
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι ζητούν καλύτερες συνθήκες εργασίας, αναδιάρθρωση των αμοιβών και πρόσβαση σε ένα ποσοστό από τα κέρδη της εταιρείας. Η DP World από την πλευρά της ευελπιστεί στο ταχύτερη αποκατάσταση της λειτουργίας του λιμένα, «Πρώτη προτεραιότητα για την εταιρεία αποτελεί η ασφάλεια των εργαζομένων μας» δήλωσε στέλεχος της DP το οποίο συνέχισε λέγοντας ότι δεν αναμένουν σημαντικές επιπτώσεις από τις εργασιακές κινητοποιήσεις.
Ευρισκόμενο στο Νοτιότερο σημείο της διώρυγας του Σουέζ, το λιμάνι Sokhna, διαθέτει την κατάλληλη γεωγραφική θέση που του επιτρέπει να εξυπηρετεί τις ροές εμπορευμάτων μεταξύ της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ασίας. Το λιμάνι απέχει 110 χιλιόμετρα με το τραίνο ή το αυτοκίνητο από το Κάιρο, την μεγαλύτερη αγορά, στο πολυπληθέστερο κράτος του Αραβικού κόσμου.
Είναι η δεύτερη φορά σε διάστημα μικρότερο των έξι μηνών που η DP World σταμάτησε την λειτουργία του λιμένα εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Τον Σεπτέμβριο του 2011 οι κινητοποιήσεις διήρκεσαν πέντε ημέρες όταν οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε απεργία ζητώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας. Η πενθήμερη διακοπή εκτιμάται ότι κόστισε στην εταιρεία περίπου $5 εκατομμύρια.
Η τελευταία διακοπή λειτουργίας του λιμένα ακολουθεί το γενικότερο κλίμα αστάθειας που επικρατεί σε όλη την χώρα, καθώς οι εργάτες ζητούν καλύτερη μεταχείριση. Η DP World εκφράζει την εμπιστοσύνη της στο λιμάνι Sokhna παρά τις εργασιακές κινητοποιήσεις. Τον Οκτώβριο ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει την χωρητικότητα του λιμένα κατά 50% περίπου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου 2012 ώστε να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τους συνεχώς αυξανόμενους όγκους εμπορευματοκιβωτίων.
Περισσότεροι από 900 εργαζόμενοι συμμετείχαν στην τελευταία απεργία οι οποίοι έχουν ως βασικό αίτημα την εφαρμογή των ίδιων μέτρων ασφαλείας που εφαρμόζονται σε άλλους λιμένες της Αιγύπτου. Έξι από τους εργαζόμενους ξεκίνησαν παράλληλα και απεργία πείνας μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Το λιμάνι Sokhna δεν είναι το μοναδικό λιμάνι της DP World στο οποίο διακόπτεται η λειτουργία εξαιτίας εργασιακών κινητοποιήσεων. Τον Ιανουάριο του 2012 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρέψει την πρόσβαση των εργαζομένων στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται στο λιμάνι της Μελβούρνης ως απάντηση στην 24ωρη απεργία που είχαν προκηρύξει.
Παρά τις κινητοποιήσεις στο Αιγυπτιακό λιμάνι, η DP World ανακοίνωσε ότι πέτυχε αύξηση της διακίνησης κατά 15% στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το Sokhna.
Περισσότερα για τις εργασιακές εξελίξεις στους λιμένες @ www.PortEconomics
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ