
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγορά στον τομέα των παραγγελιών, συναρτήσει και της έλλειψης χρηματοδότησης, δείχνει να έχει εκλογικευθεί, αφού οι παραγγελίες έχουν μειωθεί δραστικά όπως για παράδειγμα στα Κινεζικά ναυπηγεία όπου οι παραγγελίες συνεχίζουν να είναι μειωμένες κατά 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και με τις τιμές να είναι περίπου 70% μειωμένες από τα υψηλά του 2008 και στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004.
Δεδομένης της ανωτέρω κατάστασης στις παραγγελίες, αξίζει να επισημάνουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται ιδιαίτερα για τα Eco πλοία, το οποίο επιβεβαιώνεται και από την ανακοίνωση της Cargill, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον τομέα των ναυλώσεων παγκοσμίως, που δήλωσε ότι από εδώ και στο εξής θα ναυλώνει πλοία τα οποία είναι πιο οικονομικά στην κατανάλωση, σε μια προσπάθεια τους να μειώσουν τους ρύπους του διοξειδίου του άνθρακα και φυσικά και τα λειτουργικά τους έξοδα.
Στον τομέα των αγοραπωλησιών υπήρξε μία μικρή άνοδος στις πράξεις συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες..
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘NSS ADVANCE’ 173,246 DWT (1995 – Sasebo) πουλήθηκε πάνω από τα $ 10 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘BET INTRUDER’ 69.235 DWT (1993 – Imabari) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 4,6 εκ.
✏ Στα Supramax, τα ‘ARROZERO TRES’, ‘CHUNGO TRES’ και ‘MINERO TRES’ 57.000 DWT (2011 – Jiangdong) πουλήθηκαν από την Τράπεζα en-bloc μαζί με το Handysize ‘DESTINO DOS’ 28,495 DWT (2001 – Kanda) στην Allseas Marine, στα $ 75 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘KS SPIRIT’ 48.193 DWT (1999 – I.H.I) πουλήθηκε περίπου στα $ 10 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘PEONY’ 29.756 DWT (2001 – Shikoku) πουλήθηκε σε Χιλιανούς πάνω από $ 10 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘KHORFAKKAN’ 105.304 DWT (2010 – Sumitomo), και το οποίο είχε γραφτεί ότι αγοράστηκε από Έλληνες, τελικά πουλήθηκε στην Horizon Energy στα $ 35,4 εκ.
✏ Στα MR, το ‘SEADEN’ 45.983 DWT (2007 – Shin Kurushima) αγοράστηκε στα $ 18,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Πρόσφατα, η Angelakos S.A. παρέλαβε από τα κινεζικά ναυπηγεία της Nantong Cosco KHI Ship Engineering στη Κίνα, ένα νεότευκτο Kamsarmax. Το εν λόγω bulk…

Την έμπρακτη στήριξη τους στην Ελληνική Αστυνομία έδειξαν οι κ. Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος. Ειδικότερα σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας οι κύριοι Αγγελόπουλοι…

Η Venture Global και η Tokyo Gas υπέγραψαν πρόσφατα εικοσαετή συμφωνίας πώλησης και αγοράς LNG. Υπό τους όρους της συμφωνίας, η Tokyo Gas θα…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε πρόσφατα ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η μεταφορική ικανότητα των 6.642 containerships έσπασε…

Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ