα δικαιώματα» με τους Ελληνοκύπριους… Η κυπριακή κυβέρνηση πάντως δεν πτοείται από τις νέες απειλές της Αγκυρας και με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών δηλώνει το αναφαίρετο κυριαρχικό δικαίωμα κάθε κράτους να προβαίνει σε αναζήτηση και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων εντός της ΑΟΖ του και υπενθυμίζει ότι τόσο η ΕΕ όσο και μεγάλος αριθμός κυβερνήσεων έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους στην κυπριακή κυβέρνηση.
Η Λευκωσία, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι οι νέες απειλές «θα πέσουν στο κενό», επισημαίνει ότι θα συνεχίσει με «αποφασιστικότητα την πολιτική της στον τομέα των υδρογονανθράκων, με σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο και προς όφελος όλου του λαού, Ελληνοκυπρίων, Τουρκοκυπρίων, Αρμενίων, Μαρωνιτών και Λατίνων».
(Πηγή www.ethnos.gr)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ