
Σε ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου σχετικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας απάντησε στην ελληνική βουλή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής.
Μεταξύ άλλων ο κ. Παπουτσής τόνισε:
«Το αυξανόμενο φαινόμενο της πειρατείας στη θαλάσσια περιοχή του Άντεν και της Σομαλίας έχει ευαισθητοποιήσει την Ελληνική Πολιτεία λόγω του ιδιαίτερα σημαντικού κινδύνου που προκαλείται, μεταξύ άλλων και για τα υπό ελληνική σημαία πλοία και τα πληρώματά τους, Έλληνες και αλλοδαπούς ναυτικούς, που εργάζονται σε αυτά. Με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.), του Λ.Σ. – ΕΛ. ΑΚΤ., χειρίζεται όλα τα περιστατικά απόπειρας ή εκδήλωσης πειρατείας, μετά τη λήψη σχετικού συναγερμού από το σε κίνδυνο πλοίο. Ενημερώνει τα αρμόδια κέντρα στην περιοχή του συμβάντος, καθώς και τις συναρμόδιες ελληνικές αρχές, όπως το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το υπουργείο Εξωτερικών και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.
Αν, δε, πρόκειται για ελληνόκτητο πλοίο στο οποίο επιβαίνουν ή εργάζονται Έλληνες υπήκοοι, ενημερώνονται οι Αρχές του κράτους σημαίας του πλοίου μέσω του τοπικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης (R.C.C.)», επισήμανε στην απάντησή του ο υπουργός στην αναφορά που κατέθεσαν στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, οι βουλευτές του ΚΚΕ κ. Δ. Μανωλάκου (Α’ Πειραιά), Β. Νικολαΐδου (Β’ Πειραιά) και του βουλευτή κ. Γ. Μαρίνου (Ευβοίας).
Αναφορικά, επίσης τονίσθηκε, ότι: «Στο αρχηγείο του Λ.Σ– ΕΛ.ΑΚΤ. έχει συσταθεί Ομάδα Αντιμετώπισης Περιστατικών Πειρατείας, η οποία συγκαλείται μετά από πρόταση του Αρχηγού Λ.Σ– ΕΛ.ΑΚΤ και απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να διαχειρισθεί τα προβλήματα που ανακύπτουν στις περιπτώσεις κατάληψης Ελληνικών πλοίων και ομηρίας ναυτικών από πειρατές. Στην συγκεκριμένη Ομάδα καλούνται και εκπρόσωποι των συναρμόδιων υπουργείων προκειμένου το κάθε ένα περιστατικό να εξετασθεί συνολικά και να υπάρξει σχετική εισήγηση προς τον κ. υπουργό Προστασίας του Πολίτη για την αντιμετώπισή του».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Φυσικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ