
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι ζητούν καλύτερες συνθήκες εργασίας, αναδιάρθρωση των αμοιβών και πρόσβαση σε ένα ποσοστό από τα κέρδη της εταιρείας. Η DP World από την πλευρά της ευελπιστεί στο ταχύτερη αποκατάσταση της λειτουργίας του λιμένα, «Πρώτη προτεραιότητα για την εταιρεία αποτελεί η ασφάλεια των εργαζομένων μας» δήλωσε στέλεχος της DP το οποίο συνέχισε λέγοντας ότι δεν αναμένουν σημαντικές επιπτώσεις από τις εργασιακές κινητοποιήσεις.
Ευρισκόμενο στο Νοτιότερο σημείο της διώρυγας του Σουέζ, το λιμάνι Sokhna, διαθέτει την κατάλληλη γεωγραφική θέση που του επιτρέπει να εξυπηρετεί τις ροές εμπορευμάτων μεταξύ της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ασίας. Το λιμάνι απέχει 110 χιλιόμετρα με το τραίνο ή το αυτοκίνητο από το Κάιρο, την μεγαλύτερη αγορά, στο πολυπληθέστερο κράτος του Αραβικού κόσμου.
Είναι η δεύτερη φορά σε διάστημα μικρότερο των έξι μηνών που η DP World σταμάτησε την λειτουργία του λιμένα εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Τον Σεπτέμβριο του 2011 οι κινητοποιήσεις διήρκεσαν πέντε ημέρες όταν οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε απεργία ζητώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας. Η πενθήμερη διακοπή εκτιμάται ότι κόστισε στην εταιρεία περίπου $5 εκατομμύρια.
Η τελευταία διακοπή λειτουργίας του λιμένα ακολουθεί το γενικότερο κλίμα αστάθειας που επικρατεί σε όλη την χώρα, καθώς οι εργάτες ζητούν καλύτερη μεταχείριση. Η DP World εκφράζει την εμπιστοσύνη της στο λιμάνι Sokhna παρά τις εργασιακές κινητοποιήσεις. Τον Οκτώβριο ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει την χωρητικότητα του λιμένα κατά 50% περίπου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου 2012 ώστε να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τους συνεχώς αυξανόμενους όγκους εμπορευματοκιβωτίων.
Περισσότεροι από 900 εργαζόμενοι συμμετείχαν στην τελευταία απεργία οι οποίοι έχουν ως βασικό αίτημα την εφαρμογή των ίδιων μέτρων ασφαλείας που εφαρμόζονται σε άλλους λιμένες της Αιγύπτου. Έξι από τους εργαζόμενους ξεκίνησαν παράλληλα και απεργία πείνας μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Το λιμάνι Sokhna δεν είναι το μοναδικό λιμάνι της DP World στο οποίο διακόπτεται η λειτουργία εξαιτίας εργασιακών κινητοποιήσεων. Τον Ιανουάριο του 2012 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρέψει την πρόσβαση των εργαζομένων στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται στο λιμάνι της Μελβούρνης ως απάντηση στην 24ωρη απεργία που είχαν προκηρύξει.
Παρά τις κινητοποιήσεις στο Αιγυπτιακό λιμάνι, η DP World ανακοίνωσε ότι πέτυχε αύξηση της διακίνησης κατά 15% στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το Sokhna.
Περισσότερα για τις εργασιακές εξελίξεις στους λιμένες @ www.PortEconomics
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ