
Η APM ανέλαβε και επισήμως τη διαχείριση του Skandia Container Terminal στο λιμάνι του Gothenburg, το οποίο μετονομάζεται σε APM Terminals Global Port. Τον Οκτώβριο του 2011 η APM Terminals υπέγραψε συμφωνία με το λιμάνι του Gothenburg για να αναλάβει την διαχείριση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Τον Δεκέμβριο εγκρίθηκε η συμφωνία από την Σουηδική Αρχή Ανταγωνισμού.
Η APM Terminals θα διαχειριστεί τον τερματικό σταθμό για μία περίοδο 25 ετών, ενώ αναλαμβάνει την υποχρέωση πραγματοποίησης επενδύσεων οι οποίες περιλαμβάνουν την αγορά τριών νέων γερανογεφυρών super-post Panamax, ώστε ο τερματικός σταθμός να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το λιμάνι του Gothenburg θα εξακολουθήσει να είναι ο ιδιοκτήτης της γης, των προβλητών και των κτιρίων του τερματικού σταθμού.
Ο Kim Fejifer, διευθύνων σύμβουλος της APM Terminals τόνισε ότι είναι εντυπωσιασμένος με τις προσπάθειες και τα σχέδια παραχώρησης του τερματικού σταθμού, καθώς και με τον χρόνο που απαιτήθηκε για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Στόχος της APM Terminals όπως είπε, είναι να καταστήσει, σε συνεργασία με το λιμάνι του Gothenburg, τον τερματικό σταθμό ως ένα από τους μεγαλύτερους στην Βόρεια Ευρώπη.
Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Gothenburg είναι ο μεγαλύτερος στην Σκανδιναβία και διακινεί περίπου 8000.000 TEU κάθε χρόνο (το 60% της συνολικής διακίνησης της Σουηδίας). Ο τερματικός σταθμός αποτελεί την διέξοδο για πολλά από τα φορτία της Σουηδίας και της Νορβηγίας.
Περισσότερα για τις παραχωρήσεις λιμένων και τερματικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ