
Σε ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου σχετικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας απάντησε στην ελληνική βουλή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής.
Μεταξύ άλλων ο κ. Παπουτσής τόνισε:
«Το αυξανόμενο φαινόμενο της πειρατείας στη θαλάσσια περιοχή του Άντεν και της Σομαλίας έχει ευαισθητοποιήσει την Ελληνική Πολιτεία λόγω του ιδιαίτερα σημαντικού κινδύνου που προκαλείται, μεταξύ άλλων και για τα υπό ελληνική σημαία πλοία και τα πληρώματά τους, Έλληνες και αλλοδαπούς ναυτικούς, που εργάζονται σε αυτά. Με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.), του Λ.Σ. – ΕΛ. ΑΚΤ., χειρίζεται όλα τα περιστατικά απόπειρας ή εκδήλωσης πειρατείας, μετά τη λήψη σχετικού συναγερμού από το σε κίνδυνο πλοίο. Ενημερώνει τα αρμόδια κέντρα στην περιοχή του συμβάντος, καθώς και τις συναρμόδιες ελληνικές αρχές, όπως το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το υπουργείο Εξωτερικών και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.
Αν, δε, πρόκειται για ελληνόκτητο πλοίο στο οποίο επιβαίνουν ή εργάζονται Έλληνες υπήκοοι, ενημερώνονται οι Αρχές του κράτους σημαίας του πλοίου μέσω του τοπικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης (R.C.C.)», επισήμανε στην απάντησή του ο υπουργός στην αναφορά που κατέθεσαν στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, οι βουλευτές του ΚΚΕ κ. Δ. Μανωλάκου (Α’ Πειραιά), Β. Νικολαΐδου (Β’ Πειραιά) και του βουλευτή κ. Γ. Μαρίνου (Ευβοίας).
Αναφορικά, επίσης τονίσθηκε, ότι: «Στο αρχηγείο του Λ.Σ– ΕΛ.ΑΚΤ. έχει συσταθεί Ομάδα Αντιμετώπισης Περιστατικών Πειρατείας, η οποία συγκαλείται μετά από πρόταση του Αρχηγού Λ.Σ– ΕΛ.ΑΚΤ και απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να διαχειρισθεί τα προβλήματα που ανακύπτουν στις περιπτώσεις κατάληψης Ελληνικών πλοίων και ομηρίας ναυτικών από πειρατές. Στην συγκεκριμένη Ομάδα καλούνται και εκπρόσωποι των συναρμόδιων υπουργείων προκειμένου το κάθε ένα περιστατικό να εξετασθεί συνολικά και να υπάρξει σχετική εισήγηση προς τον κ. υπουργό Προστασίας του Πολίτη για την αντιμετώπισή του».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ