«Κυριαρχία» της Κίνας στην Ευρώπη

«Κυριαρχία» της Κίνας στην Ευρώπη

104
«Κυριαρχία» της Κίνας στην Ευρώπη

Eνισχύεται περαιτέρω η παρουσία των Κινέζων στα Βαλκάνια αλλά και στις μεταφορικές υποδομές της περιοχής. Το Πεκίνο δεν ενδιαφέρεται μόνο για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και τα λιμάνια αλλά και για το σύνολο των μεταφορικών συστημάτων της περιοχής. Τα τρένα είναι το νέο μεγάλο στοίχημα αφού ο στόχος του Πεκίνου είναι να δημιουργήσει νέους μεταφορικούς άξονες σε ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο και ειδικά σε περιοχές που ήταν μέχρι πρόσφατα «ανεκμετάλλευτες».

Ιδιαίτερα σημαντική είναι από κάθε άποψη η χρηματοδότηση στην οποία προέβη η κινεζική κρατική τράπεζα Exim Bank προς τη Σερβία για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Βελιγράδι με τη Βουδαπέστη. Τον περασμένο Μάιο η κυβέρνηση της Σερβίας έλαβε δάνειο ύψους $297,6 εκατ. από την κινεζική τράπεζα με στόχο να βελτιώσει τις μεταφορικές υποδομές της χώρας, εκσυγχρονίζοντας ένα τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του Βελιγραδίου και της Βουδαπέστης.

Η Σερβία και η Ουγγαρία αποτελούν δύο χώρες με ιδιαίτερη σημασία για το Πεκίνο, ειδικά ως προς την εκμετάλλευση των ευκαιριών που θα δημιουργήσει ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού. Η Κίνα όμως επιθυμεί να ενισχύσει, μέσα από συγκεκριμένες επενδύσεις στις μεταφορικές υποδομές των κρατών αυτών, τους εμπορικούς δεσμούς μεταξύ Πεκίνου, Βελιγραδίου και Βουδαπέστης.

Η σιδηροδρομική γραμμή ταχείας κυκλοφορίας μεταξύ Βελιγραδίου και Βουδαπέστης αναμένεται να κοστίσει συνολικά $3,8 δις και εκτιμάται ότι θα αποτελέσει μια σημαντική επέκταση της διαδρομής για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα που φτάνουν δια θαλάσσης στο λιμάνι του Πειραιά προς χώρες της κεντρική Ευρώπης.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.