Στην Global Ports Holding το λιμάνι του Bar στο Μαυροβούνιο

Στην Global Ports Holding το λιμάνι του Bar στο Μαυροβούνιο

18
Στην Global Ports Holding το λιμάνι του Bar στο Μαυροβούνιο

Με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της η Global Port Holdings (διαχειρίστρια εταιρεία τριών λιμένων στην Τουρκία), 100% θυγατρική της Global Investment Holdings, Τουρκικών συμφερόντων, γνωστοποίησε ότι επιλέχθηκε ως πλειοδότης στην παραχώρηση του λιμένα Bar στο Μαυροβούνιο. Η όλη διαδικασία ήταν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Θαλασσίων μεταφορών του Μαυροβουνίου και προβλέπει την παραχώρηση της λειτουργίας, συντήρησης και χρηματοδότησης του λιμένα για 30 έτη, ενώ η Global Port Holdings θα γίνει κάτοχος του 62,09% των μετοχών. Πλέον οι δύο πλευρές θα καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την οριστικοποίηση της συμφωνίας και την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων.

Το λιμάνι του Bar διαθέτει έξι κρηπιδώματα και διακινεί όλα τα είδη φορτίων. Οι υποδομές του καθώς και ο μηχανολογικός εξοπλισμός χρειάζονται αναβάθμιση. Η μέγιστη χωρητικότητα του λιμένα είναι 6.000.000 τόνοι ξηρού και γενικού φορτίου και 1.000.000 TEU, αλλά η διακίνηση είναι κατά πολύ μικρότερη.

Το λιμάνι του Bar θεωρείται μαζί με το λιμάνι του Δυρραχίου (Αλβανία) και του Μπουργκάς (Βουλγαρία) οι κυριότεροι ανταγωνιστές του λιμένα Θεσσαλονίκης καθώς στοχεύουν στην ίδια ενδοχώρα. Άλλωστε όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση η Global  Port Holdings στοχεύει να προσελκύσει φορτία από την Σερβία, το Κόσσοβο, την Αλβανία, την Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ (σε συντριπτικό ποσοστό το εμπόριο της χώρας διεξάγεται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Global Investment Holdings (η μητρική εταιρεία) είχε εμπλακεί και στην παραχώρηση του container terminal στο λιμάνι του Δυρραχίου (μέσω σύμπραξης με μία άλλη εταιρεία Τουρκικών συμφερόντων χωρίς εμπειρία στην διαχείριση λιμένων), αλλά αποχώρησε έπειτα από μικρό χρονικό διάστημα καθώς η παραχώρηση δεν κρίθηκε πετυχημένη.

Μένει να δούμε τους όρους της παραχώρησης και τους στόχους που θα θέσει η Τουρκική εταιρεία και αν μπορεί να επηρεάσει τους όρους του ανταγωνισμού στην λιμενική αγορά της Νότιας Βαλκανικής.

Περισσότερα για τους λιμένες @ www.PortEconomics.eu