
Σε ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου σχετικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας απάντησε στην ελληνική βουλή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής.
Μεταξύ άλλων ο κ. Παπουτσής τόνισε:
«Το αυξανόμενο φαινόμενο της πειρατείας στη θαλάσσια περιοχή του Άντεν και της Σομαλίας έχει ευαισθητοποιήσει την Ελληνική Πολιτεία λόγω του ιδιαίτερα σημαντικού κινδύνου που προκαλείται, μεταξύ άλλων και για τα υπό ελληνική σημαία πλοία και τα πληρώματά τους, Έλληνες και αλλοδαπούς ναυτικούς, που εργάζονται σε αυτά. Με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.), του Λ.Σ. – ΕΛ. ΑΚΤ., χειρίζεται όλα τα περιστατικά απόπειρας ή εκδήλωσης πειρατείας, μετά τη λήψη σχετικού συναγερμού από το σε κίνδυνο πλοίο. Ενημερώνει τα αρμόδια κέντρα στην περιοχή του συμβάντος, καθώς και τις συναρμόδιες ελληνικές αρχές, όπως το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το υπουργείο Εξωτερικών και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.
Αν, δε, πρόκειται για ελληνόκτητο πλοίο στο οποίο επιβαίνουν ή εργάζονται Έλληνες υπήκοοι, ενημερώνονται οι Αρχές του κράτους σημαίας του πλοίου μέσω του τοπικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης (R.C.C.)», επισήμανε στην απάντησή του ο υπουργός στην αναφορά που κατέθεσαν στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, οι βουλευτές του ΚΚΕ κ. Δ. Μανωλάκου (Α’ Πειραιά), Β. Νικολαΐδου (Β’ Πειραιά) και του βουλευτή κ. Γ. Μαρίνου (Ευβοίας).
Αναφορικά, επίσης τονίσθηκε, ότι: «Στο αρχηγείο του Λ.Σ– ΕΛ.ΑΚΤ. έχει συσταθεί Ομάδα Αντιμετώπισης Περιστατικών Πειρατείας, η οποία συγκαλείται μετά από πρόταση του Αρχηγού Λ.Σ– ΕΛ.ΑΚΤ και απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να διαχειρισθεί τα προβλήματα που ανακύπτουν στις περιπτώσεις κατάληψης Ελληνικών πλοίων και ομηρίας ναυτικών από πειρατές. Στην συγκεκριμένη Ομάδα καλούνται και εκπρόσωποι των συναρμόδιων υπουργείων προκειμένου το κάθε ένα περιστατικό να εξετασθεί συνολικά και να υπάρξει σχετική εισήγηση προς τον κ. υπουργό Προστασίας του Πολίτη για την αντιμετώπισή του».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ