Page 209 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 209

NX 15η Δεκεμβρίου 1960, σελ. 17
            Το εν λόγω αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών
            προτάσσει σημαντική χείρα βοηθείας στον
            σύγχρονο ερευνητή. Σύμφωνα με το περιο-
            δικό, ο όρος «μπαλκ-κέρριερ» χρησιμοποι-
            είται για πλοία με ένα κατάστρωμα, ενώ τα
            έχοντα πολλά καταστρώματα κατατάσσονται
            στην κατηγορία των φορτηγών ξηρού φορτίου
            «γενικού σκοπού».

            δικό ασχολείται με «μία κλάση σκαφών
            που κατέλαβεν εσχάτως εξέχουσαν θέσιν
            εις την αγοράν των τραμπς». Σύμφωνα
            με τα Ναυτικά Χρονικά, διακρίνεται από
            τα υπόλοιπα tramps της εποχής λόγω
            του μεγάλου μεγέθους των 12.000 dwt
            και άνω και τη μεγάλη ταχύτητά τους.
            Παρ’ όλα αυτά, το περιοδικό κάνει διά-
            κριση μεταξύ του νέου αυτού τύπου και
            των ειδικών «μεταλλοφόρων» πλοίων
            και  των πλοίων μεταφοράς βωξίτη.
            Αξίζει να σημειωθεί ότι, στη σύγκριση
            μεταξύ του νέου τύπου πλοίου και ενός
            συμβατικού «τραμπ» φορτηγού, για το
            τελευταίο επιλέχθηκε ένα πλοίο τύπου
            Λίμπερτυ, ενδεικτικό της σημασίας που
            είχε εκείνη την περίοδο για τη μεταφορά                  NX 1η Απριλίου 1957, σελ. 21
            ξηρών φορτίων. Πιο συγκεκριμένα, η
            «εκμετάλλευσις μεγάλων και ταχύτατων   Τα Ναυτικά Χρονικά αναγνωρίζουν την ανάγκη για συχνότερη ενημέρωση επί της αγοράς ξηρού φορ-
            τραμπς αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων   τίου, καθώς ο «οργασμός εις τα σιδηρομεταλλεύματα» προσφέρει ευρύ μέλλον «διά τα μεταλλοφό-
            λίαν οικονομική. Έναντι του λίμπερτυ των   ρα».
            10.000-11.000 dwt, η κατανάλωση ενός   1ης Απριλίου 1962 , η συνολική χωρητικό-  συνολικής χωρητικότητας 876.800 dwt.
                                                            15
            μότορσιπ των 13.500 dwt είναι η ίδια… Το   τητα αυτών των πλοίων υπολογιζόταν στις   Από αυτά, πολλά ήταν αμερικανικής
            αρχικόν κόστος του μεγάλου τραμπ είναι,   αρχές του έτους σε 229 πλοία χωρητικό-  κατασκευής δεξαμενόπλοια τύπου Τ2
            βεβαίως, υψηλότερον, αλλ’ η συντήρησις   τητας 4,2 εκατ. dwt, εξαιρώντας τα ειδικά   πολεμικής ναυπήγησης που μετατρέπο-
            και αι δαπάναι επανδρώσεως δεν διαφέ-  μεταλλοφόρα και τα πλοία που είχαν προ-  νταν σε bulk carriers, ένα ιδιαίτερο φαι-
            ρουν αισθητώς».                   κύψει από τη μετασκευή δεξαμενόπλοιων.   νόμενο της εποχής.
            Σύμφωνα με το περιοδικό, τα μεγάλα bulk   Η μέση χωρητικότητά τους καταγράφεται   Τα υπό παραγγελία bulk carriers του
            carriers, προσαρμοσμένα για τη μεταφορά   ως 18.000-20.000 dwt, με κάποια λίγα   παγκόσμιου στόλου τότε ανέρχονταν σε
            φορτίων εις χύμα, με ένα κατάστρωμα   να είναι 25.000 dwt. Το 80% αυτών των   192 πλοία, 4.611.000 dwt, μέσης χωρητι-
            (single deck), άρχισαν να γίνονται ολοένα   πλοίων είχε ηλικία πέντε έτη και κάτω.   κότητας 24.000 dwt. Αξιοσημείωτη είναι
            και πιο δημοφιλή από το 1955 και έπειτα,   Σε ό,τι αφορά τα πλοία που είχαν μετα-  η αναφορά ότι το 1/3 των υπό παραγγε-
            ελκύοντας ζωηρό το διεθνές εφοπλιστικό   τραπεί σε φορτηγά ξηρού φορτίου από   λία bulk carriers διέθεταν χωρητικότητα
            ενδιαφέρον. Σύμφωνα με το τεύχος της   δεξαμενόπλοια, ήταν 51 στον αριθμό,   27.000 dwt.


            15      Ναυτικά Χρονικά, 1η Απριλίου 1962, σελ. 1.
                                                                                Δεκέμβριος 2024              209
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214